ATP Touren i tennis
ATP Touren i tennis
Hur många tennisintresserade personer hittar man här?
Själv är jag otroligt tennisintresserad, följer i stort sett alla Robin Söderlings matcher. Precis nu blev det klart att han är klar för kvartsfinal mot Roger Federer i Franska Öppna efter att han imponerat stort mot tolfte-rankade Cilic då han vann med 6-4, 6-4, 6-2. Tidigare i turneringen så vann han mot Recouderc i första rundan och då vann han med 3-0 i set. Samma sak i andra rundan mot 102-rankade Taylor Dent och då tappade han bara två game. I den tredje rundan så mötte han 32- rankade Albert Montanes och vann med 3-1 i set.
Vad tror ni? Kan han slå Roger Federer i år?
Vinner Robin någon Grand Slam i år?
Här tar vi allt tennissnack!
Själv är jag otroligt tennisintresserad, följer i stort sett alla Robin Söderlings matcher. Precis nu blev det klart att han är klar för kvartsfinal mot Roger Federer i Franska Öppna efter att han imponerat stort mot tolfte-rankade Cilic då han vann med 6-4, 6-4, 6-2. Tidigare i turneringen så vann han mot Recouderc i första rundan och då vann han med 3-0 i set. Samma sak i andra rundan mot 102-rankade Taylor Dent och då tappade han bara två game. I den tredje rundan så mötte han 32- rankade Albert Montanes och vann med 3-1 i set.
Vad tror ni? Kan han slå Roger Federer i år?
Vinner Robin någon Grand Slam i år?
Här tar vi allt tennissnack!
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: ATP Touren i tennis
Det hoppas jag verkligen inte!SirDIFalot skrev:Det här blir nog din egna tråd lilleman...
Jag vill inte alls säga att jag är superintresserad av tennis, men jag tycker att det är jävligt kul att se när Robin (och alla andra svenskar givetvis) spelar.
Ska bli kul att se Robin möta Federer i kvarten, någon gång måste han ju slå den där dryga Schweizaren...
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Jag tror att han tar Federer denna gång, Söderling ser starkare ut nu än senast och har inte fått slita alltför hårt för att komma till kvartsfinal så han borde vara fräsch
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Sedan idolen Agassi lagt av är mitt intresse av att se tennis betydligt mindre än förr.
Lite trista toppspelare nu för tiden.
Men visst tittar jag lite nu och då.
Just nu är Federer den som är roligast att kolla på. Spelar underbart vackert.
Men får jag välja spelar jag hellre en egen match. Blir några per sommar.
Lite trista toppspelare nu för tiden.
Men visst tittar jag lite nu och då.
Just nu är Federer den som är roligast att kolla på. Spelar underbart vackert.
Men får jag välja spelar jag hellre en egen match. Blir några per sommar.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Har spelat tennis sen jag var typ 4 bast, så jag är luttrad
, särskilt roligt är det givetvis att följa Grand Slam turneringarna. Blir tufft mot Federer nu i kvarten för Robin, Ska bli spännande att följa!

"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
- -daniel-
Tror Robin får lika svårt mot Federer som vanligt. Men kanske 13:e gången gillt...?
EDIT: kan tilläggas att jag alltid varit intresserad av tennis, började väl för att jag själv spelade på halvhög nivå som liten. Ruskigt rolig sport (framförallt att utöva. Blir inte så ofta nuförtiden dock.. nu är jag mest fast i MTB-träsket, samt en och annan badminton-match).
EDIT: kan tilläggas att jag alltid varit intresserad av tennis, började väl för att jag själv spelade på halvhög nivå som liten. Ruskigt rolig sport (framförallt att utöva. Blir inte så ofta nuförtiden dock.. nu är jag mest fast i MTB-träsket, samt en och annan badminton-match).
Söderling spelar som andra match på Philippe Chatrier banan imorgon (tisdag). Första matchen är en dammatch som börjar 14.00, så runt 16.00 sådär borde det vara dags för Eurosport och se Söderling för de som undrar! Ska bli otroligt spännande!
http://www.rolandgarros.com/en_FR/score ... ule15.html

http://www.rolandgarros.com/en_FR/score ... ule15.html
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
Fasen vad kul det ska bli att se Robin imorgon. Nu eller aldrig känner jag.
Tyvärr torskar Robin med 3-1 imorgon, men ingen blir gladare än mig om jag har fel.
Tyvärr torskar Robin med 3-1 imorgon, men ingen blir gladare än mig om jag har fel.
Jävligt intressant att Janne Gunnarsson (SVT:s så kallade tennisexpert) menar att det är 50/50 vem som vinner imorgon mellan Fedex och Söderling. Själv ger jag Soda 25 procents chans, max.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Kanske 2,5% chans ger jag Robin, max.Wayne skrev:Jävligt intressant att Janne Gunnarsson (SVT:s så kallade tennisexpert) menar att det är 50/50 vem som vinner imorgon mellan Fedex och Söderling. Själv ger jag Soda 25 procents chans, max.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Vilken match Robin gör! 1-1 i set, 5-5 och regnavbrott. Kanske Robins viktigaste set i hans kärriär. Tänk, tänk, tänk om han tar detta set!
Spelat tennis sedan 6 års ålder så kan en del! Sitter och väntar på att regnavbrottet ska vara över, har förövrigt lite svårt att se vilken spelare som det gynnar, Söderling har visserligen varit bäst i tredje set men det kändes mot slutet som om Federer var på gång. Nåja, han har hur som helst gjort en storartad insats hitills i tredje, hur många gånger har han inte gått in i banan och dikterat med sin aviga forehand.
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
- -daniel-
Härligt Robin!
Märktes tydligt att Federer tyckte det var jobbigt och börja med "pressen på sig" i egen serve direkt efter avbrottet. Nu hann jag inte hem innan det här avbrottet så har inte sett något innan av matchen, men Robin ser lika stabil ut i de här bollarna som han kan göra i sina bästa stunder.
2-1 mot världsettan är inte dåligt.
Märktes tydligt att Federer tyckte det var jobbigt och börja med "pressen på sig" i egen serve direkt efter avbrottet. Nu hann jag inte hem innan det här avbrottet så har inte sett något innan av matchen, men Robin ser lika stabil ut i de här bollarna som han kan göra i sina bästa stunder.
2-1 mot världsettan är inte dåligt.
- -daniel-
Sanslöst! Härligt Robin. Grymt starkt...