Hoppas detta är en riktigt bra målvakt.. vi har ju inte varit bortskämda med bra målvakter sen Tellquist! (Undantag Theodore då) Östlund, Naumov, Gage, Bjurling, Rönnquist,Wanhainen..
Helt klart Lassila ser helt klart hetare ut än de namnen ovanför..
Det är inget fel på Gage och Bjurling, speciellt inte Bjurling. Hade han stannat i DIF så hade vi ju haft ett grymt målvaktspar, men det är ju klart att han vill utvecklas.
bastis7 skrev:Här ser vi ett tecken på att man inte kan lita på statistik. Chet kan nog blomma ut.
Menar du att Lassila var dålig till skillnad från bra statistik tidigare eller tvärtom? Tycker inte hans statistik tidigare stack ut ur mängden på något sätt, varken positivt eller negativt. Och hans insats i DIF var ju varken skitdålig eller skitbra. Väldigt average. Så ser inte hur han ska vara något bevis på att man aldrig kan lita på statistik.
jensa öhling skrev:Lassila hade ju världens mest otacksamma uppgift då han spelade i ett hopplöst uselt lag.
Backbesättningen var historiskt dålig med bl a André Mattsson, Jesper Björck, Antti-Pekka Lamberg, Erik Ryman och Jonas Liwing.
Ja det är faktiskt jävligt sant!
Fast Pickard har väl inte spelat med världens bästa backar heller för den delen?
ECHL har jag för mig är en offensiv liga. Dålig defensiv men "bra" offensiv.
jensa öhling skrev:Lassila hade ju världens mest otacksamma uppgift då han spelade i ett hopplöst uselt lag.
Backbesättningen var historiskt dålig med bl a André Mattsson, Jesper Björck, Antti-Pekka Lamberg, Erik Ryman och Jonas Liwing.
Ja det är faktiskt jävligt sant!
Fast Pickard har väl inte spelat med världens bästa backar heller för den delen?
ECHL har jag för mig är en offensiv liga. Dålig defensiv men "bra" offensiv.