Djurgårdens IF - Frölunda HC, 25/11 2010
Djurgårdens IF - Frölunda HC, 25/11 2010
BILJETTER
För biljetter till matchen,vår biljettsida.
MATCHINFORMATION
Hittar du här
LIVERAPPORTERING
http://www.difhockey.se/liverapportering
SYNPUNKTER PÅ ARRANGEMANGET?
Här kan du lämna dina synpunkter
MATCHENS SOUVENIR
Beige munktröja 250 kr (ord. 499 kr)
INBÖRDES MÖTEN 10/11
16/10 Djurgårdens IF - Frölunda HC 3-2
1 - 1 07:03 Mario Kempe
2 - 1 07:46 Patrick Cehlin (John Norman, Staffan Kronwall)
3 - 1 37:47 Mario Kempe (Josef Boumedienne)
26/10 Frölunda HC - Djurgårdens IF 3-0
För biljetter till matchen,vår biljettsida.
MATCHINFORMATION
Hittar du här
LIVERAPPORTERING
http://www.difhockey.se/liverapportering
SYNPUNKTER PÅ ARRANGEMANGET?
Här kan du lämna dina synpunkter
MATCHENS SOUVENIR
Beige munktröja 250 kr (ord. 499 kr)
INBÖRDES MÖTEN 10/11
16/10 Djurgårdens IF - Frölunda HC 3-2
1 - 1 07:03 Mario Kempe
2 - 1 07:46 Patrick Cehlin (John Norman, Staffan Kronwall)
3 - 1 37:47 Mario Kempe (Josef Boumedienne)
26/10 Frölunda HC - Djurgårdens IF 3-0
Re: Djurgårdens IF - Frölunda HC, 25/11 2010
2-5 till frölunda, tror dom kommer vara väldigt taggade efter deras storförlust mot LHC.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Om vi förlorar här tänker jag ta en väldigt, väldigt lång paus från allt vad Djurgården heter, allt från matcher till forum. Känner helt enkelt att det är för stort pris att betala att må så jävla dåligt efter varje usla resultat.
Säg den glädje som varar
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Här blir det en uppvisning i panikhockey från två skräckslagna tamgetter... kan inte påstå jag längtar tills på torsdag; har en äcklig känsla över att vi kommer bli överkörda för att fisklunda får för sig att göra "säsongens match" mot just oss.
- DIF_Soldier
Kan de inte rentav bara döda oss med 2-11? Så att det händer NÅNTING.-daniel- skrev:Här blir det en uppvisning i panikhockey från två skräckslagna tamgetter... kan inte påstå jag längtar tills på torsdag; har en äcklig känsla över att vi kommer bli överkörda för att fisklunda får för sig att göra "säsongens match" mot just oss.
Säg den glädje som varar
-
Ja må han leva sång i Falks ära denna match kanske?
Det här blir årets hittills sömnigaste match (vilket säger en hel del).
Första perioden kommer från DIF-håll domineras av ett lågt tempo och virrigt försvarsspel. FHC kopplar snabbt kommando om matchen och när DIF bjuder på ett 5 mot 3 läge tackar laget på bästa sätt genom två snabba mål.
Andra perioden följs av en kortare uppryckning från DIFs sida, spelet förläggs mestadels till sargerna förutom ett par klena handledsskott signerat Kempe och Widing. Halvvägs in slår Bombom puck-out och Frölunda utökar sin ledning till 0-3. Härefter havererar spelet fullständigt.
Tredje perioden inleds på samma sätt som andra slutade. Någon DIF-forcering är det inte tal om. Riddarn håller siffrorna nere då Frölunda kommer i snabba spelvändningar efter att ha brutit DIFs försök till uppspel.
Slutresultat: 0-4
Matchens stjärna: Tomas Montén som tycker insatsen är godkänd även om det finns en del att jobba på
Första perioden kommer från DIF-håll domineras av ett lågt tempo och virrigt försvarsspel. FHC kopplar snabbt kommando om matchen och när DIF bjuder på ett 5 mot 3 läge tackar laget på bästa sätt genom två snabba mål.
Andra perioden följs av en kortare uppryckning från DIFs sida, spelet förläggs mestadels till sargerna förutom ett par klena handledsskott signerat Kempe och Widing. Halvvägs in slår Bombom puck-out och Frölunda utökar sin ledning till 0-3. Härefter havererar spelet fullständigt.
Tredje perioden inleds på samma sätt som andra slutade. Någon DIF-forcering är det inte tal om. Riddarn håller siffrorna nere då Frölunda kommer i snabba spelvändningar efter att ha brutit DIFs försök till uppspel.
Slutresultat: 0-4
Matchens stjärna: Tomas Montén som tycker insatsen är godkänd även om det finns en del att jobba på
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
DIF-Frölunda 2-5.
Första perioden:
0-1
0-2
1-2
Andra perioden:
1-3
1-4
1-5
Tredje perioden:
2-5
DIF har inte gjort en enda bra match på hela säsongen. Varför skulle den komma den här kvällen. Det blir en enkel bortaseger.
Första perioden:
0-1
0-2
1-2
Andra perioden:
1-3
1-4
1-5
Tredje perioden:
2-5
DIF har inte gjort en enda bra match på hela säsongen. Varför skulle den komma den här kvällen. Det blir en enkel bortaseger.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Med det här laget är det bara att gå in med den mest negativa inställningen man kan, så man inte blir så förbannad efteråt (vilket man blir ändå). Vi kommer inte bli topp 5 i år, har vi tur kanske vi kniper en slutspelsplats, men då är det ajdö i kvartsfinalen.. Bistra sanning.
Nåväl, insatsen mot Luleå var inte något att hänga i granen... Men sååååååå jävla illa är det inte, se bara på Frölunda. Det kunde ju ha varit värre.
Visst har man sänkt förväntningarna allt eftersom, men det måste ju hända något snart. Framstår vi som vilsna i skogen så framstår Frölunda som vilsna i saharaöknen.
Så jag känner väl ändå hyfsat goda vibbar inför den här matchen. Det bara ska bli tre poäng, något annat finns inte på kartan.
Så jag tippar väl med hjärtat och lite med hjärnan och säger att vi vinner med 3-2.
Och för övrigt så gör Ekman och Widing varsitt mål, förstås!
Visst har man sänkt förväntningarna allt eftersom, men det måste ju hända något snart. Framstår vi som vilsna i skogen så framstår Frölunda som vilsna i saharaöknen.
Så jag känner väl ändå hyfsat goda vibbar inför den här matchen. Det bara ska bli tre poäng, något annat finns inte på kartan.
Så jag tippar väl med hjärtat och lite med hjärnan och säger att vi vinner med 3-2.
Och för övrigt så gör Ekman och Widing varsitt mål, förstås!

Som många skriver varje matchSalas skrev:Och för övrigt så gör Ekman och Widing varsitt mål, förstås!

Jag tror på en 4-2 seger, Även om vi inte övertygar så spelar ju Frölunda ännu värre.
Det skulle vara upplyftande om DIF någon gång slapp spela i uppförsbacke största delen av en match.
Jag är inte arg, och inte besviken.
I denna match måste vi skjuta mycket mycket mer! Minst 40 skott vill jag se och mycket folk på mål. Hoppas att Honken står!
Om vi följer detta så vinner vi med 5-2.
Om vi följer detta så vinner vi med 5-2.
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
2 månader i förskott?fredriklarsson2 skrev:Ja må han leva sång i Falks ära denna match kanske?
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!