Djurgårdens IF - Västerås IK 13/2 2013

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Djurgårdens IF - Västerås IK 13/2 2013

Inlägg av SirDIFalot »

PÅ PLATS PÅ HOVET! (Alternativt Viasat Hockey 19:00)
Expert.
Manijock
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Västerås IK 13/2 2013

Inlägg av Manijock »

Kommer vara på plats. Fan om de ställer till det för sig igen! Nu möter vi till råga på allt ett bra lag också. Malmö framstår som ett gäng indolenta fiskmåsar jämfört med gurkskivorna...

Tufft blir det!

Pickard (Reideborn)

Pettersson - Granath
Kalus - Holmqvist - Ölvestad

Arnesson - Gustafsson
Åberg - Ottosson - Wennberg

Lidström - Holm
Guter - Johner - Sörensen

Hank - Ljungh - Eriksson

Falk
Hari

Måste vara den glasklara laguppställningen. Bohman måste få istid i juniorlaget, Lennhammer måste väck och Hari får i brist på annat sitta på bänken så länge. Kommer Fimpen eller/och Linkan tillbaka snart så ska även han väck.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Arnesson var ju skadad sist. Är han tillbaka nu eller var rörde det sig om för skada? Självklart går han före Lennhammer, Falk och Bohman om han är tillbaka. Det har ju Zabel visat att han gör flera gånger.
Expert.
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

SirDIFalot skrev:Arnesson var ju skadad sist. Är han tillbaka nu eller var rörde det sig om för skada? Självklart går han före Lennhammer, Falk och Bohman om han är tillbaka. Det har ju Zabel visat att han gör flera gånger.
Var han skadad? Var inte han på något landslagsmojäng och fick stå över pga vila? Hur som haver så har du helt rätt i andra meningen, Arnesson är riktigt mycket bättre än den trion. Falk gillar jag dock.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

seppuko skrev:
SirDIFalot skrev:Arnesson var ju skadad sist. Är han tillbaka nu eller var rörde det sig om för skada? Självklart går han före Lennhammer, Falk och Bohman om han är tillbaka. Det har ju Zabel visat att han gör flera gånger.
Var han skadad? Var inte han på något landslagsmojäng och fick stå över pga vila? Hur som haver så har du helt rätt i andra meningen, Arnesson är riktigt mycket bättre än den trion. Falk gillar jag dock.
Jasså? Det är möjligt!

Frågan är vad fan som är felet med Granath... Hur kan man var skadad typ var tredje match en hel säsong?
Expert.
Rix

Inlägg av Rix »

SirDIFalot skrev:
seppuko skrev:
Jasså? Det är möjligt!

Frågan är vad fan som är felet med Granath... Hur kan man var skadad typ var tredje match en hel säsong?
Nu senast var han sjuk i alla fall, men jag börjar undra om inte hans hjärnskakning ställer till det fortfarande. Enda felet jag ser med den logiken är väl att DIF skulle väl aldrig låta honom spelat de matcher han fått om han kände av den fortfarande?

Arnesson hoppas jag är tillbaka och Granath också. Vi behöver få tillbaka alla backar vi behöver. Falk kör extraback, Lennhammer läktaren (stackars grabb har det svårt) Bohman ner till J20 och få speltid.
Användarvisningsbild
Henke95

Inlägg av Henke95 »

SirDIFalot skrev:
seppuko skrev:
Jasså? Det är möjligt!

Mycket möjligt att man går på is för tidigt, att man gör en Fimpen och inte lyssnar fullt ut på när kroppen protesterar. Hellre vila en match extra för att i omgången efter kunna spela utan en tillstymmelse av smärta istället för att spela och senare upptäcka att skadan är kvar.

Hoppas dock att Granath, Fimpen och även Linkan är så pass rutinerade att de förstår vilket viktigt slutskede vi är inne i och att de, för deras eget bästa, inte anmäler sig spelklara förrän allt är på topp (nåja).
Victory is sweetest when you've known defeat.
tomten
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av tomten »

SirDIFalot skrev:
seppuko skrev:
Jasså? Det är möjligt!

Linkan är väl skadad ungefär varannan så det går att vara värre än Granath.... :)

Av 45 matcher har Linkan lirat 25. Av de 25 matcherna har han utgått under matchen i flera matcher. Totalt har Linkan i mina ögon lirat bra i 3-4 matcher den här säsongen.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Hade faktiskt inte sett att VIK bara låg en poäng efter. Jävlar vad viktig denna match blir. Ödesveckan.
Avskaffa tre mot tre.
Göran

Inlägg av Göran »

Någon som vet eller har hört varför 1:a pp-femman i stort sett spelar av hela 2 minuters tiden ? Är det inte bättre att man byter en i taget och försöker hålla det höga trycket kvar under hela pp-tiden.
I morgon måste vi in framför målet och fäktas lite med VIK`s backar och samtidigt störa deras duktige målvakt .
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Ja, det här blir svettigt. Men ifall vi tajtar till oss något i mittzon och inte gör våra standardmisstag i egen zon så har vi goda möjligheter. Offensivt är vi ett bättre lag än VIK, men deras defensiv plus målvakt håller en riktigt hög klass.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

-daniel- skrev:Ja, det här blir svettigt. Men ifall vi tajtar till oss något i mittzon och inte gör våra standardmisstag i egen zon så har vi goda möjligheter. Offensivt är vi ett bättre lag än VIK, men deras defensiv plus målvakt håller en riktigt hög klass.
Och framför allt tillåter vi dem ligga och kontra på oss är vi rökta.

Täpper vi till mittzon och inte ger bort kontringar vinner vi nog matchen.

I övrigt, vill man lyckas i en eventuell kvalserie skall man nog tyvärr spela mer som VIK gör dock. Mycket större chans att lyckas med den taktiken jämfört med en tokoffensiv.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Är faktiskt inte alls lika orolig inför denna match som inför måndagens match.
VIK är ett klart bättre hockeylag än MIF, DIF gör oftast bättre matcher defensivt mot bättre motstånd.
Vi kommer inte gå bort oss lika genant här, därmed inte sagt att det blir några lätt inspelade 3p.

Målsnålt, uddamål, möjligen kanske "bara 2p" här också
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Manijock

Inlägg av Manijock »

Vet inte om man ska ge upp den där sabla tredjeplatsen nu? På så sätt bara hoppas att vi gnetar till oss minst en poäng mer än Vik så vi håller dem bakom oss. Samtidigt så säger en magkänsla att om vi "bara" kommer till playoff så kommer det skita sig, då blir det ingen kvalserie. Ett obehagligt pånyttfött Örebro kan verkligen bli en dark horse där. Inte alls rädd för Mora eller Oskarshamn. Västerås är alltid farliga med tanke på att de har en av Sveriges jobbigaste målvakter. Så känns lite tredjeplats eller tack och hej för DIF!

Som vi alla vet så har min mage aldrig fel så ta mig på allvar :wink:
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Otroligt lite tillit för DIF nu för tiden. Konstigt tycker jag med tanke på hur bra vi har spelat med Zabel. Man kan nästan tro att vi ligger och kämpar om en plats till förkvalet.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Skriv svar