Ny Liga 2010/2011
Ny Liga 2010/2011
Djurgården tillsammans med hv71, lhc frölunda och fbk har sagt upp sitt ägaravtal i SHL till nästa säsong och ska undersöka en ny liga med bla KHL.
Hur kommer detta att gå?
http://hockeybloggen.city.se/16252/sist ... rieganget_
Hur kommer detta att gå?
http://hockeybloggen.city.se/16252/sist ... rieganget_
2014-04-07, vad hände?
Re: Ny Liga 2010/2011
Hoppas inte det stämmer då jag tror det blir ett fiasko, nu vet jag inte hur det ser ut men o mvi skall möta östats lag osv, dem kan ju knappast räkna med borta fans på¨matcher som går utanför Sveriges gränser, nej fan hoppas verkligen inte på detta vore helt jäkla värdelöst.
- Ritterwand
Värdelöst. Ryssarna kommer bestämma allting. Sen ska våra stackars svenska klubbar resa kors och tvärs över den eurasiatiska kontinenten och spela mot lag från andra sidan uralbergen? Och dessutom måste vi konkurera med Ryska skatteregler (10% för alla.. det ni..).
Jag kan köpa att den naturliga utvecklingen går emot större och mer kommersiella ligor. Men i så fall borde det vara Norden + Tyskland + Schweiz + Tjeckien där alla är med i EU och befinner sig i ungefär samma tidsszon, inte i forna Soviet.
Hybris. Galenskap. Storhetsvansinne.
Jag kan köpa att den naturliga utvecklingen går emot större och mer kommersiella ligor. Men i så fall borde det vara Norden + Tyskland + Schweiz + Tjeckien där alla är med i EU och befinner sig i ungefär samma tidsszon, inte i forna Soviet.
Hybris. Galenskap. Storhetsvansinne.
Tanken kanske är mot NHL hållet, att KHL lagen är en conference medans finska, svenska etc går ihop till en annan?
Jag är inte helt fientlig till tanken ännu iaf, tycker det kan vara intressantare att möta storklubbar i Europa istället för lag som Södertälje och Rögle.
Jag är inte helt fientlig till tanken ännu iaf, tycker det kan vara intressantare att möta storklubbar i Europa istället för lag som Södertälje och Rögle.
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
Dem kan ju knappast räkna med några borta fans på dessa matcher för ingen lär åka till ryssland på en måndag för att se en serie match.
Jag tycker dem ska satsa mer på CHL istället och utveckla det istället tror det kan bli en bra sak för hockeyn om ett par år.
Jag tycker dem ska satsa mer på CHL istället och utveckla det istället tror det kan bli en bra sak för hockeyn om ett par år.
Var tvungen att registrera mig enbart för att kommentera detta...
Första tanken: Skrämmande.
Nu har vi inga ingående detaljer men jag är förvånad å det grövsta att DIF inte har hört sig för bland supportrar & aktieägare huruvida DIF skall beblanda sig med ryska lag i denna framtida liga.
Jag är högst tveksam till detta trots minimal information.
Jag personligen kommer då inte åka till Ryssland för att kolla på hockey.
Om HV och LHC hade problem i Champions League detta år... Vad kommer då inte ryska lag göra med dessa klubbar? Total överkörning.
Nej nej nej, tänk inte ens tanken på att gå med.
//Daniel
Nu har vi inga ingående detaljer men jag är förvånad å det grövsta att DIF inte har hört sig för bland supportrar & aktieägare huruvida DIF skall beblanda sig med ryska lag i denna framtida liga.
Om HV och LHC hade problem i Champions League detta år... Vad kommer då inte ryska lag göra med dessa klubbar? Total överkörning.
//Daniel
Jitenu skrev:Var tvungen att registrera mig enbart för att kommentera detta...
//Daniel
Håller med där om att dem ska kolla med oss supportrar först och jag kommer defenetivt inte åka och se hockey i Ryssland eller liknande.
- Stolt-Djurgårdare
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jag tycker det är en riktigt dålig ide.
Jag tvivlar starkt på att det finns några DIF supportrar som kan tänka sig att åka
ända till Ryssland för att se en seriematch.
Jag tvivlar starkt på att det finns några DIF supportrar som kan tänka sig att åka
ända till Ryssland för att se en seriematch.
Djurgårdare för livet
-
- Säsongskort: Ja
Är bara ett sätt att fixa bättre vilkor med SHL, inget att ta så seriöst på.
Likt när gnaget för ett tag sen sa att dom funderar över att spela på bajens nya arena, dom tänkte aldrig att spela där utan dom sa så för att få bättre förhandlingsläge mot Solna stad (Få billigare hyra, pengar från events och vad det allt var).
Likt när gnaget för ett tag sen sa att dom funderar över att spela på bajens nya arena, dom tänkte aldrig att spela där utan dom sa så för att få bättre förhandlingsläge mot Solna stad (Få billigare hyra, pengar från events och vad det allt var).
En liga med finland tycker jag låter intressant då vi har i stort sätt samma förutsättningar, med ska vi tävla mot ryska klubbar!? "rika" fbk, och hv71 kommer se ut som korpgäng för att inte tala om oss. Det är för olika skatter i länderna.
- Doyle
Detta får en att tänka på motorcykelgängen. Ser KHL som Hells Angels, Bandidos eller OG (Orginal Gangster) Klubbarna som bryter sig ur hockeyligan blir sk "HANG AROUND" eller PROSPECT:s till KHL. Djurgårn, Färjestad, Frölunda HV 71 och Färjestad och Linköping kanske blir farmarklubbar till de ryska lagen och spelarna går fritt emellan klubbarna. Det kanske kan utveckla nordisk hockey men tror knappast idén är att Djurgården skall husera runt på ryska tundran, där tar min fantasi slut
Det trista är att elitserien blir mer och mer utarmad och spelkvaliteten försämras år efter år. Våra junisar hinner knappt inta det svenska rinkarna förrän nån rik jänkare eller någon gas eller oljemogul i Ryssland lägger vantarna på våra inhemska talanger.
En sak är säker något måste göras åt elitserien men frågan är om detta är rätt väg att gå. Avvaktar med dömandet till Lûtzendimman skingrats
Det trista är att elitserien blir mer och mer utarmad och spelkvaliteten försämras år efter år. Våra junisar hinner knappt inta det svenska rinkarna förrän nån rik jänkare eller någon gas eller oljemogul i Ryssland lägger vantarna på våra inhemska talanger.
En sak är säker något måste göras åt elitserien men frågan är om detta är rätt väg att gå. Avvaktar med dömandet till Lûtzendimman skingrats
Just när jag tyckte att allt gick åt rätt håll med djurgårn så släpps denna bomben. Vilket _ _ _ _ _ nöt kom på denna iden? Personligen så har jag inget intresse att se gamla djurgårn möta Moskva. Jag har varit medlem nu I 12 år men innan detta får ett officiellt svar ifrån djurgårdens styrelse så skiter jag i att betala min nästa medlemsavgift.
Vilket skitförslag. Kalla mig bakåtsträvare eller vad ni vill men den dag DIF spelar i en liga där det ingår massa lag från andra länder är den dag jag helt slutar att bry mig om ishockey.
Tycker inte vi ska måla fan på väggen ännu. Själv tycker jag idén kan vara bra men jag ser nog också hellre att det bli en nordisk liga + länderna runt omkring som typ Tyskland, Österrike, Schweiz osv.
Jag ser hellre riktiga toppmatcher mot lag i andra länder än att sitta och titta på DIF - Rögle.
Jag ser hellre riktiga toppmatcher mot lag i andra länder än att sitta och titta på DIF - Rögle.
- Daniel942
Nä fyfan, detta sågar jag direkt. DIF skulle aldrig klara av att spela mot topplag från t.ex. Ryssland. Hur intressant skulle det bli att titta på? Okej, om DIF gör några supervärvningar så kanske det går, men det tror jag inte kommer ske på några år.
DIF!