Vinst + vinst + vinst = SJÄLVFÖRTROENDE!

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
Johaan
Kontakt:

Vinst + vinst + vinst = SJÄLVFÖRTROENDE!

Inlägg av Johaan »

Efter tre HÄRLIGA vinster mot Brynäs, Luleå och HV71 kan vi inte klaga på laget. Det känns som vi bara blir bättre och bättre, hur många av er "experter" trodde att vi skulle ta två poäng från HV71 i Jönköping?

Nästa match är emot Timrå hemma, nu vet jag inte hur det gick för Timrå idag men jag tror ärligt talat att det inte spelar någon roll. Fotbollslaget kommer till Globen vilket betyder att det blir mer folk än vad det blivit annars.

Jag tror på vinst. Jag tror på tre poäng. Jag tror på slutspel!
- Vad tror du?
GOGO FIMPEN!
sebbe90

Inlägg av sebbe90 »

Det är så härligt att det inte är sant!!! :D
Ses på globen på lördag :lol:
robin_dif

Inlägg av robin_dif »

jag tycker att mattsson har varit riktigt bra de senaste matcherna :D
sebbe90

Inlägg av sebbe90 »

håller med alla snackar skit om han, men nu tycker jag han har varit riktigt bra
Användarvisningsbild
Maxz
Kontakt:

Inlägg av Maxz »

Riktigt skönt med vinst idag.
Nu hoppas jag att fler kommer till Globen och klacken än vi som brukar vara där.
Användarvisningsbild
Hovet

Inlägg av Hovet »

Tre vinster i rad nu betyder nog otroligt mycket för spelarna. Och riktigt skönt att de kunde vinna med andramålvakten som spelade mycket bra!
Bara de spelar med hjärta och krigar så går det. Men spelar man som man gjorde mot Mora i globen, uppgivet, så vinner man inga matcher.
Vi kan bara hoppas att det räcker till slutspel!
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

ja, Mattsson har överraskat positivt. helt klart. roligas i dag var dock Falken, Pelle Ekluynd ocg Rudslätt som kommit igång. det behövs verkligen. Linkan och Thoresen kan inte göra allt.

dagens match tycker jag annars var en härligt coachseger av team Säcken-Challe.

hoppas nu att Otto kan komma tillbaka snart och lyfta laget ännu mer. skulle vi få in Otto och Ragnarsson (vid jul) kan det bli slutspel.
Martin83

Inlägg av Martin83 »

riktigt skönt med 3 raka vinster :) hoppas på en bra match mot timrå på lördag :)
stonedbelalugosi

Inlägg av stonedbelalugosi »

fan va härligt.. väckte grannarna vid 2-2 och 2-3... förbannade leksingar muhahaha :lol:

känner att vi har självförtroende till lördag! känns som grabbarna är förtjänta av att spela ut det där timrå... nån som minns kvarten förra året? :D
Användarvisningsbild
Emil Svelander
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Emil Svelander »

håller med om att mattson varit ruggit bra ingen är lika stark som han i det här laget, härligt med seger nu krossar vi Timrå på lördag
Hultsfredsdifaren

Inlägg av Hultsfredsdifaren »

Först och främst vill jag ge DIF en eloge som kämpade och visade att man inte viker ner sig även fast man ligger under!

Mattsson var mycket bra i den här matchen samt hela laget..

Och sist men inte minst, Ryman vilken poängplockare han är asså haha :wink:
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Att få iväg 30 skott på mål, borta mot erkänt hemmastarka Hv är en prestation i sig.
Att sno med sig 2 poäng hem till stockholm är ännu större.

Man ser ett svagt ljus skymta i en låååång mörk tunnel.....
Användarvisningsbild
ZtAvVe

Inlägg av ZtAvVe »

jensa öhling skrev:skulle vi få in Otto och Ragnarsson (vid jul) kan det bli slutspel.
Otto? ja. Ragnarrson? nej. Varför? Han har fortfarande ett kontrakt med Almtuna. Djurgården måste betala för att få lös honom. I och för sig kanske Almtuna nöjer sig med en relativt liten summa, men det tror jag inte. Däremot verkar det som om Patrik Nilson är på ingång vilket skulle bredda, om inte lyfta dagens trupp. Han fick trots allt ett kontrakt med Calgary Flames vilket betyder att han faktist kan spela hockey om det nu var nån som tvivlade. Sen säger ledningen i DIF-hockey att minst en back är påväg in.
Slutspel? Visst kan det bli det...
Erik I

Inlägg av Erik I »

Mycket imponerad av Dif de senaste matcherna. Med små medel i form av "stjärnspelare" men med en laginsats star så in i helvete. Mycket positivt också att läsa beröm för exempelvis försvarsspelet och André Mattssons insats, visa alla kritiker bara...

Har Ragnarsson helt bestämt sig för att varva ner eller nåt? Inget NHL och istället för elitserien division ett, är det inte ett tecken på rejäl uppgivenhet ett OS-år? För han hade varit en bra kandidat till OS-truppen. Nånstans hoppas jag fortfarande på honom efter jul.
Peter

Inlägg av Peter »

ZtAvVe skrev:Ragnarrson? nej. Varför? Han har fortfarande ett kontrakt med Almtuna. Djurgården måste betala för att få lös honom.
Det kan finnas andra faktorer som spelar in också. Rags är ju inte lastgammal utan kan mycket väl komma att göra fler säsonger i Sverige. Är det så samtidigt som han förklarar för Almtuna att han görna skulle vilja spela ett slutspel till i sin karriär men gärna fortsätter i Almtuna efter det så tror jag inte de skulle sätta sig emot, framförallt inte om DIF hjälper till och värvar en (förvisso sämmre) ersättningsback.

Ragnarssons position är ju lite speciell eftersom han inte spelar för att han behöver utan för att han vill. Stöter man sig med hans vilja så kan han alltid tappa motivationen och lägga skriskorna på hyllan. Om han istället behåller intresse och motivation så kommer man att kunna ha nytta av honom både som spelare och ledare även i framtiden.

I slutändan tror jag alltså att allt hänger på vad Ragnarsson vill och det lär vi få veta det vid jul nån gång.
Skriv svar