Djurgårdens IF - Luleå HF. 30/12, 2011.

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Djurgårdens IF - Luleå HF. 30/12, 2011.

Inlägg av Magnutz »

DIF!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Luleå HF. 30/12, 2011.

Inlägg av Mattias_87 »

Vinner vi denna ska jag skrika allt vad jag kan så länge jag kan på Hovet imorgon när slutsignalen går.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Leijon

Inlägg av Leijon »

Trött på den där sabeltandadegrisen eller vad det är för fabeldjur bondlurkarna har ritat ihop. De ska fan inte komma till Hovet å leka Allanballan imorgon.

Hoppas våra grabbarna krigar lite extra imorgon...
För övrigt anser jag att Solna ska förgöras.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Hoppar från en väldigt hög bro om vi får stryk mot äckel-lule ännu en gång... Kom igen nu Fimpen&co.
MGC

Inlägg av MGC »

God öl innan, skrik & skrän under, ännu en god öl efter. Tror att vi grejar detta om alla kommer ihåg vad dom kan och inte tror att sm-guldet är klart nu.

4-3 till oss. Börjar med 0-2 innan vi vaknar :?
Användarvisningsbild
Nummer19

Inlägg av Nummer19 »

Något annat än vinst finns inte i den här matchen. Vill se Christina Abbott åka gråtandes från Hovets is imorgon!

3-2 blir det!

0-1 Hjalmarsson (8)
1-1 Norman (15)
2-1 Jimmie (33)
2-2 Fälth (45)
3-2 Fimpen! (54)

Krossa Fuleå!
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Eftersom lulee aldrig (i stort sett) chansar i uppspel/"offensiven" kommer våra forwards möta minst jämt antal försvarande skotrar. Det betyder att spelare med fart och fantasi måste spelas mer och statiska spelare mindre. Det behövs spelare som kan "göra sin gubbe."

Jag har fan inte en aning om hur det kommer sluta (är inte Saida/lefflan) men målsnålt och segt spel förväntar jag mig.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Efter Aik är detta den match jag verkligen vill se DIF vinna.
Tråkiga och äckligt diciplinerade Fuleå har efter kvartsfinalen i våras fått mig att avsky detta lag. Främst för den där jubelåsnan som tillverkas av mjölk. Vilket svin han verkar vara. Anmäler andra lags spelare och håller på med rasistiska påhopp.

Men det blir en tuff match. Så tuff att jag kör en lefflan.
Vi kan vinna, men också förlora. Det kan även bli förlängning och eventuellt går det ända till straffar. Där blir det ett lotteri och båda kan nog vinna.
Vi kan också förlora stort, eller så gör vi en kanonmatch och krossar Luleå. Men mest av allt tror jag det blir jämt.

1,2,3,4,5 - 0,2,3,4,6 tror jag det kan bli om jag ska våga mig på ett tips
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Jag kan inte riktigt uppbringa den där "avskyn" mot Luleå som många andra har; det är bara en pajasklubb rakt igenom som mestadels ger mig en stor axelryckning. Flens-osten måste dessutom vara den som allra bäst exemplifierar föreningen. Herregud vilken människa... Mer pinsamma än något annat i mitt tycke. Anyway, sammanfattningsvis så framkallar Luleå inte alls den glöden hos mig som klassiska lag som Färjestad, Brynäs osv gör.

Men självklart skall skotrarna krossas imorgon!

Tycker det är en fördel att Rautio står, han är i mitt tycke en väldigt ojämn målvakt. Gustavsson spelade väl förvisso skitkasst mot oss i förra matchen uppe i Delfinen men han har extremt mycket högre potential än Rautio. Tror vi vinner pga honom; och tror inte alls det blir en målsnål och tillknäppt match. 6 baljor får vi se, 4-2 till Mesta Mästarna.

Ska Klubertanz måla för 4:e matchen i rad är den stora frågan?
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

-daniel- skrev:Jag kan inte riktigt uppbringa den där "avskyn" mot Luleå som många andra har; det är bara en pajasklubb rakt igenom som mestadels ger mig en stor axelryckning. Flens-osten måste dessutom vara den som allra bäst exemplifierar föreningen. Herregud vilken människa... Mer pinsamma än något annat i mitt tycke. Anyway, sammanfattningsvis så framkallar Luleå inte alls den glöden hos mig som klassiska lag som Färjestad, Brynäs osv gör.

Tycker det är en fördel att Rautio står, han är i mitt tycke en väldigt ojämn målvakt. Gustavsson spelade väl förvisso skitkasst mot oss i förra matchen uppe i Delfinen men han har extremt mycket högre potential än Rautio. Tror vi vinner pga honom; och tror inte alls det blir en målsnål och tillknäppt match. 6 baljor får vi se, 4-2 till Mesta Mästarna.

Efter vårens utspel/anmälningar samt lulees kryphockey blir jag irriterad när jag hör talas om den klubben..
Användarvisningsbild
Ja-ke den andre

Inlägg av Ja-ke den andre »

4-2 imorgon.

Fimpen och Bom-bom hänger 2 var.
Användarvisningsbild
Struten

Inlägg av Struten »

Magnutz skrev:
-daniel- skrev:Jag kan inte riktigt uppbringa den där "avskyn" mot Luleå som många andra har; det är bara en pajasklubb rakt igenom som mestadels ger mig en stor axelryckning. Flens-osten måste dessutom vara den som allra bäst exemplifierar föreningen. Herregud vilken människa... Mer pinsamma än något annat i mitt tycke. Anyway, sammanfattningsvis så framkallar Luleå inte alls den glöden hos mig som klassiska lag som Färjestad, Brynäs osv gör.

Efter vårens utspel/anmälningar samt lulees kryphockey blir jag irriterad när jag hör talas om den klubben..
Lägg därtill systrarna Abbot.
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

Blir att se matchen på Olearys. Är ju alltid en win/win situation då man kan dricka oavsett utkomst och fortfarande ha en bra förklaring till sitt beteende :)
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
lajjnus

Inlägg av lajjnus »

Jäkligt viktig och svår match. Vinner vi är vi på en god väg upp i tabellen, förlorar vi är vi fast i skiten igen. Hugg Fuleå. Sänk den där vidriga systern också. Gärna så att han måste besöka systern sin på sjukhuset.
Mash

Inlägg av Mash »

Statistiskt sätt borde vi vinna över Luleå, men vi alla har säkert sett hur statistiken varit emot oss tidigare i säsongen :roll:

3-2!
Skriv svar