Välkommen Mario Kempe!
Välkommen Mario Kempe!
Då välkomnar vi Mario Kempe till vår förening.
2-årskontrakt och Jan Järlefeldt kommenterar det hela såhär:
– Mario är en mycket bra skridskoåkare som han kombinerar med bra teknik och mod. Han kommer att passa bra in i vårt spel och vi är glada att han vill fortsätta sin utveckling hos oss. För han har en bra utvecklingspotential, säger Djurgårdens sportchef Janne Järlefelt.
2-årskontrakt och Jan Järlefeldt kommenterar det hela såhär:
– Mario är en mycket bra skridskoåkare som han kombinerar med bra teknik och mod. Han kommer att passa bra in i vårt spel och vi är glada att han vill fortsätta sin utveckling hos oss. För han har en bra utvecklingspotential, säger Djurgårdens sportchef Janne Järlefelt.
Re: Välkommen Mario Kempe!
Ja, välkommen Mario. Nu måste jag erkänna att jag har dålig koll på den här spelaren, men hoppas naturligtvis att han skall trivas och få en härlig tid i DIF.
Jaha.. välkommen till DIF. Ska det här betyda att Mackan är avskriven? 

"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
Välkommen Mario!
Ska bli kul att se vad grabben går för, han är ju fortfarande rätt ung. Dock så hade jag föredragit att vi signat en center, men det lär ju varit rätt glest på marknaden.
Ska bli kul att se vad grabben går för, han är ju fortfarande rätt ung. Dock så hade jag föredragit att vi signat en center, men det lär ju varit rätt glest på marknaden.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Härligt med Kempe, killen har stor potential att bli riktigt bra. Ska bli intressant att följa han nu.melker skrev:Jaha.. välkommen till DIF. Ska det här betyda att Mackan är avskriven?
Känns mer som en ersättare till Danielsson. Känns inte som någon NHL klubb är intresserad av Mackan efter hans mediokra vm spel. Han signar nog på i sommar.
Den här värvningen gör mig än mer nervös. Jag tror inte att vi får se fler nyförvärv, om inte Josefsson vänder hemåt. Krüger får helt enkelt spela center och Norman tar direkt en given plats i fjärdeformationen, vilket givetvis är en enorm chansning som är allt annat än bra.
Just nu ska jag gå och be en bön om att Kempe endast är en spelare som ska fylla på i laget, och att en center efter alla om och men värvas för vår andrakedja. Sedan ska Mackan signa också, men det utgår jag ifrån att han gör, frågan är väl bara när.
Kempe ersätter Krüger, som i sin tur ersätter Josefsson... åtminstone till en början.
Just nu ska jag gå och be en bön om att Kempe endast är en spelare som ska fylla på i laget, och att en center efter alla om och men värvas för vår andrakedja. Sedan ska Mackan signa också, men det utgår jag ifrån att han gör, frågan är väl bara när.
Men tänk lite, snälla. Om Mackan drar måste vi ersätta honom, och det är ju inte så att vi ska sätta in Kempe i förstakedjan, det är ju ganska uppenbart.melker skrev:Jaha.. välkommen till DIF. Ska det här betyda att Mackan är avskriven?
Kempe ersätter Krüger, som i sin tur ersätter Josefsson... åtminstone till en början.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
Välkommen!
Blir förhoppningsvis en intressant spelare att följa i höst, hoppas han kan ta ett par kliv i utvecklingen och framförallt bidra med ett par mål.
Blir förhoppningsvis en intressant spelare att följa i höst, hoppas han kan ta ett par kliv i utvecklingen och framförallt bidra med ett par mål.
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
Haha, ersätter vi Marcus Nilson med Mario Kempe ska jag ta till snaran.melker skrev:Jaha.. välkommen till DIF. Ska det här betyda att Mackan är avskriven?
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Ja intressant värvning!
Välkommen Kempe!
Välkommen Kempe!
Välkommen Mario Kempe. Nu vill vi ha en nyhet om att mackan har signat också!
Välkommen, blir skoj med en super-mario i laget =)
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Jag antar att detta får ses som en ersättare till en center, antagligen låter man alltså Krüger (OM HAN NU STANNAR) spela 2:a center och ifall bonusen dimper ner i form av Josefson går han in som center i den linan? Tjae, kan fungera. Men hade hellre sett en renodlad center till i laget - otroligt tunt på den posten som läget är nu. Finns ju i af inte på kartan att detta var Mackans ersättare. Vill ha Järlans bekfräftelse på den punkten först innan jag hurrar, dock.
Kempe själv är en rätt bra spelare, tror han faktiskt kan passa in utmärkt. Gillar allmänt skridskostarka, halvtekniska spelare som även har ett hyfsat skott. Finns all potential att lyckas i DIF. Välkommen, Mario!
Kempe själv är en rätt bra spelare, tror han faktiskt kan passa in utmärkt. Gillar allmänt skridskostarka, halvtekniska spelare som även har ett hyfsat skott. Finns all potential att lyckas i DIF. Välkommen, Mario!
-
Vafan! Jag drömde att jag fick ett sms från DIF att Espen Knutsen var klar. När jag vaknade hette han helt plötsligt Mario Kempe 

Tydligen är Mario Djurgårdare också? Mycket kul, bra värvning också.

DIF för alltid<3
- Remy Lebeau
tMy skrev:Tydligen är Mario Djurgårdare också? Mycket kul, bra värvning också.
Challe Berglund är/var hans idol när han var yngre, så det är väl troligt.
Det ska bli väldigt kul att se honom spela. Mario gillar och gå på offensiven, vilket inte var så populärt hos Rögles GP.
Välkommen!
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore