Linköpings HC - Djurgårdens IF, 19/11 2009
Linköpings HC - Djurgårdens IF, 19/11 2009
TV
Matchen sänds på Säsongskortet och Canal+ Web-TV.
LIVERAPPORTERING
http://www.difhockey.se/liverapportering
Matchen sänds på Säsongskortet och Canal+ Web-TV.
LIVERAPPORTERING
http://www.difhockey.se/liverapportering
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Linköpings HC - Djurgårdens IF, 19/11 2009
Kör över "bög-clubben" av bara farten nu... blir en jäkligt tuff match; LHC är ett helt annat lag sen tjeckerna anslöt. Visst är vi inne i en riktigt fin form just nu men här får ändå poäng kännas som bonus. Men varför inte?
1-4.
1-4.
3-3 och Ziggy avgör på sudden. Kom ihåg av vem ni hörde det först 

Djuuuuuuuuuuuuu
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Kommenterade först i dagens DIF-Frölunda matchen och sa att jag var säker på att Djurgården skulle vinna, jag hade rätt.
Den här gången kommer vi också att vinna med 4-3, efter övertid eller inte vet jag inte, men min mage säger 4-3 i den här matchen till DIF såklart.
Den här gången kommer vi också att vinna med 4-3, efter övertid eller inte vet jag inte, men min mage säger 4-3 i den här matchen till DIF såklart.
Avskaffa tre mot tre.
Det blir nog en oerhört tuff och jämn match med en hög fart i spelet.
Linköping och Djurgården är två offensivt skickliga lag, och kommer därför att vilja ha mycket puck i offensiv zoon.
Linköping kommer förmodligen att styra och ställa i inledningen, och beroende på matchutvecklingen så växer Djurgården in i matchen allt eftersom Linköpings spelare inte orkar hålla uppe deras press.
Linköping som motståndare brukar innebära tre poäng, och det kan mycket väl bli tre poäng borta mot LHC.
Fast om vi ska ha någon chans överhuvudtaget så måste backarna ligga tätt inpå Hlavac och Hlinka, så dom inte får utrymme för skott från nära håll. För att då rasslar det till direkt i nätmaskorna.
Sedan så måste Wesslau hålla en hög nivå matchen igenom, annars blir det garanterat en förlust (inte säkert att Wesslau står, men man kan ju utgå från det eftersom det byts hej vilt mellan Wesslau och Ridderwall i varje omgång).
Jag tror på ett oavgjort resultat, kanske 3-3?
Jag hoppas att jag har fel och att vår form håller i sig. Det vore inte helt fel att möta Färjestad inför ett fullsatt Hovet med fyra raka segrar i bagaget.
Linköping och Djurgården är två offensivt skickliga lag, och kommer därför att vilja ha mycket puck i offensiv zoon.
Linköping kommer förmodligen att styra och ställa i inledningen, och beroende på matchutvecklingen så växer Djurgården in i matchen allt eftersom Linköpings spelare inte orkar hålla uppe deras press.
Linköping som motståndare brukar innebära tre poäng, och det kan mycket väl bli tre poäng borta mot LHC.
Fast om vi ska ha någon chans överhuvudtaget så måste backarna ligga tätt inpå Hlavac och Hlinka, så dom inte får utrymme för skott från nära håll. För att då rasslar det till direkt i nätmaskorna.
Sedan så måste Wesslau hålla en hög nivå matchen igenom, annars blir det garanterat en förlust (inte säkert att Wesslau står, men man kan ju utgå från det eftersom det byts hej vilt mellan Wesslau och Ridderwall i varje omgång).
Jag tror på ett oavgjort resultat, kanske 3-3?
Jag hoppas att jag har fel och att vår form håller i sig. Det vore inte helt fel att möta Färjestad inför ett fullsatt Hovet med fyra raka segrar i bagaget.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
Kul att så många är optimistiska! Själv tror jag på LHC-seger med 4-1.
Om Ragge är tillbaks och Printz lär sig tacklas ordentligt (speciellt på två tjecker) så vinner vi ganska enkelt är min åsikt.
Bara jag som ska ditt och stå upp för mitt lag ?
Pricka in en svenskalektion först bara.
va menar du med det?Enbom skrev:Pricka in en svenskalektion först bara.
- Lee Harvey Oswald
Äll-Hå-Se med & utan Tjecker är två totalt olika uppgifter för DIF att ta sig an.
Detta blir grymt svårt men långt ifrån omöjligt så klart, tror dock att hemmafördel & en mindre bra domarinsats avgör
lhc-DIF-4-2
Annars känns det nästan overkligt att DIF spelat 20 omgångar & fortfarande inte gått på pumpen ännu (dvs fått storstryk).
Vi brukar ju hunnit avverka 2-3 skrattmatcher vid det här laget.
Är lika stolt över detta DIFlag som över det klassiska 80/90-tals upplagorna.
Då var DIF laget ingen ville möta, otroligt svårslagna helt enkelt.
Det är lite så det känns nu
(så blir vi säkert tagna där bak imorgon bara för det
)
Detta blir grymt svårt men långt ifrån omöjligt så klart, tror dock att hemmafördel & en mindre bra domarinsats avgör
lhc-DIF-4-2
Annars känns det nästan overkligt att DIF spelat 20 omgångar & fortfarande inte gått på pumpen ännu (dvs fått storstryk).
Vi brukar ju hunnit avverka 2-3 skrattmatcher vid det här laget.
Är lika stolt över detta DIFlag som över det klassiska 80/90-tals upplagorna.
Då var DIF laget ingen ville möta, otroligt svårslagna helt enkelt.
Det är lite så det känns nu
(så blir vi säkert tagna där bak imorgon bara för det

-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Ser ingen anledning till att Djurgårdens segertåg skulle sluta mot tattar LHC. Så länge vi ligger hårt på deras tjecker så kan det bli en riktigt trevlig torsdagskväll.
2-3 DIF
Målen av Engqvist, Otto & varför inte Zigomanis en ggn till !
2-3 DIF
Målen av Engqvist, Otto & varför inte Zigomanis en ggn till !

Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
- Stolt-Djurgårdare
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jag antar att han menar att du inte skriver korrekt svenska?4sure skrev:va menar du med det?Enbom skrev:Pricka in en svenskalektion först bara.
Man säger (och skriver) dit, inte ditt. Och sedan skriver man vad och inte va.
Men vad vet jag, jag är ju inte direkt en svenskalärare

Förövrigt tror jag att det kommer bli en jävla hård match och jag tippar på att det blir 1-2.
Alltså inte särskilt många mål men slutar med en vinst för DIF.
Och målen blir gjorda av Jimmie Ölvestad och Marcus Krüger båda i första perioden.
Ingen omöjlighet direkt
Djurgårdare för livet
-
Om man tittar tillbaka på senaste säsongerna har DIF tagit mer poäng än vad man kan förvänta sig av LHC, och dessutom en inte obetydlig poängskörd för DIF:s del i Cloettan. LHC har lite problem med DIF, så är det.
LHC är dock i slag nu, och kommer dessutom revanschsugna i dubbel bemärkelse: Dels gick dom på pumpen mot HV senast, dessutom gick dom på pumpen i Sthlm i senaste mötet lagen emellan.
Detta föranleder mig att tro att LHC tar hem det här, men samtidigt ser DIF grymt homogena och starka ut - man sliter ner sina motståndare. Visar man samma energi som i matchen mot Frölunda kan det gå vägen....
Spännande, som vanligt, blir det...
LHC är dock i slag nu, och kommer dessutom revanschsugna i dubbel bemärkelse: Dels gick dom på pumpen mot HV senast, dessutom gick dom på pumpen i Sthlm i senaste mötet lagen emellan.
Detta föranleder mig att tro att LHC tar hem det här, men samtidigt ser DIF grymt homogena och starka ut - man sliter ner sina motståndare. Visar man samma energi som i matchen mot Frölunda kan det gå vägen....
Spännande, som vanligt, blir det...
Alla skriver att LHC är i bra slag och kanonform osv.
Faktum är att LHC har tagit 6 poäng på de 5 senaste matcherna. Grymt?
Dock har dom vunnit de tre senaste hemmamatcherna. Poängen har kommit mot Modo(Vinst i sudden) som inte är något topplag iår. Skellefteå (2-2) borta, som inte har vunnit på 7 matcher eller nåt liknande, samt Luleå (6-2 hemma) som inte heller dom är i slag just nu.
Med det sagt menar jag inte att det blir en lätt match. Hlavac och Hlinka är bra. Men tycker inte att dom spelar såå bra när det smäller lite. I alla fall inte Hlinka. Bara att köra över dom. Saknas Mange Johansson så vinner vi nog.
4-4
Kruger
Kruger
Kruger
Ziggy Stardust
Faktum är att LHC har tagit 6 poäng på de 5 senaste matcherna. Grymt?
Dock har dom vunnit de tre senaste hemmamatcherna. Poängen har kommit mot Modo(Vinst i sudden) som inte är något topplag iår. Skellefteå (2-2) borta, som inte har vunnit på 7 matcher eller nåt liknande, samt Luleå (6-2 hemma) som inte heller dom är i slag just nu.
Med det sagt menar jag inte att det blir en lätt match. Hlavac och Hlinka är bra. Men tycker inte att dom spelar såå bra när det smäller lite. I alla fall inte Hlinka. Bara att köra över dom. Saknas Mange Johansson så vinner vi nog.
4-4
Kruger
Kruger
Kruger
Ziggy Stardust
Född till sportchef.