Olearys Norrmalm 6/3 kl 18:30 (HV - DIF)

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

Jag lägger upp en tråd där man kan skriva upp sig för att se den sista matchen tillsammans med andra forumanvändare på Olearys Norrmalm. Ni kanske precis som jag, inte har någon möjlighet att ta ledigt från jobbet för att åka ner till Jönköping och då är detta det perfekta tillfället. Förhoppningsvis blir det en lättnadens kväll!

Skriv upp er här nu så jag vet hur många platser jag ska boka! Gör detta så snabbt som möjligt!

Lite kort information:

Var: Olearys Norrmalm, Regeringsgatan 113
Tid: kl 18:30
Åldersgräns: 20 (Gubben Magnutz kan ju vara målsman om några yngre vill hänga med!)
http://www.olearys.se/Default.aspx?Arti ... UnitID=137

Posta svar här så bokar jag bort det första jag gör imorgon. Skriv även ålder!

Ses på tisdag!

Uppskrivna:

Sjöwall +1
JohanPez
PulverApa
Tessan +2
18DIF91 +2
Daniel924
Mäklaren

= 12

Vi har alltså två bufferplatser till morgondagen!! Jag nås på telefonnummer 0767613373.
Senast redigerad av Sjöwall den 2012-03-05 21:41:55, redigerad totalt 2 gång.
Användarvisningsbild
pulverapa
Säsongskort: Ja

Re: Olearys Norrmalm 6/3 kl 18:30 (HV - DIF)

Inlägg av pulverapa »

Jag och JohanPez är på.

Ålder: 24, resp. 25.
Pogue Mahone
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Pogue Mahone »

Hade man inte lagt en jäkla massa pengar på en ny TV hade jag kommit, tjejen tycker jag e onödig som köper en ny tv. bäst att kolla hemmifrån... or else :twisted:
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
Användarvisningsbild
JohanPez

Inlägg av JohanPez »

Pogue Mahone skrev:Hade man inte lagt en jäkla massa pengar på en ny TV hade jag kommit, tjejen tycker jag e onödig som köper en ny tv. bäst att kolla hemmifrån... or else :twisted:
Du kan ju alltid lura i henne att något pajat i jkpg så att de har bytt arena till hovet, vid sådana här tillfällen är alla tricks tillåtna ;)
Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

Fy fan va dåligt gehör från er! Tagga till nu!
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Finns inte en chans att jag skulle kunna vistas bland folk en sådan här ödeskväll... funderar på att dricka mig riktigt redlöst berusad innan matchstart, och binda fast mig i fotöljen för att ens palla kvällen.

Jag ser framför mig följande scenario:

"Det står 2-2 mellan Modo och LHC och matchen lider mot sitt slut. Även vår match är oavgjord. Modo får rapporter om att Växjö har vunnit sin match mot ett Luleå som ställt utskridskorna pga att de hellre möter Växjö i kvartsfinalen. Modo plockar ut Tellqvist för att göra ett avgörande mål, varpå Pontus Petterström snappar upp pucken i mittzon och lägger in en öppen kasse och LHC vinner med 3-2. Ridå"

Hade inredningen på Olearys fått vara kvar i helt skick med -daniel- på plats? Svar nej.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

-daniel- skrev:Finns inte en chans att jag skulle kunna vistas bland folk en sådan här ödeskväll... funderar på att dricka mig riktigt redlöst berusad innan matchstart, och binda fast mig i fotöljen för att ens palla kvällen.

"Det står 2-2 mellan Modo och LHC och matchen lider mot sitt slut. Även vår match är oavgjord. Modo får rapporter om att Växjö har vunnit sin match mot ett Luleå som ställt utskridskorna pga att de hellre möter Växjö i kvartsfinalen. Modo plockar ut Tellqvist för att göra ett avgörande mål, varpå Pontus Petterström snappar upp pucken i mittzon och lägger in en öppen kasse och LHC vinner med 3-2. Ridå"

Hade inredningen på Olearys fått vara kvar i helt skick med -daniel- på plats? Svar nej.
Samma lika. Vet inte om jag pallar se matchen eller om jag ska träna, storhandla, diska, tvätta eller något annat jättekul.

Sedan kolla hockeyligan appen, låta det gå någon sekund medan hjärna processar all info för att sedan bli äckligt glad eller äckligt besviken.

Att se matchen med någon när eller kär finns inte.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

-daniel- skrev: Finns inte en chans att jag skulle kunna vistas bland folk en sådan här ödeskväll
... funderar på att dricka mig riktigt redlöst berusad innan matchstart, och binda fast mig i fotöljen för att ens palla kvällen.

Precis så,

Har medvetet avstått från de 2 sista omgångarna helt (har aldrig hänt förut)
Är alldeles för trasig invändigt för att palla med detta.

Njää,
Tror jag helt enkelt kollar upp det på onsdag morgon...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
lajjnus

Inlägg av lajjnus »

Lee Harvey Oswald skrev:
-daniel- skrev: Finns inte en chans att jag skulle kunna vistas bland folk en sådan här ödeskväll
... funderar på att dricka mig riktigt redlöst berusad innan matchstart, och binda fast mig i fotöljen för att ens palla kvällen.

Precis så,

Har medvetet avstått från de 2 sista omgångarna helt (har aldrig hänt förut)
Är alldeles för trasig invändigt för att palla med detta.

Njää,
Tror jag helt enkelt kollar upp det på onsdag morgon...
Jag kommer nog inte heller att se, höra eller läsa om matchen på tisdag, det är vad jag hoppas i alla fall Ska spärra in mig på rummet, dra på hög musik och gömma mig i mina fysikböcker. Aldrig att jag kommer orka med att vara liveuppdaterad, usch! Nä, vilken jäkla ångest som börjar tränga sig på..
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Jag kan inte hålla mig borta från tv/telefon/hovet så fort DIF spelar. Kan inte koncentrera mig, kan inte tänka på nåt annat. Det är bara DIF som gäller. Förstår inte hur ni klarar av persen att INTE vet hur det går i en match.
Användarvisningsbild
JohanPez

Inlägg av JohanPez »

Ta tjuren vid hornen är visst inte något som praktiseras av någon större skara här minsann. ;)
Jag är också sjukt nervös men att inte veta är för mig det värsta, inget snack om saken.
Det verkar som vi blir runt 3-5 stycken. Ska vi köra eller är det every man for himself?
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

-daniel- skrev:Finns inte en chans att jag skulle kunna vistas bland folk en sådan här ödeskväll... funderar på att dricka mig riktigt redlöst berusad innan matchstart, och binda fast mig i fotöljen för att ens palla kvällen.

Fast i det läget måste LHC också dra målvakten. 6 mot 6. Hehe.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Säger inte att jag inte kommer se matchen, jag pallar ej heller att inte se den... men just det där att vistas bland folk kan jag definitivt inte. Tisdag den 6:e mars 2012 har potential att vara en av de äckligaste dagarna rent sportmässigt någonsin. Kan dock toppas av långfredagen den 6:e april när det kan stå helt klart att DIF ramlar ur ES...

Jag kan verkligen förstå min omgivning som inte har ett uns förståelse för hur man kan engagera sig så - ser man på det med nyktra ögon så är det tamejfan inte klokt. Senaste två månaderna har varit ett rent helvete där allt fått lida...nattsömn, familj, vänner, inredning, hjärta, hälsa, träning, kost...inget har fungerat.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

pulverapa skrev:

Fast i det läget måste LHC också dra målvakten. 6 mot 6. Hehe.
Njae de kan ju gå vidare med mål i OT eller straffar.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

-daniel- skrev:Säger inte att jag inte kommer se matchen, jag pallar ej heller att inte se den... men just det där att vistas bland folk kan jag definitivt inte. Tisdag den 6:e mars 2012 har potential att vara en av de äckligaste dagarna rent sportmässigt någonsin. Kan dock toppas av långfredagen den 6:e april när det kan stå helt klart att DIF ramlar ur ES...

Jag kan verkligen förstå min omgivning som inte har ett uns förståelse för hur man kan engagera sig så - ser man på det med nyktra ögon så är det tamejfan inte klokt. Senaste två månaderna har varit ett rent helvete där allt fått lida...nattsömn, familj, vänner, inredning, hjärta, hälsa, träning, kost...inget har fungerat.
Förstår vad du menar. Livet efter nyår har varit ett helvete och känner igen mig i det mesta du säger. Det finns dock saker som tillfälligt botar all jävlighet, t.ex. när Patrick Cehlin sätter pucken bakom nån random Modo-målvakt och tar DIF över kvalstrecket. Om, OM OM OM OM OM, vi klarar det här på tisdag så kommer O'learys Norrmalm gå fullständigt jävla bananas och det vill jag inte missa. Går det åt helvete får man helt enkelt rusa ut med någon minut kvar och traska genom stan och sparka/slå på grejer.
Skriv svar