Mikael Johansson

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Lurken

Mikael Johansson

Inlägg av Lurken »

Varför inte övertala Mikael Johansson till comeback?? Hans rutin skulle tillföra massor och han skulle vara en perfekt ersättare för Kristoffer Ottosson. Han är ju extra saknad i år när det finns så många unga nya spelare som behöver en fadersgestalt i laget.
Erik I

Inlägg av Erik I »

Micke är väl tränare i Huddinge vad jag förstår och bunden av det kontraktet. Sen tror jag väl han är mer vältränad än de flesta 39-åringar men troligtvis långt ifrån matchform, så jag tror inte det hade fått någon större effekt. Nej, rejäla nyförvärv måste till och vi får iaf vara tacksamma att pengar finns till detta, problemet är ju tydligen att på marknaden tillgängliga kvalitetsspelare är få.

Difs ledning vet vad som behövs, de letar, men vill inte göra några panikvärvningar, och detta är helt rätt. Samtidigt får man ju inte låta de andra lagen få alltför stort försprång innan nyförvärve anländer - när dessa väl kommer tror jag på ett lyft för dif. Men lag som Mora och Leksand måste man klara av att slå också nu - var grymt besvike efter i torsdags och hoppas på rejäl bättring i kväll.

P.S. Hur ska man förklara Dif plötsliga förmåga att göra första målet?
Användarvisningsbild
Don_T
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Don_T »

Micke Johansson tränar som sagt Huddinge.

ErikI:
DIF har gjort första målet i sex av tolv matcher denna säsong.
DIF! ALLTID - OAVSETT!
bålsta-hockey-p93
Kontakt:

comback?

Inlägg av bålsta-hockey-p93 »

Neej. Han tränar ju huddinge. och har lagt av men han skulle passa bra i dif :lol:
jag är en kille på 13 år lirar i bålstas p-93 utanför sthlm. vi lirar i upplandserien.
Ms Sweden

Inlägg av Ms Sweden »

Som dom andra sagt innan mig så tränar Micke Hudding, men även om han inte är i matchform så hade hans lugn och kunskap behövts i DIF, speciellt nu när stora delar av truppen är så unga. Och nu över till något helt annat....

Stämmer det att Ragnarsson ansluter till truppen efter Jul, eller är det OCKSÅ rykten????? :roll:
Användarvisningsbild
lund3

Inlägg av lund3 »

Ms Sweden skrev:Som dom andra sagt innan mig så tränar Micke Hudding, men även om han inte är i matchform så hade hans lugn och kunskap behövts i DIF, speciellt nu när stora delar av truppen är så unga. Och nu över till något helt annat....

Stämmer det att Ragnarsson ansluter till truppen efter Jul, eller är det OCKSÅ rykten????? :roll:
Nej, det stämmer inte. Ragnarsson har kontrakt med Almtuna och enda sättet att vi ska få se Ragge i DIF-tröjan efter jul är att DIF köper loss honom. Vilket jag tror ledning är intresserad av. Man tittar nog först och främst på spelare som blivit utan klubb "over there".

Vad gäller Micke tror jag inte han skulle lyfta laget namnvärt. Vad vi behöver är en spelare med fart under rören och sinne för målet. Snabba omställningar är det spelet vi ska spela. Vi har inte tillräckligt spelskickliga backar.

Men eftersom Micke tränar Huddinge är det ingenting vi behöver diskutera. Over and out.
Skriv svar