Djurgårdens IF - Frölunda HC, 21/2 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Crashmash
Medlem: Ja, vanlig medlem

Djurgårdens IF - Frölunda HC, 21/2 2011

Inlägg av Crashmash »

MATCHINFORMATION
Hittar du här

LIVERAPPORTERING
http://www.difhockey.se/liverapportering

SYNPUNKTER PÅ ARRANGEMANGET?
Här kan du lämna dina synpunkter
Användarvisningsbild
Daniel942
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Frölunda HC, 21/2 2011

Inlägg av Daniel942 »

Viktig match, precis som alla resterande matcher.
Kan vi ta fjärde raka vinsten?
DIF!
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Daniel942 skrev:Viktig match, precis som alla resterande matcher.
Kan vi ta fjärde raka vinsten?
Det är frågan. Jag tror vi lyckas.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Nä, nu tror jag streaken tar slut. Det kommer bli en jämn match, men Frölunda är nog lite mer desperata än oss och kniper bonuspoängen i övertid.

Men om Tim och Widing kommer tillbaka så tror jag nog på en vinst. Dom två är ganska viktiga utan att man tänker på det, tillför mycket fart båda två.

2-3 (OT)

Krüger, Honken. (Vilka annars :lol: )
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Haha, samtidigt som jag sitter och skriver det här inlägget så sätts Buffalo Solieders igång på Spotify, och det borde rimligtvis inte vara så bra i och med hur det låter när Frölunda gör mål...
Men min känsla är att det blir fyra i rad på måndag. Frölunda har förvisso spelat upp sig på sistone, men jag känner på mig att det blir en stabil och betryggande seger. 4-0 eller 4-1 säger jag.
Användarvisningsbild
Datsyuk_13

Inlägg av Datsyuk_13 »

Den berömda magkänslan säger att Hardy kommer att låta Ridderwall stå i denna match.
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
Mash

Inlägg av Mash »

Fisklunda på besök, alltid kassa klackprestationer när dom kommer på besök och ungefär lika kasst spel på isen. Hoppas på 3 poäng, om vi spelar som vi gjorde mot Hv så är 3 poäng inga problem. Dock så måste en trend alltid brytas, oskriven regel, och har vi otur kan den brytas denna kväll.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Datsyuk_13 skrev:Den berömda magkänslan säger att Hardy kommer att låta Ridderwall stå i denna match.
haha, då ska han (Hardy) sinnesundersökas. Owuya ska stå. När vi har en defensiv som fungerar som den gör nu ska den inte raseras av att vi tar in en målvakt som inger nervositet. Håller med kommentatorerna som snackade om DIF defensiv. Det syntes att spelarna var trygga med Mark i kassen. Det är grymt viktigt. Riddarn ska inte stå.

Med Mark i mål och Widing tillbaka så. Då blir det åka av.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Nu gäller det att inte börja tumma på detaljerna. Frölunda kommer komma ut ruskigt taggade inför den här matchen, de vet att den kommande veckan verkligen blir en ödesvecka (har väl oss, samt HV & LHC på bortaplan innan veckan är slut) så står vi inte upp och gör en lika stabil match i defensiven som mot Modo-röv så vinner vi inte den här. Så enkelt är det. Dessutom gäller det att vi spelar med samma fart & intensitet som i hemmamatchen mot HV.

Observera alla att matchen är IMORGON måndag, så ingen missar det.
Användarvisningsbild
lajjnus

Inlägg av lajjnus »

Första matchen på jävligt länge. Abstinens? Ahadu. Vi möter ett råtaggat Frölunda med självförtroende som kommer med en stabil seger mot SAIK i bagaget. Frölunda är desperata för poäng. Är vi lika desperata vinner vi matchen. Någorlunda bra inställning och det kommer gå vägen.

Kan Honken fortsätta som han gjort i veckan så är det ju underbart, även Krüger och Mika x2 har jobbat på bra. Dock måste fler spelare höja sig såsom Sillen, Mackan (även om han är på "bättringsvägen"), Brodin samt Kronwall som måste börja hitta formen igen. Sen tycker att man istället för Hitman och Lassie(?) borde prova med någon annan spelare. Varför inte Sörensen? Känns som om Simon inte riktigt är med i tempot och drar på sig onödiga utvisningar och tacklar lite för mycket och ogenomtänkt. Med Widing(?) och Tim(?) borta så känns det lite som vi behöver in "lirare" och inte bara köttare.

Som någon sa, det förvånar mig inte om Riddarn får stå, men om det är rätt eller fel vet jag inte. Åwåjas räddningsprocent ljuger inte, han är inne i ett jävla stim just nu, som förhoppningsvis kan hålla sig i ett eventuellt slutspel.

Framåt!
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Blir en tripp upp till Stockholm imorgon med en polare... Synes i klacken gott folk! Efter att ha sett lite välspelade matcher så vill jag se följande spelare imorgon(om alla undantaget Ekman och Ölvestad är med):

Owuya (Ridderwall)

Kronwall - Printz
Hannula - Ottosson - Brodin

Eklund - Boumedienne
Nilson - Krüger - Tjärnqvist

Holmqvist - Falk
Widing - Zibanejad - Norman

Cehlin - Fimpen - Eriksson

Claesson
Kempe

Prova detta och om Krüger-kedjan blir lika långsam och seg som jag fruktar så kasta upp Widing där isället för Nilson. Fråga är ju om Tim är tillbaka med tanke på att han skulle bli pappa, och ingen har väl hört något om att barnet är fött än? Då kan man nog räkna bort honom är jag rädd. In med Kempe där istället då och sätt antingen Lassen eller Mitman på bänken. Känns som pest eller kolera för mig.

Ska bli oerhört spännande det här!!!

KÄMPA
100% DJURGÅRDSJ***L
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Nu kommer återigen dessutom den tunga frågan. Ska vi titta uppåt eller neråt? Jag menar ska vi göra det försnämnda så kan man ju hoppas att AIH kan plocka tre pinnar mot Brynäs. Eller åtminstone två? Samma i matchen mellan Timrå och Luleå. Vem fan håller man på? :P

Personligen så hoppas jag på två poäng till Luleå i den matchen. Lyckas vi då vinna så ligger vi efter tisdagen 5:a och har förhoppningsvis bra häng på Linköping och fjärdeplatsen. Om nu Färjestad kan knäppa plastet på näsan. Isåfall ser vår tabellstrid ut följande efter nästa omgång:

4. Linköping 80
5. Djurgården 78
6. Luleå 77
7. Brynäs 75
8. Timrå 69

Skulle känns helt okej för fortsättningen :wink:
100% DJURGÅRDSJ***L
Bäst-i-stan

Inlägg av Bäst-i-stan »

En vinst imorn och det kommer kännas riktigt riktigt bra. Tror vi kommer få se ett desperat Frölunda som kommer kriga till sista sekund. Spelar vi på vårt självförtroende så känns det här som en 3 poängare, dessutom är Frölunda seriens sämsta bortalag.

Dags att fylla Hovet och ge våra hjältar lite stöd. Köp plåt, vi ses på Hovet!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Att frölunda är seriens sämsta bortalag är givetvis ingenting man tänker ta med sig mentalt till denna match (en vinst & en förlust på Hovet denna säsong)
Tror statistik har mindre betydelse nu sista 6 omgångarna, tror vi kan få se några minst sagt märkliga resultat i slutskedet.

Modo var riktigt impotenta igår, utom de 4 sista minuterna & det räckte så när till poäng iaf.
DIF måste sätta högsta fart direkt imorgon & inte ge frölunda någon lugn & ro.

frölundas desperation gör att man till slut drar det längsta stråt imorgon.
DIF-FHC 2-3 (SD)

(Ridderwall står)
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Nu handlar det om att bli klara för slutspel. Att inte köra Owuya som svävar på en framgångsvåg vore totalt koko. Skulle vi torska mot både "Fiskrens" och Tälje så är vi återigen nära strecken. Sååå snälla Hardy bryt nu inte vinstkonceptet, låt Mark Owuya vakta kassen...
Skriv svar