Fredagsmatcher?
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Fredagsmatcher?
För mig har det alltid passat grymt bra med hockey en fredag. Men vissa verkar hata det som pesten. Så ställer frågan här.
MOTIVERA ERT SVAR!
MOTIVERA ERT SVAR!
Expert.
- Daniel942
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Fredagsmatcher?
Anus. Lördagar funkar när matcherna börjar 16, men på Fredagar lär det bli 19 och då vill man ju ut! Men men, Alltid Oavsett. Jag kommer gå oavsett dag/tid/plats.
EDIT: Jag måste faktiskt säga att det inte bara är anus. Ta K6 förra året, det var på en Fredag och det var sjukt trevligt. Nu när det inte är så många fredagsmatcher kan jag leva med det.
EDIT: Jag måste faktiskt säga att det inte bara är anus. Ta K6 förra året, det var på en Fredag och det var sjukt trevligt. Nu när det inte är så många fredagsmatcher kan jag leva med det.
Senast redigerad av Daniel942 den 2011-04-27 19:19:10, redigerad totalt 1 gånger.
DIF!
Tycker fredagsmatcher är sjukt nice! Kan det bli bättre att gå på en match efter en hel vecka skola/jobb och se världens bästa lag vinna?! Efteråt så kommer man hem med en otroligt skön känsla i kroppen och den känsla blir ännu bättre när man inser att man kan sova hur länge som helst! Så tänker jag! Eller så kan man kröka och festa efter vinsten!SirDIFalot skrev:För mig har det alltid passat grymt bra med hockey en fredag. Men vissa verkar hata det som pesten. Så ställer frågan här.
MOTIVERA ERT SVAR!
Man föds som Djurgårdare, allt annat är förlossningsskador!
- SirDIFalot
Jag föredrar fredagar före en vanlig vardag. Skönare att gå när man är ledig dagen efter. På helgerna krockar det oftast med Premier League. Och det händer inget annat på fredagar (för mig i alla fall).
Expert.
Motiverar med det jag skrev i en annan tråd:
Kan ju inte bli bättre än fredagsmatcher. Sjukt skönt för mig i alla fall som antingen har plugg eller träning i veckorna, samt egna matcher (och eventuellt plugg) på helger. Perfekt.
Kan ju inte bli bättre än fredagsmatcher. Sjukt skönt för mig i alla fall som antingen har plugg eller träning i veckorna, samt egna matcher (och eventuellt plugg) på helger. Perfekt.
Ledigt dagen efter matchen. Funkar fint att gå på krogen efter match iklädd världens vackraste sköld. PERFEKT!
ÄLSKA DJURGÅR´N - HATA AIK
ÄLSKA DJURGÅR´N - HATA AIK
Tycker fredagsmatcher är helt ok, helt klart bättre än söndagsmatcher - vilket definitivt är anus! Börja helgen med en hockeymatch är kanon! Blir fint med AW och sen hockey.
2014-04-07, vad hände?
Väldigt bra! Klart att man vill ut på fredagar men i mitt kompisgäng så slutar det ändå med att man sitter och förkrökar i någon timme eller två innan man faktiskt kommer ut runt 9-10. Att gå på hockey och dricka bärsen där är ju 1000 gånger roligare och bättre uppladdning.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Har vuxit upp med tre dagar söndag, tisdag, torsdag.
Det är hockeydagar för mig och det är då jag vill att det skall liras.
Söndagar vid 17:00 innebär också relativt liten risk för krockar med PL-fotboll.
Lördagar vid 15:00 = stor risk för krockar.
fredagar är dock absolut sämsta tänkbara dag då det finns andras intressen att ta hänsyn till och just fredagar brukar vara väldigt uppbokad.
Rent ekonomiskt tvivlar jag dessutom på att företag uppskattar att det spelas på fredagar och risken för fylla och därmed bråk måste också bli onödigt hög.
Söndagar vid 17:00 innebär också relativt liten risk för krockar med PL-fotboll.
fredagar är dock absolut sämsta tänkbara dag då det finns andras intressen att ta hänsyn till och just fredagar brukar vara väldigt uppbokad.
Rent ekonomiskt tvivlar jag dessutom på att företag uppskattar att det spelas på fredagar och risken för fylla och därmed bråk måste också bli onödigt hög.
Bra.
Jag tror personligen att stämningen på fredagar kan bli riktigt bra. Är man som jag och gillar att umgås med sina likar, kanske över en öl också så är fredagar perfekt. AW + hockey = Kanon.
Helt klart för, sambon avvarar hellre en fredagskväll och har mig hemma på helgen.
Jag tror personligen att stämningen på fredagar kan bli riktigt bra. Är man som jag och gillar att umgås med sina likar, kanske över en öl också så är fredagar perfekt. AW + hockey = Kanon.
Helt klart för, sambon avvarar hellre en fredagskväll och har mig hemma på helgen.
- Frasse
- Medlem: Ja, ständig medlem
kan tycka att de tidiga lördags matcherna är en bra hockey-tid men fredagar och onsdagar känns helt fel.Kall-El skrev:Har vuxit upp med tre dagar söndag, tisdag, torsdag.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Röstade ANUS för att det kändes så, spontant. Som förvärvsarbetande skattebetalande Djurgårdsfanatiker vill jag hem på fredagen, valla knyttena i säng, tömma upp en stadig whiskey och se puckad ut i soffan.SirDIFalot skrev:För mig har det alltid passat grymt bra med hockey en fredag. Men vissa verkar hata det som pesten. Så ställer frågan här.
MOTIVERA ERT SVAR!
På lördag är jag på't igen, då kan jag göra allt! Sen kan jag väl visst dra till Hovet en fredag också men jag skulle missa fler fredagar än jag skulle missa lördagar.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Tror inte riktigt på fredagsmatcher. Men å andra sidan kanske det kan locka fler publik? Folk som vill göra något efter jobbet/skolan men som inte gillar att dricka eller inte har åldern inne och kan fira med en hockeymatch? Mycket möjligt.
Avskaffa tre mot tre.
Ur perspektivetet locka barnfamiljer är nog lördagsmatcherna med en startid 15:00 perfekta.Frasse skrev:kan tycka att de tidiga lördags matcherna är en bra hockey-tid men fredagar och onsdagar känns helt fel.Kall-El skrev:Har vuxit upp med tre dagar söndag, tisdag, torsdag.
För mig är tiden bedrövlig, men kan köpa den om det betyder att hockeyns veckomatcher läggs på tisdagar och torsdagar.