Djurgården damer

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
kenny
Medlem: Ja, vanlig medlem

Djurgården damer

Inlägg av kenny »

Hejsan jag tänkte kolla om det finns intresse att hjälpa damerna i fotboll???.
Varför inte låta dom spela en match på ett fullsatt stadion med en stor sjungande klack det skulle ge bra pengar till klubben sen är dom värda det tycker jag det är ju trots allt djurgå¨rdare=)
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Re: Djurgården damer

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

kenny skrev:Hejsan jag tänkte kolla om det finns intresse att hjälpa damerna i fotboll???.
Varför inte låta dom spela en match på ett fullsatt stadion med en stor sjungande klack det skulle ge bra pengar till klubben sen är dom värda det tycker jag det är ju trots allt djurgå¨rdare=)
Mmh, men står du vid grindarna då & delar ut gratis LSD-oblater till samtliga besökare?
Annars kan jag inte riktigt se detta scenario möjligt...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
melker

Inlägg av melker »

kenny skrev:ett fullsatt stadion med en stor sjungande klack
Eftersom damfotboll inte hyser någon som helst underhållningsvärde så är detta en omöjlighet.
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Vi kan alla enas om att damsport fan är totalt värdelöst.
Jämställdhet i all ära men fan... ENDA anledningen till att sportnytt visar inslag från damallsvenskan är för att det skulle bli ett jävla gnäll annars. I N G E N B R Y R S I G!!!!
på riktigt... (förutom gubbar som vill se boobs guppa)

Jag älskar kvinnor, tro mig. Men tyvärr. Lagsport? Nej.
(VARFÖR för de inte tacklas i hockey?!)
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10
Säsongskort: Ja

Inlägg av Snazzi »

DIF_Soldier skrev:Vi kan alla enas om att damsport fan är totalt värdelöst.
Jämställdhet i all ära men fan... ENDA anledningen till att sportnytt visar inslag från damallsvenskan är för att det skulle bli ett jävla gnäll annars. I N G E N B R Y R S I G!!!!

Skidor, skidskytte och curling, där ser jag hellre på kvinnor än män i nuläget. Så helt värdelösa är inte våra kvinnor.

Men damallsvenskan kan vi avskaffa. Är det någon som tänkt på hur överjävligt dåliga målvakterna ofta/alltid är? Skrämmande att se hur de kan hålla sån sjukligt låg nivå.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Snazzi skrev:
DIF_Soldier skrev:Vi kan alla enas om att damsport fan är totalt värdelöst.

Skidor, skidskytte och curling, där ser jag hellre på kvinnor än män i nuläget. Så helt värdelösa är inte våra kvinnor.

Men damallsvenskan kan vi avskaffa. Är det någon som tänkt på hur överjävligt dåliga målvakterna ofta/alltid är? Skrämmande att se hur de kan hålla sån sjukligt låg nivå.
Ja, det har jag ofta tänkt på. Hur i helvete kommer det sig att målvakterna är så katastrofalt usla? Tränar alla som vanligt och sen sätter man in den som är minst bollrädd, eller hur funkar det? Att dom inte får någon form av målvaktsträning är i alla fall klart.

För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

ZZZZZZZZzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz...

Visst, det är Djurgården, men saker och ting var bättre förr. Fruar hör hemma i köket, inte på en fotbollsplan!
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

sthlm_dif skrev:ZZZZZZZZzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz...

Visst, det är Djurgården, men saker och ting var bättre förr. Fruar hör hemma i köket, inte på en fotbollsplan!
He he...ingen toffelhjältevarning på dig inte :D . Undra om jag skulle pröva säga det till frugan ikvälll?

Men visst, damlagidrotten är under all kritik. Däremot individuella sporter kan jag kolla en del på. Särskilt damtennis, skidskytte och friidrott.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
kenny

Inlägg av kenny »

Kul svar från alla men dom kommer ju inte lägga ner serien så tanken var bara att dom skulle få lite pengar för vad folk än tycker om damfotboll så är dom ju medlemmar i vår stora familj
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

kenny skrev:Kul svar från alla men dom kommer ju inte lägga ner serien så tanken var bara att dom skulle få lite pengar för vad folk än tycker om damfotboll så är dom ju medlemmar i vår stora familj
Sant. Alla initiativ som hjälper DIF oavsett idrott är hedersvärt. Kanske inte realistiskt att fylla stadion, men låt säga att man lyckas tredubbla publiksiffran, så är väl inte det så tokigt.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Raus

Inlägg av Raus »

Vi kanske ska börja med att fylla stadion när herrarna spelar...
Losing all hope was freedom.
Användarvisningsbild
Heaty

Inlägg av Heaty »

Raus skrev:Vi kanske ska börja med att fylla stadion när herrarna spelar...
Kunde inte ha sagt det bättre själv. Att vi sitter och diskuterar att fylla Stadion när Damerna lirar när vi inte ens kan nå över 6000 när herrarna lirar?
Skärpning i leden! Inte för att jag kommer gå och betala för att se på korpen fotboll (Herrarna), då betalar jag hellre pengarna direkt till styrelsen eller lägger pengarna på Hockey säsongskort nästa år också.
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

kenny skrev:Kul svar från alla men dom kommer ju inte lägga ner serien så tanken var bara att dom skulle få lite pengar för vad folk än tycker om damfotboll så är dom ju medlemmar i vår stora familj
Alla har vi väl släktingar som varje gång man träffar tänker "hmmm undrar hur den idioten kom in i den här familjen...." alt "Jo vi delar namn men där stannar det..."

Nä damfotbollen måste förtjäna sin publik och det gör den inte just nu. Hoppas dock att det fortsätter gå framåt och att de slutar tro att de är bäst i världen.
2014-04-07, vad hände?
Skriv svar