Djurgårdens IF - HV71 17/2 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Djurgårdens IF - HV71 17/2 2011

Inlägg av SirDIFalot »

TV
Canal Plus hockey 19:00

MATCHINFORMATION
Hittar du här

LIVERAPPORTERING
http://www.difhockey.se/liverapportering

SYNPUNKTER PÅ ARRANGEMANGET?
Här kan du lämna dina synpunkter
Expert.
Användarvisningsbild
kotten
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - HV71 17/2 2011

Inlägg av kotten »

För att vara DIF årsgång 2010/2011 känner jag mig förvånansvärt lugn och optimistiskt inför denna drabbning. Vi fick både andrum och energi av derbyvinsten och HV har flera nyckelspelare borta. Så länge som Tjärna ger sig fan på att vara upp i nyllet på D.Larsson varje sekund av tiden vi spenderar i HV-zon tror jag vi har en bra chans.

4-1
Honken
Hannula
Widing
Mackan
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
Bigge

Inlägg av Bigge »

Kan ju hoppas på ett sådant tryck så detta händer :)

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 8581121.ab
Senast redigerad av Bigge den 2011-02-17 10:07:32, redigerad totalt 1 gånger.
There is no I in TEAM!!!!
Användarvisningsbild
Capcash

Inlägg av Capcash »

Känner mig sjukt positiv till denna match, 5-1, minst! :D

Hade ju iof varit kul om Ölvestad kunde komma tillbaka snart, är det nån som vet hur det är med hans ljumske och när/om han beräknas lira igen i år? :/
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Inför derbyt hade jag helt kommit off från hockeyn, mycket på jobbet samtidigt som det pågick någon värdelös turnering i en stor golfboll medförde att fokus flyttades till annat. Sen helt plötsligt kuliminerade allt i en enda kväll iom derbyt vilket i sin tur medförde att dagens match helt hamnat i skymundan för glädjen att vi förstörde råttornas födelsedag.

Vi får hoppas att spelarna kunnat hämta krafterna igen då jag tror att derbyt slet mycket både fysiskt och psykiskt, för att kunna störa hiv så måste vi nämligen spela på topp. Jag tror att hiv´s skador och att vi eventuellt är lite slitna går hand i hand så ett stabilt X är min högst okvalificerade gissning.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Tror också DIF är rätt slitna, inte minst mentalt, efter derbyt. Risken finns att det blir lite avslaget spel i kväll... för visso brukar matcherna mot HV vara riktigt bra så man vet ju aldrig.

HV är dock säkert revanscshugna efter SAIK matchen och har nog inte emot att trycka ner DIF i tabellen. Men vi kanske kan klara ett kryss med lite tur och sen kan allt hända.

SM i klyschor.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

-daniel- skrev:Tror också DIF är rätt slitna, inte minst mentalt, efter derbyt. Risken finns att det blir lite avslaget spel i kväll... för visso brukar matcherna mot HV vara riktigt bra så man vet ju aldrig.

HV är dock säkert revanscshugna efter SAIK matchen och har nog inte emot att trycka ner DIF i tabellen. Men vi kanske kan klara ett kryss med lite tur och sen kan allt hända.

SM i klyschor.
Haha, när DIF spelar ska det alltid finnas en anledning till att det ska bli avslaget... kanske det som gör att det så ofta blir det.

För fan, latmaskarna har nyss haft uppehåll. Ska de redan vara slitna? :wink:
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Mäklaren skrev:
-daniel- skrev:Tror också DIF är rätt slitna, inte minst mentalt, efter derbyt. Risken finns att det blir lite avslaget spel i kväll... för visso brukar matcherna mot HV vara riktigt bra så man vet ju aldrig.

SM i klyschor.
Haha, när DIF spelar ska det alltid finnas en anledning till att det ska bli avslaget... kanske det som gör att det så ofta blir det.

För fan, latmaskarna har nyss haft uppehåll. Ska de redan vara slitna? :wink:
Efter den mentala urladdning som ett avgörande derby som går till straffar sannerligen är så skulle det inte förvåna mig om man är jävligt urlakad både själs & kroppsligt (betänk också all den tid och all psykisk press det inneburit med "SM i Xbox360" som utspelat sig under uppehållet). Här tycker jag tränarna har en sjukt viktig roll att få fjutt på laget igen tidigt om det går trögt inledningsvis i kväll.
Användarvisningsbild
Heaty

Inlägg av Heaty »

Sen kan det ju vara så också, Daniel, att dem känner sig otroligt lättade över att all press som ett derby innbär, har lyfts ifrån deras axlar. Dem kanske känner sig mindre pressade och dem vet att dem spelar mot serieettan och att dem inte är favorittippade.
Jag tror att dem kommer, för första gången i år, spela sitt bästa.

PS: Sorry för kass svenska (om det nu är det). Skrev i en liten tidsbrist.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Så efter kvällens matcher:

Tabell modell-Bra!
DIF 72
TIK 65
--------------------------------
SSK 63
Frölunda 63
-------------------------------
Modo 61
aiH 61

Tabell modell-Anus :(
DIF 69
TIK 68
--------------------------------
SSK 66
Modo 64
---------------------------------
aiH 64
Frölunda 60

Tror HV är grymt sugna på "härliga Hovet" igen.
-det är ju sån sköööön inramning där

Snacka om att vi misslyckats kapitalt med att försöka få HV darriga, dom fullkomligen älskar att möta DIF på Hovet.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
mutation

Inlägg av mutation »

Intressant läsning på HIV:s forum. Fansen blev supertaggade och sura efter Monténs uttalande i 08-hockey! Jag tror minsann att även HV-spelarna kan vara nog så taggade pga detta så här gäller det att DIF inte har någon som helst mättnadskänsla för då tror jag tyvärr att det blir förlust med åtminstone 3-4 mål.

Tipp med hjärtat:

3-1 till DIF

Tipp med stjärten

2-5...
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Äh, sabla bibelbönder. Kom hit med erat jävla "vi är fan inget köpeslag!111"-dravel och åk hem med noll poäng, tre skador och korsfästna finländare bara. Jävla fittor.

Jag väntar med att tippa tills efter slutsignalen.
Användarvisningsbild
Örebroarn

Inlägg av Örebroarn »

1-6 till HV. Jag tror att de kämpar för att knipa förstaplatsen och prispengarna det medför. DIF är nog alltför lyckliga att vara "Bäst i Stan". Tror att Boumedienne och Oscar Eklund går minus 2 från den här matchen. Ottosson tröstmålar vid ställning 0-4.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Heaty skrev:Sen kan det ju vara så också, Daniel, att dem känner sig otroligt lättade över att all press som ett derby innbär, har lyfts ifrån deras axlar. Dem kanske känner sig mindre pressade och dem vet att dem spelar mot serieettan och att dem inte är favorittippade.
Så kan det så klart också vara, vinner vi är det så och förlorar DIF så står Micke efter matchen och förklarar att "Vi var nog lite trötta mentalt efter derbyt men vi spelade ändå rätt hyfsat trots 0-6 där alla mål var tabbar av en fladdrande Owuya". Den som lever får se, helt enkelt.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Jesus Kristus håller på Djurgår'n!
Skriv svar