Förslag för framtiden

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
emilin
Medlem: Ja, vanlig medlem

Förslag för framtiden

Inlägg av emilin »

Nu vet jag att många med mig är förtvivlade, men vi måste nu se framåt och göra om göra rätt.

Jag vet att man nu måste hitta nya vägar för att nå framgång .
Det stora problemet jag ser i dagens DIF är att vi saknar den rätta vi känslan som faktiskt många små klubbar innehar. supportrar spelare ledning , måste bli mer vi mot resten .
ett mycket bättre samarbeta mellan alla inblandade

Skapa olika tillställningar för alla supportrar o spelare även ledningen ska vara med på detta tåg.
Man kan som exempel :
bjuda in alla 81940 som gillar DIF på facebook och sedan ha en genomgång från spelare hur de ser på säsongen som väntar , ledningen hur de ser på framtiden plus allmän info även JK ska informera om deras tankar o arbete, viktigt med ett sådant här möte är att alla ser att vi står enade . frågor och idéer från publik skall man kunna skrivas på hemsida för att sedan besvaras på mötet. Även anmälan kan ske på hemsidan.

Mötet skulle kunna kosta 50kr och för dessa skulle man bli mini medlem i DIF.
Jag har hört att klubben får några kronor per mötes deltagare (så är det inom fotbollen tror jag).

Men det kanske endast gäller medlemmar ( där av 50kr).
Det troliga är att de som blir bjudna och kommer bestämmer sig för att bli riktiga medlemmar.

trotts detta år så är ju det troliga att ledning spelare supportrar vill klubbens bästa , men samarbetet mellan dessa har ju skitit sig totalt i år och ju starkare vi känsla man kan skapa desto hårdare kommer man att kunna jobba.

Har provat något liknande när vi startade supporter klubben i lilla Nyköping(som sagt liten klubb)
men vilken underbar sammanhållning det blev.

Många måste ta av sig kavajen och dra på sig arbetskläderna och inse att vi klarar inte detta om inte vi alla drar åt samma håll.

Min tanke är att denna tråd skulle vara en möjlighet till att ge förslag på vad som skulle kunna ändras på och även idéer på vad man kan göra för att det ska bli bättre både ekonomiskt o sportsligt.

Önskar att denna tråd skulle kunna bli fri från pajkastning och glåpord mot enskilda individer.
Klarar vi detta så kanske någon som kan ta beslut i klubben vågar läsa ,ju mer förlag desto bättre kanske de nappar på något, om så blir fallet så var ju denna tråd inte förgäves.

Vi måste kunna se framåt och inse att vi inte är perfekta utan allt kan bli bättre.

Med vänlig hälsning En som tror på DIF hjärtat.
Användarvisningsbild
android
Säsongskort: Ja

Förslag för framtiden

Inlägg av android »

Mitt förslag är mer att samla att kyles tappade klubbor och göra en fet jävla brasa. Där slänger vi på allt oönskat, alla som vikt ner sig och allt infekterat och sjukt som finns i föreningen.

Sedan kan vi fundera på att bygga något nytt.

Räknar med 10-15 år innan vi är tillbaka i ES.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Re: Förslag för framtiden

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

android skrev:Mitt förslag är mer att samla att kyles tappade klubbor och göra en fet jävla brasa. Där slänger vi på allt oönskat, alla som vikt ner sig och allt infekterat och sjukt som finns i föreningen.

Sedan kan vi fundera på att bygga något nytt.

Räknar med 10-15 år innan vi är tillbaka i ES.
Mmh, tänkte på det igår, känns som en rimlig tidsperiod.
Troligen är jag inte ens vid liv den soliga dagen då detta sker (med nuvarande instabila hälsostatus).
Så en en gång, Tack DIF för att ni systematiskt öst stora lass med salt i redan öppna sår i 2 års tid nu.

Konsekvent är ett ord som dyker upp, ang DIF: marchering från toppen till botten på 2 år.
Man har hittat ett sätt att förlora som man hållit fast vid, känns väl tryggt eller nåt?

Sorry, men denna tråd kommer omöjligt kunna vara ren från påhopp då DIF Hockey själva är ett enda stort påhopp.
Gruppvåldtäck modell grövre, kofot, järnrör & bultsax..... långt upp i mumindalen

Försvinn ur mitt ansikte :evil:
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
minalman

Förslag för framtiden

Inlägg av minalman »

@emelin: Bra försök! Jag håller med dig. Tycker det är ett gigantiskt gap mellan den sk ledningen och oss supportrar. De är som VD:ar på banker som uttalar sig om våra bostadsräntor, när de själva har ränterabatter och bonusar. De tror de är omöjliga att komma åt pga stadgar och att vi fotfolk inte kan organisera ngt motstånd. Men så får det inte fortsätta.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Fanns inte den här tråden redan igår?

Var är innehållet?
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Leijon

Inlägg av Leijon »

Göra som Hammarby handboll gjorde precis innan likvideringen: Sälja 1000 säsongskort för 1000 kronor, vi har både lite pengar och lite extra publik.
För övrigt anser jag att Solna ska förgöras.
Användarvisningsbild
emilin

Inlägg av emilin »

minalman skrev:@emelin: Bra försök! Jag håller med dig. Tycker det är ett gigantiskt gap mellan den sk ledningen och oss supportrar. De är som VD:ar på banker som uttalar sig om våra bostadsräntor, när de själva har ränterabatter och bonusar. De tror de är omöjliga att komma åt pga stadgar och att vi fotfolk inte kan organisera ngt motstånd. Men så får det inte fortsätta.
Du formulerade helt klockrent det är den känslan jag har fått också, o som sagt detta kan inte fortsätta. Det stora problemet är att det finns ingen som känner sympatier för den andra.
Om vi skulle lyckas att få känslan av att det är mina vänner som står på läktaren, krigar på isen, sitter i styrelsen, så tror jag det blir svårt att skriva skit, rusa ner o hota spelare, inte kriga till det yttersta på isen, inte ta parti för sina vänner på läktaren när de utsätts för orättvisor.
Det funkar inte att sitta och vara bittra på varandra i en familj år efter år, då är det bättre att lätta på ventilen, få ut vad man känner och när man gör det så ska man känna att familj medlemmen lyssnar, för att sedan gå vidare mot gemensamma mål, annars är risken att det slutar med en skilsmässa o det vore tragiskt för alla parter.
Hoppas att vi kan få slut på denna jobbiga känsla vi mot dem.
rikkard

Inlägg av rikkard »

Bra initiativ emilin. Håller med om det du skriver. Vi måste minska glappet mellan alla inblandade. Vad som präglar oss nu är en känsla av utsatthet, distans och därmed ensamhet. Det gäller att bjuda in oss brinner för föreningen, använda den kunskap som vi fans besitter och skapa engagemang på gräsrotsnivå. Det finns säkert många som skulle kunna tänkas engera sig ideellt om möjligheten gavs. Bland oss fans finns akademiker, såväl som säljare och eldsjälar. Vi måste skapa enighet nu och börja jobba mot långsiktiga mål.
rikkard

Inlägg av rikkard »

Leijon skrev:Göra som Hammarby handboll gjorde precis innan likvideringen: Sälja 1000 säsongskort för 1000 kronor, vi har både lite pengar och lite extra publik.
Vi skulle kunna erbjuda sponsrade biljetter, där man betalar exempelvis 25.000:- för en säsong, får sitt namn på en tacklista, och på jumbotronen och får vara med om diverse unika evenemang. Både för företag och privstprsoner. Jag tror att ett 100-tal säkert skulle kunna tänka sig att köpa detta för att stöda vår omstart. Många bäckar små...
Användarvisningsbild
emilin

Inlägg av emilin »

rikkard skrev:Bra initiativ emilin. Håller med om det du skriver. Vi måste minska glappet mellan alla inblandade. Vad som präglar oss nu är en känsla av utsatthet, distans och därmed ensamhet. Det gäller att bjuda in oss brinner för föreningen, använda den kunskap som vi fans besitter och skapa engagemang på gräsrotsnivå. Det finns säkert många som skulle kunna tänkas engera sig ideellt om möjligheten gavs. Bland oss fans finns akademiker, såväl som säljare och eldsjälar. Vi måste skapa enighet nu och börja jobba mot långsiktiga mål.
Det är som du skriver Djurgården har i runda slängar 100000 supportrar runt om i landet, förstå all den kunskap som finns bland dessa.
Känns inte så svårt att utse en talesman som framförde våra idéer till styrelsen.
Jag tror att det är viktigt att man kliver ner från den höga hästen och ser vilka möjligheter man har i alla dessa och som du skrev det finns nog många som skulle kunna engagera sig ideellt, bara man fick lite uppskattning för sitt arbete. Det positiva för Djurgården är ju att det inte kostar en krona.
Användarvisningsbild
emilin

Inlägg av emilin »

DJURGÅRDEN VI KÄNSLA
1. Inför säsong, start träff med spelare ledning tränare supportrar och sponsorer, alla de inblandade får möjlighet att säga vad man önskar sig av varje grupp.
En talens man från varje grupp. Man ska presentera truppen som ingår i årets upplaga av Djurgården.
Kan även bjuda in gamla Djurgårdare.
Man ska även bjuda in en heders jäst som har varit engagerad i djurgården på något sätt, denne skall hålla ett tal om hur han själv ser på Djurgården, talet skall vara riktat till alla de inblandade.
Efter information ska det vara mingel, man ska som supporter ha möjlighet att träffa spelare ledare och även ledningen under trevliga former(innan man har hunnit reta sig på något).
Ska finnas tillgång till mat o dryck för själv kostnads pris.
För att kunna gå på detta ska man vara medlem i Djurgården(hade en dröm om att alla skulle få möjligheten att komma medlem o icke medlem men förstår att Djurgården måste få in varenda krona) så det är extremt viktigt att man marknads för detta event stenhårt på hemsidan mm.
Det ska vara krav från Djurgårdens sida att spelarna skall vara med.
Kostnaden för detta skall man minimera, tanken är inte att man skall gå med vinst.
Vinsten blir att Djurgården troligtvis får fler medlemmar(framför allt en skön stämning i klubben).
Detta är i stora drag senare kan man lösa hur man anmäler sig vilken musik man ska spela under mingel delen mm.
Detta ska vara en tradition varje år.

2. Under försäsongs träningen skall Djurgårds spelarna utmana JK på en träning utomhus, för att få vara med på denna utmaning måste man vara medlem i JK.
Detta skall också marknadsföras ganska kraftigt så att JK får möjligheter att få in flera medlemmar, det måste finnas möjlighet för de som inte pallar träna att stå vid sidan och heja.
Syftet med detta är att skapa vi känsla(tror det är extremt svårt att skrika kväves ord mot någon som man förhoppningsvis har skrattat med och tränat) .
Tror att även pressen skulle vara intresserade av att vara där och få en annan bild av Djurgårdens supportrar och att Djurgården är en förening som alla kämpar ihop.
Tror mer på sådana här typer av tillställningar än att ha spelarna sittande bakom ett bord o skriva autografer.
Även detta ska vara en årlig tradition.

3. Möte var tredje månad, med en från vardera grupp JK spelare tränare ledning.
Frågor som skall tas upp är sådana som de olika grupperna har funderingar runt,
Inför ett sådant möte skall meddelandet gå ut till alla medlemmar så att alla har möjligheter att ställa sina frågor, både i Djurgården och JK, man löser det lätt genom att man skickar sin fråga till den berörda gruppen.
Efter mötet så skickar man en rapport till sina medlemmar om vad man kom fram till.
Detta är viktigt på grund av att alla ska få möjligheten att vara delaktiga.
Saker som har blivit infekterade måste tas upp omgående så att det inte blir tråkiga efterföljder.

Här är 3 extremt lätta åtgärder som inte kostar allt för mycket, jag vet att jag redan har varit inne på punkt 1 men va fan den åkte med ändå.
Finns säkert massor mer med idéer för att skapa en familjekänsla.
Den ekonomiska biten sparar jag till de som förstår sig på det bättre.
Men dessa 3 har jag personligen testat o det gav ett otroligt bra resultat(dock inte i en stor klubb)
Användarvisningsbild
emilin

Inlägg av emilin »

Nu får ni ursäkta språket under detta inlägg. om jag får någon irriterad bra, om någon känner sig hotat suveränt, om jag kallar DFG fittskallar som bara förstör för klubben, en styrelse som borde dö, någon spelare som inte är värd att bära denna sköld, tränare som borde syssla med schack istället för hockey, sitt plats är idioter som inte bryr sig ett skit om klubben för de sjunger inte under ramsorna, skjut en snut lev o njut. Detta är vad man ska skriva för att väcka folks intressen. Men vart fan ligger den sakliga kritiken.

Det är jävligt lätt att klaga, mycket svårare att komma på en lösning, men låt oss göra ett försök, låt oss bolla idéer mellan varandra, under trevliga former.

Vi är extremt många som bryr sig om DIF och jag tror att alla har en bild av vad som skulle vara bäst för klubben, men kom då med förslag på hur vi ska få det bättre än att bara klaga o skriva massa dynga till varandra.

Priset tar ju när våra supportrar till och med inte kan samarbeta utan det slutar i en massa hot o pajkastning.

Jag är av den inställningen att bra förslag kan komma från den lägst ner i samhället som den högst upp.

Jag anser inte att mina förslag är suveräna men jag har gjort ett försök till att få det bättre, tror att det finns många som sitter inne på idéer som kan hjälpa dif (skrev med små bokstäver för att någon ska få möjligheten att skriva vilken skit jag är, det bästa man kan göra för att få igång en tråd är att reta någon ) både sportsligt o ekonomiskt.

Det är nog många som tycker att det spelar ingen roll för de lyssnar ju ändå inte, men någon stans måste man ju börja.
Blir vi tillräckligt många som kan samsas under samma förslag så vore klubben idioter om dem inte lyssnade.
Det finns nog många som kommer att kritisera mina förslag, min önskan är då att ni istället för att skriva vilken idiot jag är, skriver saklig kritik och även förslag på hur ni tycker att det skall kunna bli bättre.

Ni får också gärna skriva vad som funkar bra. (för det kan ju inte bara vara skit).

Jag vet att det kan vara extremt tung rott men man måste ju starta i någon ände och målet måste ju vara att vi alla ska kunna njuta av att vara DJURGÅRDARE.
Användarvisningsbild
minalman

Förslag för framtiden

Inlägg av minalman »

Jag skulle önska att JK satte igång en samlad aktion för att hitta en ny styrelse, ett alternativ till valberedningens förslag, som med största säkerhet kommer lukta unket. Ett öppet möte, där alla som bryr sig om Djurgården hockey bjuds in, oavsett om man är medlem i JK, DIF Hockey, bägge eller inte alls. Information om hur stadgarna fungerar i DIF hockey, medlemsvärvning till DIF Hockey och start på värvning av kompetenta kandidater. Sedan en riktig kampanj, via sociala media för att skapa fullt stöd och publicitet för aktionen. Om detta börjar nu genast kommer det bli en djävla fart på styrelsen vill jag lova. Oavsett om alternativgruppens styrelseförslag eller valberedningens slutligen röstas fram på medlemsmöten så har det skapats en bred rörelse mot det sätt klubben sköts idag och har skötts de senaste tio åren. Detta skulle skapa mer förändring mot det bättre än publikprotester på matcherna kan göra. Det senare rinner bara av de ansvariga som vatten på en gås.
Jag vill att JK gör detta för jag anser att det räcker med en supporterorganisation. Självklart kan vem som helst med Djurgårdshjärta starta detta, men jag tycker det vore fel att det inte sker under JKs namn. Ett JK-alternativ till valberedningens på årsmötet.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
emilin

Inlägg av emilin »

emilin skrev:DJURGÅRDEN VI KÄNSLA
1. Inför säsong, start träff med spelare ledning tränare supportrar och sponsorer, alla de inblandade får möjlighet att säga vad man önskar sig av varje grupp.
En talens man från varje grupp. Man ska presentera truppen som ingår i årets upplaga av Djurgården.
Kan även bjuda in gamla Djurgårdare.
Man ska även bjuda in en heders jäst som har varit engagerad i djurgården på något sätt, denne skall hålla ett tal om hur han själv ser på Djurgården, talet skall vara riktat till alla de inblandade.
Efter information ska det vara mingel, man ska som supporter ha möjlighet att träffa spelare ledare och även ledningen under trevliga former(innan man har hunnit reta sig på något).
Ska finnas tillgång till mat o dryck för själv kostnads pris.
För att kunna gå på detta ska man vara medlem i Djurgården(hade en dröm om att alla skulle få möjligheten att komma medlem o icke medlem men förstår att Djurgården måste få in varenda krona) så det är extremt viktigt att man marknads för detta event stenhårt på hemsidan mm.
Det ska vara krav från Djurgårdens sida att spelarna skall vara med.
Kostnaden för detta skall man minimera, tanken är inte att man skall gå med vinst.
Vinsten blir att Djurgården troligtvis får fler medlemmar(framför allt en skön stämning i klubben).
Detta är i stora drag senare kan man lösa hur man anmäler sig vilken musik man ska spela under mingel delen mm.
Detta ska vara en tradition varje år.

2. Under försäsongs träningen skall Djurgårds spelarna utmana JK på en träning utomhus, för att få vara med på denna utmaning måste man vara medlem i JK.
Detta skall också marknadsföras ganska kraftigt så att JK får möjligheter att få in flera medlemmar, det måste finnas möjlighet för de som inte pallar träna att stå vid sidan och heja.
Syftet med detta är att skapa vi känsla(tror det är extremt svårt att skrika kväves ord mot någon som man förhoppningsvis har skrattat med och tränat) .
Tror att även pressen skulle vara intresserade av att vara där och få en annan bild av Djurgårdens supportrar och att Djurgården är en förening som alla kämpar ihop.
Tror mer på sådana här typer av tillställningar än att ha spelarna sittande bakom ett bord o skriva autografer.
Även detta ska vara en årlig tradition.

3. Möte var tredje månad, med en från vardera grupp JK spelare tränare ledning.
Frågor som skall tas upp är sådana som de olika grupperna har funderingar runt,
Inför ett sådant möte skall meddelandet gå ut till alla medlemmar så att alla har möjligheter att ställa sina frågor, både i Djurgården och JK, man löser det lätt genom att man skickar sin fråga till den berörda gruppen.
Efter mötet så skickar man en rapport till sina medlemmar om vad man kom fram till.
Detta är viktigt på grund av att alla ska få möjligheten att vara delaktiga.
Saker som har blivit infekterade måste tas upp omgående så att det inte blir tråkiga efterföljder.

Här är 3 extremt lätta åtgärder som inte kostar allt för mycket, jag vet att jag redan har varit inne på punkt 1 men va fan den åkte med ändå.
Finns säkert massor mer med idéer för att skapa en familjekänsla.
Den ekonomiska biten sparar jag till de som förstår sig på det bättre.
Men dessa 3 har jag personligen testat o det gav ett otroligt bra resultat(dock inte i en stor klubb)

Detta som Be Right Back har anordnat är helt suveränt det var exakt den typen av idéer som jag menade på punkt 2, det är extremt kul att det finns fler som tycker att sådana här saker är viktiga för klubbkänslan, hoppas att det blir en stor anslutning på detta.
Tror stenhårt på att vi behöver en trivsel grupp som Be Right Back.

Jag bugar o bockar för er som ligger bakom detta initiativ.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Flyttar svaret till denna tråd.
Axel_K skrev:
Så sant. Är glad att man har fått uppleva de tre raka Gulden 89-91, europagulden och sedan de dubbla gulden senast. Efter det har det gått ordentligt utför och så här med facit i efterhand kan man fråga sig om silversäsongen verkligen var så bra för oss? Kanske fick för många en falsk tro på att vi var på gång igen.

Har sedan länge förstått att vår tid som topplag varit förbi. Har även börjat inse att det kommer dröja länge innan vi är tillbaka där och tar ett guld. Hjälper inte med att vi tar oss upp nästa år. Vi har just nu inget att sätta emot ekonomiskt. Tiden då klubbhjärtan vann guld är sedan länge över. Utan ekonomiska muskler vinner man inte.
Och vad ska kunna vända på detta? Vem kan komma med det revolutionerande konceptet som tar oss tillbaka till toppen? Ett koncept som vänder nackdelen med att vara ett 08-lag till en fördel.
Var finns den styrelsen? Var finns ett effektivt nytänkande? Vem kan uttnyttja att vi kommer från och verkar i Stockholm? Någon som inte bara tycker synd om oss och tycker att bonnlagen har sina egna arenor och alla fördelar. Vem?
Bonnlagen såg tidigare avundsjukt på vår överlägsna ekonomi och framgångar. De spottade i nävarna, byggde egna arenor och kom ifatt och förbi.

Nu hoppas man att det finns kompetenta Djurgårdare också. Som hittar det där nya som vänder tillbaka denna slagsida. Några som kan göra oss riktigt stolta igen.

Varför bönderna kunnat bygga en egen arena etc är ju för att kommunen gått in med pengar. Stockholms kommun skulle aldrig göra det för oss. Om de skulle lägga in pengar till oss och bajen varje eller varannat år så skulle vi kunna bli lika stora som förut, det skulle bli enklare att komma upp dit iallafall. Varför bajen ska ha är för att de skulle klaga om inte de fick något.
Men det gör inte Stockholm, de vill inte att vi ska ha en egen arena eller att vi ska bli stora igen, de tycker att vi är ett nog stort varumärke redan. Men om vi vore i toppen där igen, så skulle vi bli ett ännu större varumärke och det skulle de tjäna på.
Men nu är det vi supportrar som får försöka komma på ett sätt att komma upp i toppen igen, det är inte omöjligt.
Detta blev off-topic, men finns det någon tråd där man kan diskutera det här?

OnT: Om det inte blir Otto, vem tror ni det blir då? Tror ni Challe har en back-up ifall det inte blir Otto?
Precis detta jag menar med att tycka synd om oss. Med sådant kommer vi aldrig vidare. Så får vi inte tänka om vi ska tillbaka till toppen. Jag har (och tycker fortfarande) tyckt det varit orättvist med deras nya arenor. Men vi kommer aldrig få något för våra klagandet. Övriga lag och fans kommer bara att skratta åt oss för vårat missnöje.

Vi måste komma på något nytt. Behöver ej handla om egen arena (vilket jag ser som föga sannolikt att det ska inträffa).

Men dessvärre har vår styrelse gnällt på samma sätt som oss fans senaste åren. "Oj vad synd om oss. Vi har så dåliga politiker och dåliga förutsättningar".

Varför gnällde ingen på orättvisorna då vi var på toppen? Vi hade högst budget då mycket tack vare det gynnsamma sponsorläget och attraktionskraften av att vara en huvudstadsklubb.
Nu har spelreglerna ändrats. Ska vi bara fortsätta gnälla och bara halka mer efter? Eller gör vi något åt det?

Allt tyder på att spiralen nedåt fortsätter.

Sedan att Challe fixat ett bra AS-lag till nästa år är en annan sak. Kul att vi kommer ha chansen att kliva upp men ser man på helhetsbilden hjälper det föga i långa loppet. Vi är fortfarande på väg åt helt fel håll.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Skriv svar