SHL Omgång 44: Frölunda - DIF 16/2 2017
-
SHL Omgång 44: Frölunda - DIF 16/2 2017
Jour de match!
Re: SHL Omgång 44: Frölunda - DIF 16/2 2017
Hinner Bergfors bli spelklar till kvällens match tro? Ska bli spännande o se vad han kan tillföra!
Tror det surrades om att han skulle vara spelklar direkt.Celes skrev:Hinner Bergfors bli spelklar till kvällens match tro? Ska bli spännande o se vad han kan tillföra!
Förväntar mig absolut inte en vinst här.
Det jag kommer blicka mot är hur PP utvecklar sig samt hur Bergfors kommer att se ut på isen.
Så länge vi kan få igång vårat PP och Bergfors visar sig vara en OK värvning så kommer jag vara nöjd och då även vid en förlust.
Det jag kommer blicka mot är hur PP utvecklar sig samt hur Bergfors kommer att se ut på isen.
Så länge vi kan få igång vårat PP och Bergfors visar sig vara en OK värvning så kommer jag vara nöjd och då även vid en förlust.
I framgång och motgång, Djurgården.
mawa skrev:Förväntar mig absolut inte en vinst här.
Visst såg det ut som ett litet fall framåt i PP sist och att det var tillstymmelsen till "ändrad taktik"? Såg ju nästan ut som att vi försökte visa oss för varandra och hålla igång passningstempot och hittade endel skott? (Inte att det såg bättre ut bara för att vi lyckades stänka in pucken menar jag).
Eller var det Brynäs som var passiva bara och höll mindre box och tillät oss det?
Tack för allt Tellan. https://www.youtube.com/watch?v=VSYY4LB ... &index=109
Tror det var en mix av endera när det kommer till matchen mot brynäs, jag tror däremot att det kommer att bli bättre. <- optimistHenke_F skrev:mawa skrev:Förväntar mig absolut inte en vinst här.
Visst såg det ut som ett litet fall framåt i PP sist och att det var tillstymmelsen till "ändrad taktik"? Såg ju nästan ut som att vi försökte visa oss för varandra och hålla igång passningstempot och hittade endel skott? (Inte att det såg bättre ut bara för att vi lyckades stänka in pucken menar jag).
Eller var det Brynäs som var passiva bara och höll mindre box och tillät oss det?
I framgång och motgång, Djurgården.
Ikväll är allt över 0 poäng helt ok.
Tippar 5-2 till Fisklunda.
Vill mest se en skön insats och ett fortsatt driv på mål.
Hank ska spela Box och sabba för Frölunda vid DEF tekningar.
Tippar 5-2 till Fisklunda.
Vill mest se en skön insats och ett fortsatt driv på mål.
Hank ska spela Box och sabba för Frölunda vid DEF tekningar.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Hyfsat nöjd med vårt PP i Tisdags. Vi spelar av pressen och sen slår vi ett särspel två-tre gånger, och vips har vi två baljor, istället för att dutta och försöka dribbla in pucken. Skapa två mot ettor och gå hårt på dem istället för att sänka tempot.
Kvällen då? Jo, vad fan ska man säga. Med största sannolikhet fortsätter vi förlorartåget, men man kan ju alltid hoppas.
Kvällen då? Jo, vad fan ska man säga. Med största sannolikhet fortsätter vi förlorartåget, men man kan ju alltid hoppas.

25/4-2025
Om vi kommer förlora så är det sättet vi gör det på som bestämmer mitt humör för kvällen.
Var speltekniskt underlägsna men sluta aldrig jobba.
Var speltekniskt underlägsna men sluta aldrig jobba.
Magsjukan kom i natt, tyvärr kommer sällan en olycka ensam, torsk 10-0
Det här är en match som bara ska sluta i förlust. Inget talar för oss, så jag gör mitt bästa och ger oss en mikroskopisk chans genom att ställa hoppet till jinxens magi.
Djurgården har förlorat 13 av de 14 senaste matcherna i Göteborg.
Alternativt denna gamla goding som kan behöva dammas av efter några år i det tysta.
Här blir det dyngstryk, 6-0 till Frölunda. Samtliga mål är tabbar av en fladdrande Wesslau.
Djurgården har förlorat 13 av de 14 senaste matcherna i Göteborg.
Alternativt denna gamla goding som kan behöva dammas av efter några år i det tysta.
Här blir det dyngstryk, 6-0 till Frölunda. Samtliga mål är tabbar av en fladdrande Wesslau.
Ingen Lundh i uppställningen ikväll
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Allt känns så meningslöst. Så futtigt. Varför kan vi inte få en positiv överraskning?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Ja det här känns ju lite som säsongens säkraste förlust, och det brukar jag aldrig skriva. Men lite hopp har man ändå för annars hade jag inte suttit i soffan och tittat.
Avskaffa tre mot tre.
Ja sjuk vad det verkar.Glory1 skrev:Ingen Lundh i uppställningen ikväll
Förstafemman:
(10) Niclas Bergfors - (29) Matt Anderson - (34) Daniel Brodin
(55) Alexander Urbom - (33) Linus Hultström
Andrafemman:
(81) Calle Ridderwall - (47) Linus Johansson - (52) Mikael Ahlén
(7) Emil Johansson - (4) Marcus Högström
Tredjefemman:
(80) Gustav Possler - (61) Markus Ljungh - (44) Lukas Vejdemo
(8) Ville Varakas - (73) Adam Ollas Mattsson