Fråga till Ordförande Mats Larsson:

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
Gårdare
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Fråga till Ordförande Mats Larsson:

Inlägg av Gårdare »

Den 23/10 spelar DIF Fotboll sin sista hemmamatch för året, inför ett kokande stadion. Är det inte på tiden att någon från hockeyn åker dit och framför en liten vädjan om ett bättre stöd i Globen? Visst, det är ett fjäskande på hög nivå, men jag ser hellre "äkta" fans i Globen än utdelning av tusentals gratis-biljetter.
Användarvisningsbild
Sinkan

Inlägg av Sinkan »

Tycker också att detta är en bra ide´... Kanke t.o.m. erbjuda billigare klackbiljetter (till en speciell match) till de som är på fotbollsmatchen.
Hovet är DIF!
Sevebo

Re: Fråga till Ordförande Mats Larsson:

Inlägg av Sevebo »

En mycket bra idé som jag verkligen hoppas DIF Hockey tar vara på :D
nutarvidom

Inlägg av nutarvidom »

en god idé. En enkel vädjan om support! Det kan få genomslag. Genomför!!
Nighthawk

Inlägg av Nighthawk »

Ståbiljetterna borde gå för en hundring och inte 145...
Född till Djurgårdare, sviker er aldrig!
Användarvisningsbild
Sinkan

Inlägg av Sinkan »

Vilka ståbiljetter?? (Fotbollen eller?) Hockeyn kostar ju i alla fall 100 spänn...
Hovet är DIF!
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

Mycket bra ide! Kommer bara 20% av fotbolls klacken har dom näst intill fyllt hela kortsidan :)
Användarvisningsbild
Rash
Medlem: Ja, vanlig medlem
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Gårdare skrev: jag ser hellre "äkta" fans i Globen än utdelning av tusentals gratis-biljetter.
Hmmm, ska man behöva böna och be "äkta fans" att gå på matcherna? Bra idé, vågar dock inte tro att det kommer göra nån jätteskillnad.

Nighthawk, köp sässplåt, jag tror faktiskt att du betalar typ nån 50-lapp per match trots att vi redan spelat 3 hemmamatcher :)
Lycka är att vara djurgårdare
Användarvisningsbild
Zkar

Inlägg av Zkar »

Gårdare skrev:Den 23/10 spelar DIF Fotboll sin sista hemmamatch för året, inför ett kokande stadion. Är det inte på tiden att någon från hockeyn åker dit och framför en liten vädjan om ett bättre stöd i Globen? Visst, det är ett fjäskande på hög nivå, men jag ser hellre "äkta" fans i Globen än utdelning av tusentals gratis-biljetter.
Var ligger fjäsket i att be om störrre stöd?
DIF evigt trogen
Användarvisningsbild
Andy
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Andy »

Jag ifrågasätter väl i och för sig hur mycket de "äkta fansen" brinner för Djurgårdsskölden när dom är för fina för att besöka globen. De styrelsen skall fjäska för är de som oförtrutet, år efter år, i med och motgång trots allt tar sig till Globen.

Att DIF-hockeys ordförande tar sig till stadion (gärna tillsammans med Challe och någon spelare) för att gratulera fotbollskillarna är dock inte helt fel. Det borde dessutom vara självklart! Om ordföranden väl på plats hälsar alla Järnkaminer varmt välkomna till Globen (nu med ståplats) för att visa att man verkligen VILL ha dit klacken vore det ännu bättre.
Användarvisningsbild
Gårdare
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Gårdare »

Zkar skrev:
Gårdare skrev:Den 23/10 spelar DIF Fotboll sin sista hemmamatch för året, inför ett kokande stadion. Är det inte på tiden att någon från hockeyn åker dit och framför en liten vädjan om ett bättre stöd i Globen? Visst, det är ett fjäskande på hög nivå, men jag ser hellre "äkta" fans i Globen än utdelning av tusentals gratis-biljetter.
Fjäsket ligger i att man som ordförande på sina bara knän ber fans som håller på samma lag att komma på matcherna. Jag ser det som en självklarhet, vissa "fotbollsfans" gör inte det. Dvs, mycket medgångssupporters hos fotbollen. När VI var i Superettan stod man på stadion med 6000 andra....
Användarvisningsbild
lund3

Inlägg av lund3 »

Äkta fans? Är inte de sånna som stödjer sitt lag i ur och skur? ....

Däremot vore det en bra idé som någon tidigare nämnde att Matte Larsson, Challe & någon av spelarna, helst någon som har varit med ett tag, och som är uppskattad av fansen, pallrar sig dit och gratulerar fotbollen och försöka få in några ord om att stödja hockeyn i vinter.
marcus nilsson

Inlägg av marcus nilsson »

flygbladen angående "invasion 2005" borde sitta som ett smäck den matchen..mabye ha dom som konfetti? :lol:
Användarvisningsbild
Suz
Kontakt:

Inlägg av Suz »

Ett annat förslag är att om man kan visa upp sin biljett från svenska cupen finalen så får man 50:- rabbat på biljetterna man köper till matchen DIF - LIF sönd den 6 nov.

Oj nu kom det en ide till. Om man köper ett tvilling sesongs kort som gäller både på hockey och fotbollen så skulle man ju kunna ge en bra slant rabbat på ett sådant kort.
ÄLSKA DIF MEST NÄR DE
FÖRTJÄNAR DET MINST!
Användarvisningsbild
Zkar

Inlägg av Zkar »

Gårdare skrev:
Zkar skrev:
Fjäsket ligger i att man som ordförande på sina bara knän ber fans som håller på samma lag att komma på matcherna. Jag ser det som en självklarhet, vissa "fotbollsfans" gör inte det. Dvs, mycket medgångssupporters hos fotbollen. När VI var i Superettan stod man på stadion med 6000 andra....
Att be folk att komma och titta på hockeylaget är inget fjäsk, utan en uppmaning.
Att fjäska är att ösa beröm över fotbollspubliken, hur trogna de är osv.
DIF evigt trogen
Skriv svar