Rögle BK - Djurgårdens IF, 24/10 2009
Rögle BK - Djurgårdens IF, 24/10 2009
TV
Matchen sänds på Säsongskortet och Canal+ Web-TV.
LIVERAPPORTERING
http://www.difhockey.se/liverapportering
Matchen sänds på Säsongskortet och Canal+ Web-TV.
LIVERAPPORTERING
http://www.difhockey.se/liverapportering
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Rögle BK - Djurgårdens IF, 24/10 2009
Känns förjäkla surt att Otto tydligen vart skadad i foten igen... också tråkigt för Tjärnqvist som var på gång lite senaste matcherna.
I den här tillställningen kräver jag revansch från debaclet mot RBK i förra veckan, jag tror faktiskt att samtliga DIF-spelare är grymt revanschsugna (SSK matchen vart också en ganska bra tändvätska). Rögle har inte direkt rosat marknaden på hemmaplan hittils den här säsongen, även fast de får ses som ett svårt bortalag att möta.
Dags att ta 3 pinnar igen. Någon som förresten vet vilka matchställ som vi kör med idag? Rögle har väl lite mer gröna hemmatröjor (läskigt fula) i år med mindre vitt i, vilket gör att vi antagligen kör med våra underbara vita?
I den här tillställningen kräver jag revansch från debaclet mot RBK i förra veckan, jag tror faktiskt att samtliga DIF-spelare är grymt revanschsugna (SSK matchen vart också en ganska bra tändvätska). Rögle har inte direkt rosat marknaden på hemmaplan hittils den här säsongen, även fast de får ses som ett svårt bortalag att möta.
Dags att ta 3 pinnar igen. Någon som förresten vet vilka matchställ som vi kör med idag? Rögle har väl lite mer gröna hemmatröjor (läskigt fula) i år med mindre vitt i, vilket gör att vi antagligen kör med våra underbara vita?
Om jag känner domarna rätt nere i AGH, så drabbas DIF av minst tre 3-5 lägen. Domaren från Onsala som ligger cirka 20 mil därifrån brukar vara en höjdare på att ta bortalags utvisningar.
Hoppas att Hardy sätter Holmqvist tillsammans med Mackan, det har sett bra ut...
Hoppas att Hardy sätter Holmqvist tillsammans med Mackan, det har sett bra ut...
- Tartarus
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
- Kontakt:
Se nu till att vinna den här matchen för helvete!
Tråkigt att "Otto" inte kan vara med... nån som vet hur allvarligt det är? Är det samma skada som innan?
Tråkigt att "Otto" inte kan vara med... nån som vet hur allvarligt det är? Är det samma skada som innan?
Rögle väcker verkligen känslor 3 inlägg och 3 timmar kvar till match.
Dags att sluta bjuda de lag vi skall ha efter oss på poäng.
Bara att hoppas rbk tror att vi är så dåliga som vi var mot dom på Hovet.
I sådana fall kommer dom stå på hälarna och bli överkörda.
Payback time för årets största förlust. (1-3)
Dags att sluta bjuda de lag vi skall ha efter oss på poäng.
Bara att hoppas rbk tror att vi är så dåliga som vi var mot dom på Hovet.
I sådana fall kommer dom stå på hälarna och bli överkörda.
Payback time för årets största förlust. (1-3)
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
- reservjesus
Jag skulle gärna vilja se Riddarn stå idag, killen har visat lugn&trygghet därbak. 4-2 till DIF klubertanz gör 2 mål. Kom igen nu DIF!
clowns to the left of me, jokers to the right
Håller med att Riddarn ska stå. Han har gjort grymma matcher iår och jag tror att han är skit taggad efter att ha blivit petad i matcherna efter de han har spelat.
Blir Wesslau som står mot rögle..
Du vet väl att det finns fler sporter än hockey?Honken skrev:Rögle väcker verkligen känslor 3 inlägg och 3 timmar kvar till match.
Vill se en bra insats idag och minst 1 poäng.
Blir tufft, men vi är bra på bortaplan.
Blir tufft, men vi är bra på bortaplan.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
Blir en tuff match i ängelholm, vi har många spelare borta tyvär. Men vi är starka på bortaplan. Jag tror på en jämn match med mycket mål.
4-3 Till oss
4-3 Till oss
Jimmie Ölvestad "Jag lämnar inte Djurgården för något annat lag i Sverige"
Inte ofta man är så här nervös 20 minuter innan nedsläpp
Snälla DIF Fotboll, håll ut nu för i helvette!
Låt inte Martin Hanssons hor-kampanj sänka er idag

Snälla DIF Fotboll, håll ut nu för i helvette!
Låt inte Martin Hanssons hor-kampanj sänka er idag

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
Herregud vilket såll vi har i målet. FY FAN vad dålig han är!
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Grov tavla eller?Mäklaren skrev:Herregud vilket såll vi har i målet. FY FAN vad dålig han är!
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
En lös flippuck på mål från blå som han tappar rakt ut. Sedan glider han iväg från målet som vanligt och direkt 1-0. Heja heja.sthlm_dif skrev:Grov tavla eller?Mäklaren skrev:Herregud vilket såll vi har i målet. FY FAN vad dålig han är!
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.