Någon som vet om man kan köpa denna som stream någonstans? Hittar inte denna matchen på viasat on-demands webbtjänst (de verkar bara streama matcherna som spelas i sverige).
De har samma matcher som Viasat on-demand, alltså inte matcherna som går utanför Sverige..
Tack för tipset om CDON dock, inte förvånande men ack så fult av Viasat att ta ut 99kr när CDON tar 49kr för exakt samma stream, dubbla priset..
Körde CDONs förra matchen och det fungerade riktigt bra. Det enda var att jag blev lite skraj när jag såg att "lånetiden" endast var 3 timmar, vad händer om det blir spelaravbrott osv? Kanske en risk man får ta om man vill "spara" 50:-.
Själv har jag ingen koll alls på Adler Mannheim nån som har koll och kan ge en indikation på hur bra värdemätare detta lag är?
Adler Mannheim slutade 9 i ligan förra året och fick alltså kvala sig till slutspelet men man förlorade just det kvalet och så var den säsongen över. Man lirar i SAP Arena som började byggas 2002 och var klar för invigning 2005. Den är en Tysklands största inomhusarenor och samtidigt en av europas ledande inom teknologi. Cirka 13 600 personer kan avnjuta Adler Mannheims hemmamatcher på plats.
Kända spelare just nu är målvakten Fred Brathwaite (föredetta NHL - Flames bland annat), Sven Butenschön (140 NHL-matcher) och Craig MacDonald (233 NHL-matcher). Klubben har även fem pensionerade nummer och det är följande:
#3 Harold Kreis (D)
#15 Marcus Kuhl (F)
#20 René Corbet (F)
#25 Stéphane Richer (D)
#80 Robert Müller (G) - Avled tragiskt i cancer år 2009.
Andra intressanta spelare som lirat i Adler är Dieter Kalt (nåja), Jochen Hecht och Dennis Seidenberg. Man tappade väldigt många spelare under sommaren men har ersatt dessa sparsamt.