SHL: Omgång 52 : Leksands IF - Djurgårdens IF 7/3-2017
SHL: Omgång 52 : Leksands IF - Djurgårdens IF 7/3-2017
19:00 @ Tegera Arena
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Re: SHL: Omgång 52 : Leksands IF - Djurgårdens IF 7/3-2017
Vet inte om jag saknar något tillägg i Chrome, men det du skrivit är tämligen obegripligt för mig 

Jag är inte arg, och inte besviken.
Fixat. Det jag ville få fram är att om SAIK vinner medan Färjestad förlorar så har inte Skellefteå något att spela för i matchen med oss.Stulle skrev:Vet inte om jag saknar något tillägg i Chrome, men det du skrivit är tämligen obegripligt för mig
Som majoriteten här på forumet redan förstått så kommer vi förmodligen behöva ta minst en pinne i matchen mot SAIK. Vilket då underlättar om de inte har något att spela för
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Tråkigt att vi inte har saken i egna händer. Men vinner vi inte mot Leksand har vi inget i ett slutspel att göra.
Avskaffa tre mot tre.
oavsett hur det går så känns det ändå inte som att vi har i ett slutspel att göra. Lika bra att spela av säsongens två sista matcher på ett värdigt sätt och sen ta semester.Mattias_87 skrev:Tråkigt att vi inte har saken i egna händer. Men vinner vi inte mot Leksand har vi inget i ett slutspel att göra.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
När vi ändå är inne på vad andra lag har att spela för - vad har egentligen leksand kvar att spela för då? Jo de har ett kval mot ett HA-lag, frågan är bara vilket? Om Mora spelar som de gjorde igår mot bik så är det Mora som får möta SHL-jumbon i kvalet (just nu Leksand 1p bakom Rögle) Vill lyxand ha Mora eller inte i ett kval? Det är i sådanafall det de har kvar att spela för - Mora eller bik. Förutom att Leksand är fullt av underdogbajare som gärna vill vinna över Stockholms stolthet av helt andra anledningar.
Tror det blir en jävligt tuff holmgång på bortaplan imorn.
Tror det blir en jävligt tuff holmgång på bortaplan imorn.
- Lee Harvey Oswald
Vi söp bort detta i bajs-februari.
Säsongen avslutas i samma helmysiga anda, DIF tar 6p till, men det gör kkk också.....och går vidare på bättre målskillnad
Det är en sån säsong
Säsongen avslutas i samma helmysiga anda, DIF tar 6p till, men det gör kkk också.....och går vidare på bättre målskillnad
Det är en sån säsong
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Satte just en hundring på Leksand.
Det glädjer mig verkligen att Ahlén växt så mycket här på slutet, han har alltid tillhört mina favoritspelare. Han gör en imorn, Emil Johansson sätter också en. En tredje kasse görs av hultström eller Högström. Hoppas 3 kassar räcker för att vinna för fler gör vi inte på bortaplan. Ridderwalls osannolika styrning på 2-0 målet sist kommer inte upprepas på många matcher...
Det glädjer mig verkligen att Ahlén växt så mycket här på slutet, han har alltid tillhört mina favoritspelare. Han gör en imorn, Emil Johansson sätter också en. En tredje kasse görs av hultström eller Högström. Hoppas 3 kassar räcker för att vinna för fler gör vi inte på bortaplan. Ridderwalls osannolika styrning på 2-0 målet sist kommer inte upprepas på många matcher...
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Hoppas att trenden som jag betecknar "förevigtdjurgården ser inte matchen i realtid - DIF vinner" håller i sig imorgon.
Leksand hemma
Malmö hemma
Båda segermatcher som jag bevittnat i efterhand.
Leksand är risiga.
Leksand hemma
Malmö hemma
Båda segermatcher som jag bevittnat i efterhand.
Leksand är risiga.
25/4-2025
-
Ingen bra känsla inför ikväll... 3-1 till blåbajarna.
Tror Luleå är det laget som har mest press på sig, fy fan, om vår säsong varit flopp så har deras varit katastrofal.
Nu tar vi lif och saik.
Nu tar vi lif och saik.
I framgång och motgång, Djurgården.
Problemet med våra slutspelschanser är att för mycket måste gå vår väg ikväll.
1. 3 poäng mot Leksand.
2. Brynäs slår Karlskrona under ordinarie tid.
3. Malmö slår Färjestad.
4. Skellefteå slår Frölunda.
Om alla dessa resultat inträffar, då räcker en poäng borta mot ett Skellefteå som inte har något att spela för i sista omgången (mer än att komma 5a eller 6a som kommer ha noll betydelse). Räknar stenhårt med att Karlskrona slår Örebro efter full tid i sista omgången då Örebro inte har något att spela för.
Så det ser tungt ut, men större mirakel har ju skett. Fyra pinnar borde räcka om Brynäs inte lägger sig ikväll.
1. 3 poäng mot Leksand.
2. Brynäs slår Karlskrona under ordinarie tid.
3. Malmö slår Färjestad.
4. Skellefteå slår Frölunda.
Om alla dessa resultat inträffar, då räcker en poäng borta mot ett Skellefteå som inte har något att spela för i sista omgången (mer än att komma 5a eller 6a som kommer ha noll betydelse). Räknar stenhårt med att Karlskrona slår Örebro efter full tid i sista omgången då Örebro inte har något att spela för.
Så det ser tungt ut, men större mirakel har ju skett. Fyra pinnar borde räcka om Brynäs inte lägger sig ikväll.
Får man tro på samma mirakel som i KS för några år sedan?
I framgång och motgång, Djurgården.
- diftobbe89