Brynäs IF - Djurgårdens IF. 10/1 2012.
Brynäs IF - Djurgårdens IF. 10/1 2012.
Var: Läkerol Arena, 19:00
TV:
Canal +
CSport
LIVERAPPORTERING
http://www.difhockey.se/liverapportering
Inbördes möten förra säsongen:
Brynäs IF - Djurgårdens IF 4-2
Djurgårdens IF - Brynäs IF 4-3
Brynäs IF - Djurgårdens IF 4-3 (sd.)
Djurgårdens IF - Brynäs IF 1-2
Brynäs IF - Djurgårdens IF 2-1
TV:
Canal +
CSport
LIVERAPPORTERING
http://www.difhockey.se/liverapportering
Inbördes möten förra säsongen:
Brynäs IF - Djurgårdens IF 4-2
Djurgårdens IF - Brynäs IF 4-3
Brynäs IF - Djurgårdens IF 4-3 (sd.)
Djurgårdens IF - Brynäs IF 1-2
Brynäs IF - Djurgårdens IF 2-1
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Re: Brynäs IF - Djurgårdens IF. 10/1 2012.
Någon gång måste vi vinna mot Brynäs borta och skulle bli glad om det sker på tisdag
- Lee Harvey Oswald
BIF passar oss osedvanligt illa.
Likt luleå spelar BIF väldigt ofta otroligt tajt som lag och har sällan några stora svackor i matcherna.
Sedan att man förfogar över ES klart bästa PP gör knappast saken enklare.
Lägg där till DIF:s fina 9:e placering i BP, då förstår man att detta egentligen bara kan sluta på ett sätt.
DIF:s chans till poäng här ligger i att BIF är lite mätta & bekväma just denna kväll.
Allt annat än en 0p ser jag som ren bonus.
Men med DIFs alldeles egna ickelogiska logik säsongen 2011/2012 så vinner vi väl detta.......bara för återigen stå med brallorna nere på torsdag då vi blir nollade hemma mot frölunda.
Fan, "Hjärtsvikts-DIF" kommer ta livet av mig en vacker dag...
Likt luleå spelar BIF väldigt ofta otroligt tajt som lag och har sällan några stora svackor i matcherna.
Sedan att man förfogar över ES klart bästa PP gör knappast saken enklare.
Lägg där till DIF:s fina 9:e placering i BP, då förstår man att detta egentligen bara kan sluta på ett sätt.
DIF:s chans till poäng här ligger i att BIF är lite mätta & bekväma just denna kväll.
Allt annat än en 0p ser jag som ren bonus.
Men med DIFs alldeles egna ickelogiska logik säsongen 2011/2012 så vinner vi väl detta.......bara för återigen stå med brallorna nere på torsdag då vi blir nollade hemma mot frölunda.
Fan, "Hjärtsvikts-DIF" kommer ta livet av mig en vacker dag...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- Nummer19
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Alla lag i ES passar oss illa i år!Lee Harvey Oswald skrev:BIF passar oss osedvanligt illa.
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Ni vet ju hur det är med Djurgården. Dom matcherna som vi på förhand ska vinna, dom förlorar vi, och dom matcher som vi på förhand bara kan förlora, dom vinner vi. Eller ja, kanske inte vinner, men kämpar lite i alla fall.
Men jag är ganska övertygad om att det blir torsk här.
Men kollar man lite opartiskt på säsongen och andra matcher så vinner alla mot alla. Vissa lag vinner lite oftare och andra vinner mer sällan. Det är för andra året i rad en sjukt jämn elitserie där vi nog haft alldeles för höga förväntningar på vårat lag, men det kunde ha varit värre. Det kunde varit en ojämn elitserie med Djurgården i botten. Omgången innan skelleftetorsken med 1-8 torskade skellefte med 0-2 mot timrå och omgången innan det slog dom växjö med 7-3. Galna resultat åt båda hållen. Gäller nu bara att som supporter hålla ut och hålla fast i sitt snart brustna hjärta och hoppas det bär till slutspel, för där kan verkligen allt hända.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
- DIF_Soldier
Å andra sidan ser spelarna sig som Hjältar efter 3p mot SAIK - fään vad bra vi är! Tabellen ljuger! SM-guld!Kentta skrev:Ni vet ju hur det är med Djurgården. Dom matcherna som vi på förhand ska vinna, dom förlorar vi, och dom matcher som vi på förhand bara kan förlora, dom vinner vi. Eller ja, kanske inte vinner, men kämpar lite i alla fall.
De har insett att det räcker med att försöka vinna var tredje match.
Säg den glädje som varar
Eller... så har dom insett att dom inte är så jävla bra och måste kämpa skiten ur sig i varje match.DIF_Soldier skrev:Å andra sidan ser spelarna sig som Hjältar efter 3p mot SAIK - fään vad bra vi är! Tabellen ljuger! SM-guld!Kentta skrev:Ni vet ju hur det är med Djurgården. Dom matcherna som vi på förhand ska vinna, dom förlorar vi, och dom matcher som vi på förhand bara kan förlora, dom vinner vi. Eller ja, kanske inte vinner, men kämpar lite i alla fall.
De har insett att det räcker med att försöka vinna var tredje match.
Man kan ju alltid hoppas.
Svårtippat. Vi har samma poäng och ett mål bättre än förra året efter 35 matcher. Det förvånande mig i alla fall.
Därför tippar jag att vi tar 1 poäng och torskar i förlängning efter en bra kämparinsats och lite tur med domsluten.
2-1 till brynäs
Därför tippar jag att vi tar 1 poäng och torskar i förlängning efter en bra kämparinsats och lite tur med domsluten.
2-1 till brynäs
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Brynolf borta; har aldrig varit och kommer antagligen aldrig bli någon enkel match för gamla Djurgår'n.
Jag undrar egentligen hur det står till i laget, vad är egentligen felet när man kan vara så sjukt jävla ojämna? Kommer spelarna ha förstått att man alltid måste jobba för varandra och ge max för att ha chansen att vinna? Känns väl rätt tveksamt om jag skall vara ärlig.
Jag undrar egentligen hur det står till i laget, vad är egentligen felet när man kan vara så sjukt jävla ojämna? Kommer spelarna ha förstått att man alltid måste jobba för varandra och ge max för att ha chansen att vinna? Känns väl rätt tveksamt om jag skall vara ärlig.
Brunäs spelar med fantasi och hittar lösningar inom 3x20 minuter. Visst får de stryk ibland men de har en rätt så hög lägsta-nivå. DIF Hockey måste raka sig och ställa upp i 1-3-1. Mota Olle i porten. Se till att de fastnar i mitt-zonen. Lås spelet. Spela Luleå-hockey. Det tror jag är grymt effektivt mot brunäs.
luleå har haft bra utdelning mot brunäs i alla fall.
- Lee Harvey Oswald
Antar att det är att svära i kyrkan......att hylla "det nya hatlaget", men jag hade gärna sett att DIF spelade "luleå-Håkky" hela säsongen.Magnutz skrev:Brunäs spelar med fantasi och hittar lösningar inom 3x20 minuter. Visst får de stryk ibland men de har en rätt så hög lägsta-nivå. DIF Hockey måste raka sig och ställa upp i 1-3-1. Mota Olle i porten. Se till att de fastnar i mitt-zonen. Lås spelet. Spela Luleå-hockey. Det tror jag är grymt effektivt mot brunäs.
Men för det krävs det att en hel hög spelare innehar vissa karaktärsdrag & att man utstrålar en viss mentalitet.
Typ:
-Vi Mot Resten.
-Vi kommer mala ner er till slut
-Ni vill helst inte möta oss ikväll.
Ser tyvärr bara ett fåtal såna spelare i DIF.
Så vi lär få nöja oss med 2 torsk, en vinst, 2vinst 3 torsk, 1 vinst en torsk osv...
Dvs, klart mer torsk än vad som är hälsosamt nuförtiden
(med alla tungmetaller & annat skit)
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Tror faktiskt att Hardy har fått tummen ur arslet och börjat mana på grabbarna att spela mer defensivt. I alla fall att vi ska kontrollera mittzon och vara med hemåt så fort vi kan. Det såg man ju i alla fall mot Skellefteå, men med Djurgården har man inte en jäkla aning om hur nästa match kommer att se ut.
Det är upp till dom äldre gubbarna i laget att få ihop gruppen nu känns det som.
Det är upp till dom äldre gubbarna i laget att få ihop gruppen nu känns det som.
Det är ju den sk Akilles-hälen. Inställningen. Att dra på sig blåstället. Det funkar emellanåt. Som igår. Som inte mot Växjö.Lee Harvey Oswald skrev:Antar att det är att svära i kyrkan......att hylla "det nya hatlaget", men jag hade gärna sett att DIF spelade "luleå-Håkky" hela säsongen.Magnutz skrev:Brunäs spelar med fantasi och hittar lösningar inom 3x20 minuter. Visst får de stryk ibland men de har en rätt så hög lägsta-nivå. DIF Hockey måste raka sig och ställa upp i 1-3-1. Mota Olle i porten. Se till att de fastnar i mitt-zonen. Lås spelet. Spela Luleå-hockey. Det tror jag är grymt effektivt mot brunäs.
Men för det krävs det att en hel hög spelare innehar vissa karaktärsdrag & att man utstrålar en viss mentalitet.
Typ:
-Vi Mot Resten.
-Vi kommer mala ner er till slut
-Ni vill helst inte möta oss ikväll.
Ser tyvärr bara ett fåtal såna spelare i DIF.
Så vi lär få nöja oss med 2 torsk, en vinst, 2vinst 3 torsk, 1 vinst en torsk osv...
Dvs, klart mer torsk än vad som är hälsosamt nuförtiden
(med alla tungmetaller & annat skit)