Almtuna IS - Djurgårdens IF 13/2 2014
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Almtuna IS - Djurgårdens IF 13/2 2014
Det här tar vi, trodde aldrig på förra och blev positivt överraskad av x:et. Men den här är 3p!
Tydligen är jag "omogen" och "oseriös" för att jag vill döpa min son till Fimpen.
Dags för järnkaminerna att återvinna lite heder från förra matchens avslutningskollaps. Metallåtervinning Arena är ju iaf ett - marginellt - bättre namn än deras tidigare Zellout (sic!) Arena...
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Metallåtervinning Arena.Magnutz skrev:19:00 Grämbyhallen

Avskaffa tre mot tre.
I kväll släpper alla knutar och vi vinner övertygande!
- Lee Harvey Oswald
A-tuna-DIF 2-1
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Särkijärvi före match: "Draget som finns i den här gruppen kommer att bli något riktigt positivt i slutändan."
Särkijärvi efter match: "Jag tycker vi gör en bra match i 50 minuter. Kollapsar i 10 och då tappar vi poängen."
Särkijärvi efter match: "Jag tycker vi gör en bra match i 50 minuter. Kollapsar i 10 och då tappar vi poängen."
25/4-2025
Almtuna har klarat av att slå topplagen och konstigt nog, så är de på uppgång - de är inte längre ett totalt bottenlag som vid tidigare möten, vilket betyder att vi har en chans här. Säger endå 3-2 Atuna.
Det sorgliga är att för några matcher sedan så tyckte man att alla chanser till toppen var borta. Men sist så förlorade KHK, och BIK tappade poäng, vilket hade gett oss ytterligare en chans att hänga på bara vi hållit ut mot VIK. Varje gång det blir en minsta lilla chans till häng, då skiter det sig.
BIK & KHK förlust idag, DIF vinst = 6 poäng till fjärdeplats och 7 till tredjeplats. Just sayin'
Det sorgliga är att för några matcher sedan så tyckte man att alla chanser till toppen var borta. Men sist så förlorade KHK, och BIK tappade poäng, vilket hade gett oss ytterligare en chans att hänga på bara vi hållit ut mot VIK. Varje gång det blir en minsta lilla chans till häng, då skiter det sig.
BIK & KHK förlust idag, DIF vinst = 6 poäng till fjärdeplats och 7 till tredjeplats. Just sayin'
Jag kommer vara på plats!
Ta er dit ni också. Är inte långt dit och alltid kul att se DIF på plats!
Det är inte över än
Ta er dit ni också. Är inte långt dit och alltid kul att se DIF på plats!
Det är inte över än
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
Almtuna borta. Står Reideborn blir det torsk. 2-3! Står Mattsson tror jag på seger tro det eller ej. En taggad keeper tänder återigen hoppet inför slutspurten, seger 3-1. Hoppet släcks naturligtvis på lördag igen, framförallt eftersom då helt oförklarligt så har Adam återtagit förstaspaden igen, trots Mattssons stabila insats mot Almtuna.
Kämpa DIF! Personligen inväntar jag fredagens OS-match istället..
Senast redigerad av Manijock den 2014-02-13 13:56:49, redigerad totalt 1 gånger.
Säger väl allt om hockeyn att en träningsmatch mot Rosenborg känns hetare och inte minst roligare än en seriematch med hockeylaget.
Förövrigt går matchen i "Metallåtervinning Arena" och inte i "Gränbyhallen" Magnutz... 

Re: Sv: Almtuna IS - Djurgårdens IF 13/2 2014
Hoppas på Mattsson med, ska han få stå något så måste de bli nu!Manijock skrev:Almtuna borta. Står Reideborn blir det torsk. 2-3! Står Mattsson tror jag på seger tro det eller ej. En taggad keeper tänder återigen hoppet inför slutspurten, seger 3-1. Hoppet släcks naturligtvis på lördag igen, framförallt eftersom då helt oförklarligt så har Adam återtagit förstaspaden igen, trots Mattssons stabila insats mot Almtuna.
Årets säkraste X?
De två lag som har spelat flest oavgjorda matcher och samtliga matcher mot varandra har gått till förlägning.
Almtuna har gjort fler mål än DIF i spel 5-5, det säger en del om DIF´s problem den här säsongen.
Bra stats på några av deras spelare.
+12 på Fredrik Sandgren LD
Alexander Sahlin 1,45 i GAA 94,44 SVS% dock bara sex matcher.

De två lag som har spelat flest oavgjorda matcher och samtliga matcher mot varandra har gått till förlägning.
Almtuna har gjort fler mål än DIF i spel 5-5, det säger en del om DIF´s problem den här säsongen.
Bra stats på några av deras spelare.
+12 på Fredrik Sandgren LD
Alexander Sahlin 1,45 i GAA 94,44 SVS% dock bara sex matcher.

Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn