Dålig stil av medlemmar!! Skärpning!

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Ms Sweden

Dålig stil av medlemmar!! Skärpning!

Inlägg av Ms Sweden »

I kväll så har jag varit på DIF-Mora i Globen, det brukar väl bli en 15 stycken hemmamatcher per säsong för mig och tyckte att det var trevligt att få fribiljetter från DIF för att dom visar sin uppskattning för oss som är medlemmar. :D

Men blev riktigt ledsen när jag ser att "svartabörs"-säljarna som står utanför och säljer biljetter har fått tag på några av dessa biljetter, det kan ju bara betyda att någon av medlemmarna har hämtat ut sina biljetter och sedan sålt dom, så lågt får man inte sjunka! :twisted:

DIF är i djup ekonomisk kris och hur kan man då som medlem tjäna pengar på något som man får som uppskattning, för jag tror inte att våra biljetter är helt gratis för DIF, det finns alltid kostnader förenat med det administriva osv. :x

Vi har fortfarande 41 matcher på oss att ta oss till slutspel!! Ge inte upp, kriga vidare!!
Användarvisningsbild
grandstoff

Re: Dålig stil av medlemmar!! Skärpning!

Inlägg av grandstoff »

Ms Sweden skrev: DIF är i djup ekonomisk kris och hur kan man då som medlem tjäna pengar på något som man får som uppskattning, för jag tror inte att våra biljetter är helt gratis för DIF, det finns alltid kostnader förenat med det administriva osv. :x
Jag förstår vad du menar, men på vilket sätt tjänar Djurgården pengar på att medlemmar faktiskt använder de biljetter de fått gratis? Det är väl ändå de som köper dessa biljetter som borde tänka om?
Ms Sweden

Inlägg av Ms Sweden »

Vad jag menade var, att om man inte hade tänkt att använda sina biljetter så är det en onödig kostnad för DIF att beställa dom. Och den kostnaden består i administrativt arbete osv. Hänger du med på vad jag menar? DIF tjänar naturligtvis inga pengar på dom biljetter som dom ger bort. Utan har bara kostnader.
Användarvisningsbild
grandstoff

Inlägg av grandstoff »

Ms Sweden skrev:Vad jag menade var, att om man inte hade tänkt att använda sina biljetter så är det en onödig kostnad för DIF att beställa dom. Och den kostnaden består i administrativt arbete osv. Hänger du med på vad jag menar?
Jo, jag ser din poäng, och jag håller med, men det är ju svårt att räkna ut hur många som faktiskt kommer använda den biljett de får.
Men, jag håller med... Engagemang och Djurgårdshjärta är begrepp som saknar innebörd för vissa.
MonK

Inlägg av MonK »

Fy fan vad lågt!!!
Zink
Medlem: Ja, vanlig medlem
Kontakt:

Inlägg av Zink »

Monk: Nej nej, Glocalnet är lågt. :P
"We don't stop playing because we grow old, we grow old beacuse we stop playing"
Användarvisningsbild
tretowns
Kontakt:

Inlägg av tretowns »

Zink skrev:Monk: Nej nej, Glocalnet är lågt. :P
Haha, ett gott skratt förlänger min sömn nu =)
Simbup

a

Inlägg av Simbup »

Om de som åker till globen köper svarta gratisbiljetter förlorar ju Djurgården intäkten för de biljetter som skulle köpts i kassan om de svarta biljetterna inte vore tillgängliga. Att sälja gratisbiljetterna är alltså att bidra till klubbens dåliga ekonomi.
Hockey är coooolt!
Skriv svar