Tack Kuben!
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Tack Kuben!
Det är sällan vi uppmärksammar domare positivt på det här forumet.
Men i kväll har vi chansen!
Thomas "Kuben" Andersson gör sin sista insats på elitnivå när Leksand möter Malmö.
Oavsett om man vill tacka Kuben för att han äntligen lägger av, eller för hans insats genom åren, med flera guldpipor på prishyllan, så finns en chans här och nu!
"Tack" Kuben!
Men i kväll har vi chansen!
Thomas "Kuben" Andersson gör sin sista insats på elitnivå när Leksand möter Malmö.
Oavsett om man vill tacka Kuben för att han äntligen lägger av, eller för hans insats genom åren, med flera guldpipor på prishyllan, så finns en chans här och nu!
"Tack" Kuben!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Re: Tack Kuben!
Kuben är ju en historisk figur i svensk hockey. Personligen har jag aldrig vart en fan av den typen av domare som åskådare samtidigt som jag vet att vissa spelare gillar honom. Jag saknar i såfall solna-Rådbjer mer. Men inte desto mindre så skall det självklart uppmärksammas att en ikon som Kuben nu har blåst i pipan för sista gången, även om jag själv hemskt nog är lite lättad för svensk hockeys skull.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
På Gert Fylking-maner då: -Äntligen.sensei skrev:Kuben är ju en historisk figur i svensk hockey. Personligen har jag aldrig vart en fan av den typen av domare som åskådare samtidigt som jag vet att vissa spelare gillar honom. Jag saknar i såfall solna-Rådbjer mer. Men inte desto mindre så skall det självklart uppmärksammas att en ikon som Kuben nu har blåst i pipan för sista gången, även om jag själv hemskt nog är lite lättad för svensk hockeys skull.

Tack för allt Tellan. https://www.youtube.com/watch?v=VSYY4LB ... &index=109
Ja tack Kuben för att du lägger av - inte en dag för sent
För varje domare i Sverige som lägger av väcks hoppet om att en ny med spelsinne ska ta över...
2014-04-07, vad hände?
- minalman
Musse!Jepe skrev:För varje domare i Sverige som lägger av väcks hoppet om att en ny med spelsinne ska ta över...
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- -daniel-
En hel del minnen av Kuben genom åren med det klart tydligaste var när han under en match i Globen fick en puck på handen och helt enkelt svimmade pladask ned på isen av smärtan. Inge vidare roligt minne kanske...
Annars tycker jag han var hyfsat OK, klart man undrat både en och sextitre gånger om han inte borde sysslat med att döma någon annan idrott (fickpingis?) men det hör liksom till.
Annars tycker jag han var hyfsat OK, klart man undrat både en och sextitre gånger om han inte borde sysslat med att döma någon annan idrott (fickpingis?) men det hör liksom till.
- SkönaDjurgårn
Verkligen ingen favoritdomare för mig, tycker att han alltid varit riktigt dålig faktiskt. Samtidigt får man tacka honom får lång och trogen tjänst. Utan såna människor så hade vi inte haft några matcher. Det tackar jag Kuben för.
Legend
Nu blir det väl disciplinnämnden eller dylikt för gubben - Någon måste ju ta hand om Wolmer

Nu blir det väl disciplinnämnden eller dylikt för gubben - Någon måste ju ta hand om Wolmer

kuben är ju 1000 gånger bättre än t.ex. morgan johansson.
men nu var ju detta en hyllningstråd så jag lämnar det där. tack kuben för dina insatser, även om jag inte hållt med om alla domslut, så tycker jag att du har en skön inställning till sporten, och har hanterat spelare och ledare på ett bra sätt. lycka till i framtiden.
men nu var ju detta en hyllningstråd så jag lämnar det där. tack kuben för dina insatser, även om jag inte hållt med om alla domslut, så tycker jag att du har en skön inställning till sporten, och har hanterat spelare och ledare på ett bra sätt. lycka till i framtiden.
Jag skäms aldrig för att hålla på DIF. Djurgårdare tills jag dör!
-
Många skriver att han inte var någon särskild favorit, då kan man fråga sig vem som är er favorit? Har en känsla på att svaret är: ingen.
Sluta hysa agg till domaren och gör det till motståndarna istället.
Sluta hysa agg till domaren och gör det till motståndarna istället.