Uppföljning av "Rädda Otto".
Jag är bara nyfiken på att få höra vad ni hittills tycker om insamlandet och "räddandet" av Kristofer Ottosson? Var det väl investerade pengar?
Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Rött för blodet genom hjärta och ven,
Gult för solens värmande sken,
Blått för himmel, regn och hav,
STOCKHOLMS STOLTHET VÅRAT LAG!
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Jag la en slant och det är årets bästa investering! Varje skär han tar på isen gläder mig. Han är bäst i laget efter NHL-arna.cCat skrev:Jag är bara nyfiken på att få höra vad ni hittills tycker om insamlandet och "räddandet" av Kristofer Ottosson? Var det väl investerade pengar?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Sv: Uppföljning av "Rädda Otto".
Otto har dem senaste 5-6 matcherna varit som pånytt född, spelat otroligt bra. Tyvärr så bidrog jag inte till Otto, att vara student sätter sina begränsningar men personligen tycker jag det varit en otrolig uppslutning och väldigt välinvesterade pengar. Eloge till inte minst dig Martin men även alla bidragande!
Man föds som Djurgårdare, allt annat är förlossningsskador!
Re: Uppföljning av
Personligen så tyckte jag det såg mörkt ut de första nio matcherna, men nu är det ingen tvekan på att det var värt det. Vilken ishockeyspelare han är! Det ser ut som en 20åring som åker runt på isen och leker.cCat skrev:Jag är bara nyfiken på att få höra vad ni hittills tycker om insamlandet och "räddandet" av Kristofer Ottosson? Var det väl investerade pengar?
- Lucky Luke
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jag tycker Otto är värd varje krona som samlades in. Enligt mig har han varit en av de bästa i laget så här långt. Klokare och smartare spelare får man leta efter. Och jag tror inte han har "peakat" än. Mer kommer...cCat skrev:Jag är bara nyfiken på att få höra vad ni hittills tycker om insamlandet och "räddandet" av Kristofer Ottosson? Var det väl investerade pengar?
Tack Martin för du drog igång insamlingen. I mina ögon är du en riktig hjälte!!

- Jim Morrison
Skulle vara kul att se svaren till den här tråden ifall den kom upp lite tidigare. Just nu ser det ut att vara väl investerade pengar. Hoppas att han fortsätter så här säsongen ut.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Jag är definitivt nöjd. Och hur gick det med ditt andra projekt?
Avskaffa tre mot tre.
Sv: Re: Uppföljning av
På gång. Vi avvaktar ett beslut från styrelsen bara. Stay tuned!Mattias_87 skrev:Jag är definitivt nöjd. Och hur gick det med ditt andra projekt?
Sv: Re: Uppföljning av
Jag håller med dig på samtliga punkter.Jim Morrison skrev:Skulle vara kul att se svaren till den här tråden ifall den kom upp lite tidigare. Just nu ser det ut att vara väl investerade pengar. Hoppas att han fortsätter så här säsongen ut.

- Hajduk
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Kontakt:
Med tanke på att jag ville gråta när jag läste att Otto inte erbjöds kontrakt så känner jag mig bara glad att är på isen varje kväll jag tar mig till Hovet. Skulle gett mer än 1000 kr om jag inte köpt två ständiga medlemskap efter degraderingen. Otto är värd varje krona!
Om jag har räknat rätt spelar väl Otto sin 700e säsongsmatch för DIF om 15 matcher? Det måste väl firas på nåt sätt
?

Jag ska villigt erkänna att jag inte donerade pengar, då jag kände att Otto var en besvikelse främst i samband med nedflyttningen och att det var fel att "overrida" lagledningen.
Dock ser vi nu att han är pånyttfödd. Har nog aldrig sett honom riva och slita så mycket och med det fighterface som han haft de senaste omgångarna. Det gör honom till en oerhört nyttig spelare. Så i nuläget gjorde ni som donerade rätt..
Dock ser vi nu att han är pånyttfödd. Har nog aldrig sett honom riva och slita så mycket och med det fighterface som han haft de senaste omgångarna. Det gör honom till en oerhört nyttig spelare. Så i nuläget gjorde ni som donerade rätt..
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Min donation till Otto-kampanjen, tillika min pappas donation, var inte enbart ett led i att försöka få tillbaka Otto på isen i Djurgårdströjan. Utöver att vara ett sätt att få mig att kanalisera min ågren över degraderingen var den lika mycket för att få tillbaka en trotjänare i omklädningsrummet som, tillsammans med Ölvestad/Fimpen, kan förklara för ett nytt ungt lag vad det innebär att spela i Djurgården. En spelare som leder genom sitta agerande och verkar ha som ambition att sprida harmoni i truppen. En spelare som förhoppningsvis motiverar sina medspelare och hänger ut dem på twitter. Sen kan jag väl hålla med om att Ottos första matcher inte gjorde mig särskilt lycklig...
Det var väl värt pengarna. Känns jävligt skruttigt att Challe inte tänkte ha med Otto i årets trupp. Jag tror inte det handlade om pengar men pressen blev för stor när fansen slöt upp och ville ha kvar Otto.
En klockren investering! Otto är grym och han har verkligen vaknat till liv de senaste 4-5 matcherna.