SHL Omgång 12: Djurgårdens IF - Örebro 16/11 2015
SHL Omgång 12: Djurgårdens IF - Örebro 16/11 2015
19:00
Särkijärvis Järnkaminer!
Särkijärvis Järnkaminer!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: SHL Omgång 12: Djurgårdens IF - Örebro 16/11 2015
Varför har omgång 12 blivit uppskjuten?
Skulle vara riktigt kul att vinna denna men Örebro överraskar iallafall mig även denna säsong.
Skulle vara riktigt kul att vinna denna men Örebro överraskar iallafall mig även denna säsong.
Avskaffa tre mot tre.
De e vi som e örebro!
Skämt å sido, 3 pinnar här skulle sitta jävligt fint
Skämt å sido, 3 pinnar här skulle sitta jävligt fint
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
På tal om det, har jag eller 90% av klacken blivit senila men under lördagens match så skanderades "Särkijärvis järnkaminer - Johanssons järnkaminer" under tredje perioden. Något jag missat?Magnutz skrev: Särkijärvis Järnkaminer!

Tyckte också det först men sen tyckte jag mig urskilja "Håkanssons järnkaminer"...-daniel- skrev:På tal om det, har jag eller 90% av klacken blivit senila men under lördagens match så skanderades "Särkijärvis järnkaminer - Johanssons järnkaminer" under tredje perioden. Något jag missat?Magnutz skrev: Särkijärvis Järnkaminer!
- -daniel-
...eller menar man helt enkelt gamla räven Thomas Tjomme Johansson? Var totalt förvirrande.Don66-2 skrev:Tyckte också det först men sen tyckte jag mig urskilja "Håkanssons järnkaminer"...-daniel- skrev:På tal om det, har jag eller 90% av klacken blivit senila men under lördagens match så skanderades "Särkijärvis järnkaminer - Johanssons järnkaminer" under tredje perioden. Något jag missat?Magnutz skrev: Särkijärvis Järnkaminer!
Finns en överhängande risk för spelmässig och publikmässig baksmälla här. Hoppas i vart fall inte att vi gör bort oss fullständigt på någon av punkterna. Hade onekligen varit väldigt skönt om vi kunde plocka hem en seger här.
En seger här och vi kör över Rögle av bara farten. En förlust här och vi blir överkörda av Rögle av bara farten.
Victory is sweetest when you've known defeat.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Det här laget är nog rätt nöjda efter Lördagsmatchen.
Säcken glömmer bort att säga att vi ska spela bra och kämpa i denna match.
Örebro lär få härja rätt fritt.
1-4
Säcken glömmer bort att säga att vi ska spela bra och kämpa i denna match.
Örebro lär få härja rätt fritt.
1-4
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Totalt antal skott mellan Modo och Örebro senast: 70-26. Hur kunde Modo torska med 5-0? otroligt. Mål på 26% av skotten och räddningsprocent på 100. Hoppas på en motsatt effekt mot oss.
Matchen innan torskar Örebro totalt antal skott mot SAIK med 53 - 33
I matcherna mot Rögle var det rätt jämt dock.
Tror att vi tar hem matchen idag. 3-2.
Matchen innan torskar Örebro totalt antal skott mot SAIK med 53 - 33
I matcherna mot Rögle var det rätt jämt dock.
Tror att vi tar hem matchen idag. 3-2.
Född till sportchef.
Konsekvenserna av matchen kommer alltså att hända av bara farten.Henke95 skrev:En seger här och vi kör över Rögle av bara farten. En förlust här och vi blir överkörda av Rögle av bara farten.

- diftobbe89
Ingen bra känsla alls, vi är lite små nöjda från i Lördags och gör inte jobbet fullt ut, 3e kedjan är den ända som kommer få godkänt.
2-4
2-4
Spela fult
Gillar inte att möta Örebro, dem känns alltid farliga, men förhoppningsvis kan laget ta med spelet från lördags matchen och ta denna med.
Gillar verkligen vår 3:dje-kedja. Innan säsongen trodde jag de skulle bli vårt svarta får som inte levererade framåt, släppte in bakåt och egentligen inte fyllde någon vidare funktion.
Men Alvarez har tagit enorma kliv. Ljung är en fortsatt bra center och ledarfigur, och Vejdemo har tagit klivet och behärskar A-lagshockey med bravur. Otroligt kul!
Ska bli intressant att följa Vejdemo nästa säsong då han har lagt på sig lite i vikt och erfarenhet. Kan bli glödhet nästa år!
Men Alvarez har tagit enorma kliv. Ljung är en fortsatt bra center och ledarfigur, och Vejdemo har tagit klivet och behärskar A-lagshockey med bravur. Otroligt kul!
Ska bli intressant att följa Vejdemo nästa säsong då han har lagt på sig lite i vikt och erfarenhet. Kan bli glödhet nästa år!
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Exakt så, ja.Mattebo skrev:Konsekvenserna av matchen kommer alltså att hända av bara farten.Henke95 skrev:En seger här och vi kör över Rögle av bara farten. En förlust här och vi blir överkörda av Rögle av bara farten.

Victory is sweetest when you've known defeat.