Värdelöst forum!

Hur ska hemsidan och forumet bli bättre? Kom med synpunkter!
Användarvisningsbild
Gårdare
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Värdelöst forum!

Inlägg av Gårdare »

Tyvärr måste jag säga att detta forum verkligen sänker standarden på difhockey.se! Rent ut sagt ett jävligt kasst forum!

Rörigare får man leta efter. 100-tals ämnen kommer skapas, vilket gör det omöjligt att följa vad alla tycker!

Nä, tillbaks till den gamla gästboken. Där kunde man följa varje inlägg, och hänga med vad alla tycker. Bara för att några "ord-poliser" ville ha ett mer sofistikerat språk??

Usch![/b]
Tomas

Re: Värdelöst forum!

Inlägg av Tomas »

Gårdare skrev:Tyvärr måste jag säga att detta forum verkligen sänker standarden på difhockey.se! Rent ut sagt ett jävligt kasst forum!

Rörigare får man leta efter. 100-tals ämnen kommer skapas, vilket gör det omöjligt att följa vad alla tycker!

Nä, tillbaks till den gamla gästboken. Där kunde man följa varje inlägg, och hänga med vad alla tycker. Bara för att några "ord-poliser" ville ha ett mer sofistikerat språk??

Usch![/b]
Nejdå, språkligt sett så var det väl ingen som klagade men däremot så var tjatet jobbigt, nivån låg och gnället oerhört utbrett och att rata detta forum efter endast ett par dagar känns precis lika ensidigt det. :wink:
Användarvisningsbild
Jermuk
Kontakt:

Inlägg av Jermuk »

Du får väl skriva något intressant som gör att skribenter finner det mödan värt att kommentera detta.

Tycker att det är bättre på detta sätt då man själv kan välja vad man vill läsa för inlägg utan att tvingas läsa igenom sms-textande snorrisar one-liners.
Senast redigerad av Jermuk den 2005-06-16 13:05:52, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Gårdare

Inlägg av Gårdare »

Jermuk skrev:Du får väl skriva något intressant som gör att skribenter finner det mödan värt att kommentera detta.

Tycker att det är bättre på detta sätt då man själv kan välja vad man vill läsa för inlägg utan att tvingas läsa igenom sms-textande snorrisar on-liners.
Hehe, inte helt oväntade svar från er, kul!

Tomas, detta är inte det första forumet enligt denna modell som jag besökt. Rätt vanligt, dock inte rörigt nu, men det kommer bli.
Tomas

Inlägg av Tomas »

Tomas, detta är inte det första forumet enligt denna modell som jag besökt. Rätt vanligt, dock inte rörigt nu, men det kommer bli.
Japp, och att du klagade var ju ingen högoddsare direkt heller! :wink:

Jodå, jag har faktiskt också titta runt på I-n-t-e-r-n-e-t, tro det eller ej, och jag tycker detta är helt överlägset det gamla då det ger mig en chans att diskutera sådant jag finner intressant på samma gång som man slipper enradare om ingenting. :)
Användarvisningsbild
Gårdare

Inlägg av Gårdare »

Tomas skrev:

Japp, och att du klagade var ju ingen högoddsare direkt heller! :wink:

Jodå, jag har faktiskt också titta runt på I-n-t-e-r-n-e-t, tro det eller ej, och jag tycker detta är helt överlägset det gamla då det ger mig en chans att diskutera sådant jag finner intressant på samma gång som man slipper enradare om ingenting. :)
Som sagt, jag gillar läsa vad alla tycker. Trots meningslösa inlägg får man ändå en hum om hur mycket folk som ägnar tid åt denna sida

Gällande din internet-vana väljer jag att sluta diskussionen här :-)
Användarvisningsbild
Legion

Instämmer till 100%

Inlägg av Legion »

-> Gårdare

Som vanligt lyser din positiva inställning till livet starkt :wink:

Jag lägger mig dock i samma gnällfil som dig. All charm med alla följa alla mer eller mindre intelligenta diskussioner försvann lika snabbt som Otto's målsinne. Nu måste man hatta sig fram genom högar av trådar vilka i de flesta fall saknar både kontinuitet och innehåll.

Piss!

Varför var man tvungen att ersätta GB'n med ett desorienterat forum? För att dom som skriker högst alltid får sin vilja igenom? För att det är en modernare teknik att ha på hemsidan?

Snart dyker det väl upp nån j*vla blogg på hemsidan oxå!

Piss!

Kunde inte vår stackars gästbok fått vara kvar? Kan inte alla språklinguister ta sitt pick och pack och flytta in på ett isolerat forum där de kan dela ut reprimander till varandra? Vart f*n tog DIF.NET vägen?

Piss!

...Om man gör den röda raden med skölden på något bredare så kommer den täcka de 5% av sidan den inte täcker idag och då slipper man ju se forumet...

The PAIN!...
Användarvisningsbild
Jermuk
Kontakt:

Inlägg av Jermuk »

Vad gäller det språkliga så har det aldrig varit frågan om att kunna uttrycka sig så elegant som möjligt, utan att få bort detta ofog med sms-textande inlägg som bara ger ett löjets skimmer över gästboken. Samt att få bort meningslösa:

"Jag hejar på DIF" och "Espen är söt"-inlägg.

Jag tycker att GB förbättrats betydligt.

*Hockey är direkt och rakt på, INTE snurr i hörnen*
Tomas

Inlägg av Tomas »

Ja, inte fan har vi gnällt på det rent språkliga och jag har t o m försvarat sådana som inte kanske alltid väljer rätt ord och sådant m m med just argumentet att ALLA måste få komma till tals.

Jag tycker att ni liksom "anklagar" oss på helt fel grunder men jag kan ju bara tala för mig själv.

Unga personer som tycker att Sudden är söt och sånt stör mig inte alls men jag tröttnade på sådana som DIF 4 EVER, Nisse H m fl som bara ältade, ältade och ältade samma gnäll i inlägg efter inlägg oavsett fakta m m och hur konstruktivt är det?

Att jag då, vid ett par tillfällen, bad om en "egen plats" för oss som ville prata under ordnade former tror jag INTE är hela skälet till att vi har detta idag och jag kan ju, till er här och nu, slänga tillbaka samma argument som jag själv fick i det gamla, d v s läs inte och skriv här då´rå!! :lol:
Användarvisningsbild
Ritterwand

Inlägg av Ritterwand »

Jag är rätt nöjd.

Trådat forum är ju överlägset speciellt vid långtgående diskussioner och det ger möjligheten att diskutera flera saker samtidigt utan att det blir missförstånd. Dessutom är det lättare att ignorera inlägg från användare som man vet att man retar sig på.

Men som jag sagt tidigare, jag ser ingen orsak till varför man bara kan ha det ena. Att vi fått ett nytt, modernt trådat forum är bra. Men behåll gästboken. För övrigt så tycker jag att en blogg (som tränarna och spelarna kan skriva i) vore en kul idé.
Användarvisningsbild
Legion

Inlägg av Legion »

-> Jermuk

Espen är väl ganska söt, eller?

Jag kan hålla med så långt att att dessa små inägg inte förändrar vår världsordning men å andra sidan brukar såndant "brus" inte störa speciellt mycket.

För mig handlar det initiellt om tid till informationen. Att browsa en gästbok går betydligt mycket fortare än att sitta och leta igenom trådar för att se om någon skrivit något någonstans.

Piss!

Ett annat exempel är människors brist på läskunnighet. Gårdare skapade en tråd om att "Diskutera nyförvärv", det tog 2 dagar för Ozzo att skapa en ny tråd "Nyförvärv". Hur många trådar om det ämnet kommer att finnas om en månad?

Piss!

Enda sättet att hålla ett forum under hyfsad kontroll är att moderera det hårt!
Tomas och Jermuk, I'm looking in your direction!
You wanted it, you fix it!

Inte görbart, alla ska ha sin fria vilja att skriva vad de vill, Bullshit!

Piss!

För övrigt, det är inte Internet's mest besökta hemsida och i och med att många inte kommer att titta i alla trådar så kommer inga diskussioner bli särskilt långvariga. Ni behöver inte oroa Er för denna heller, jag har framfört vad jag tycker om forumet och återgår till att avvakta en ev. rebirth av gästboken.

The Pain...
North man

Inlägg av North man »

Det är så här ett forum ska se ut, så man kan ha bättre koll och dela upp åsikterna.
Klabbe

Inlägg av Klabbe »

Tomas: Jag har med stort nöje följt din batalj med DIF 4 Ever och Nisse H de senaste veckorna. En fråga bara: Varför tror du att du ska slippa deras inlägg i framtiden bara för att forumet numera ser annorlunda ut?
Tomas

Inlägg av Tomas »

Klabbe skrev:Tomas: Jag har med stort nöje följt din batalj med DIF 4 Ever och Nisse H de senaste veckorna. En fråga bara: Varför tror du att du ska slippa deras inlägg i framtiden bara för att forumet numera ser annorlunda ut?
Jag tror att det är lättare att ignorera dem här då debatterna förs i olika trådar och de inte kan vara överallt. :) Jag har dessutom inte sett till dem, under de namnen i alla fall, här ännu?

LEGION >> Jag fick nog rätt så mycket vad jag ville ha och detta med trådar brukar ju inte vara i behov av lika hård styrning.

Visst finns det alltid för- respektive nackdelar men mig passar detta bättre och vi kan väl ge det lite tid va?

Visst det kommer samma trådar men det är ju inte i närheten av de "samma" inlägg med länkar m m som gjordes i det gamla för att folk inte orkade scrolla tillbaka ett par sidor. Jag tycker således precis rakt emot dig i detta fall. :)
Användarvisningsbild
Blå Helgonet
Kontakt:

Bu hu huu gårdaren självdör sakta men säkert...

Inlägg av Blå Helgonet »

Zzzzzz! Vad? Hmm, mera kaffe.

Gårdare, herregud vad härnäst? En till lök utan polare som beslutar sig för att kalla Djurgårdare för djurare?
Snacka om att sänka standarden på difhockey.se då den ansvarige för gästboken beslöt att lägga ner sk*ten.

Nu kan man inte längre läsa inlägg av Sara 15 år från Enskede, som inte vet om hon är kissnödig eller kåt då hon med sina SMS-klottriga inlägg kommenterar åtråvärt Espens gulliga gyllene lockar.

Eller Emil 13 från Sollentuna - som med ända referens till ekonomi är veckopengen han erhåller av föräldrarna - förundras över Djurgårdens ekonomiska förutsättningar och spyr galla med sina inlägg om att varför DIF inte minsann köper tre dussin NHL-stjärnor.

Eller Kalle nollkoll som är 32 bast och jobbar som truckchaffis och boffar lim på fritiden. Hans inlägg som saknar kommatecken, stor bokstav efter punkt, stavfel som liknar en 7 årings, bultar ihop all text så ögonen svider när man läser den. Och han undrar varför inte Djurgården inte river Globen och bygger en egen Falcon Arena där alla JK-medlemmar får gratis bira i all oändlighet.

Och vem kommer inte sakna inlägg som:
- Dif e best fack dö rest
- Lulle suger, dif duger
- Espen är liksom ba fö jävla typ söt asså
- Är’e nån som vet vart man tjackar säsongskort asså?

Nu när forum är infört som kan man med 99 % slippa läsa inläggen genom att bara kolla på namnet. Således var det här första och sista gången som jag klickade på ”gårdare”.

:twisted: No love lost...
Blue Saints...
Skriv svar