DIF-solna aik 18/5, kl 20.00

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
eliaus
Säsongskort: Ja

DIF-solna aik 18/5, kl 20.00

Inlägg av eliaus »

Djurgårdens IF-solna aik...
Behöver man säga mer? Årets viktigaste match där spelarna, tränarna och publiken ska ge 110%. Det är lika bra att få igång allt nu så vi kommer till råttsunda taggade till tusen! Surra med polarna och säg åt dom att skaffa en biljett så fyller vi hela jävla södra!

VI É BÄST I STAN

HATA AIK

VAR E RIDDARNA?
Alltid Oavsett! Förevigt Djurgården!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Re: DIF-solna aik 18/5, kl 20.00

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

0-6.....igen
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
odburt
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av odburt »

Zzzz....

Var det någon som sa Nordic trophy?
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

Lee Harvey Oswald och Odburt.
Ni kan ju inte påstå att den här matchen är ointressant. Svensk fotboll är värdelös, DIF Fotboll suger. Men man betalar inte heller 200kr för att få se på svensk fotboll, man betalar det för att få uppleva den bästa inramningen på en svensk arena som blir erbjudet. Jag ser verkligen fram emot den här matchen, trots att jag egentligen inte bryr mig det minsta om hur det går för DIF Fotboll (så länge dom inte åker ur).
Men i alla fall, ni som funderar på att köpa biljetter, tveka inte. Det är bäddat för att bli en magisk afton på Råttsunda den 18e. Fabriken ska lägga ut varenda öre man äger till tifot mot råttorna. Klacken lär ju också bli näst intill slutsåld, trots att försäljning går riktigt långsamt nu. Men de flesta (bl.a. jag) köper biljetter på matchdagen eller dagen innan.
Jag vet inte riktigt vad man ska tro på för resultat. Men man ska väl inte förvänta sig allt för mycket, trots att det har visat sig finnas tendenser till ett bra spel i de två senaste matcherna (GAIS hemma och Malmö borta).
En vinst behövs, och den får gärna komma mot tattarna från Solna.
Krossa ajk!
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
lilleman

Inlägg av lilleman »

Det är Djurgårdens IF mot Solna aik. Det är ett Stockholmsderby, det är ett hat som är så enormt så att man inte gör annat än att fundera, tänka på att det snart är dags för en match som kan förändra vår liv under denna säsong.

Det är det 100:e derbyt mot våra ärkerivaler från Solna. Mot den klubb som vi hatar mest.

Det är en dag då man vaknar upp för tidigt efter en natt som har varit fylld med nervösa drömmar, tankar och frågor. Man funderar på om man psykiskt klarar av att gå till plugget/jobbet eller om man skall gå till Humlan/Vasaparken/Östra tidigare för att släppa lite på denna nervositet.
Om man nu bestämmer sig för att gå och försöka lära sig något/eller att få någonting gjort på jobbet så är det helt omöjligt.

Efter plugget/jobbet drar man hem en kort sekund, man drar på sig Djurgårdströjan vilket är en ära. Man drar till Vasaparken, möter upp resten av familjen för att sedan börja marschen mot ett ställe som är fyllt med vidriga, MäCtiga råttor.

När en match börjar mot Solna aik så är det sång i 90 minuter som gäller, vi sjunger får vår klubb och vi sjunger ut vårt hat mot packet. Efter att Djurgården vunnit ett derby så är säsongen räddad, oavsett vad som händer för vi alla har dem omkring oss, dessa fasansfulla råttor som letar efter ett ögonblick att klaga på oss, bara för att de själva fått en dålig uppfostran.

Det finns ingen match som är viktigare för oss supportrar än denna, att gå hem med förlust efter ett derby är en mardröm utan dess like, att gå hem med en seger är helt jävla underbart.

Alla minns väl derbyt 2007, då vi stod upp, tillsammans, för Djurgårdens IF och vi sjöng i innan, i underläge, vid oavgjort, vid ledning, efter match och på vägen hem. På Måndag ska vi göra det ännu bättre-ännu högre!

Att hålla på Djurgår´n är ingenting som betyder att man slutar gå på matcher när det går dåligt, och går när det går bra, det handlar inte om att bara dyka upp på derbyn, på premiären eller på stora matcher. För att få bära Djurgårdsskölden på bröstet så ska man ge allt i 90 minuter. Du ska alltid stå upp för vår klubb.

En dröm är ju alltid att du kanske, med just din sång, ditt engagemang, din kärlek kan väcka något slumrande Djurgårdshjärta någonstans. Att hjälpa någon som har hittat fel... och som kanske kan komma att få en likadan vilja, engagemang och kärlek som dig.

För vad är det egentligen som får oss att betala flera tiotusentalskronor för vår klubb varje år? Det är vår kärlek till den sköld som ger oss styrka!

Nu jävlar ska vi vinna!

Krossa Gnaget!
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
Användarvisningsbild
Sebbe G

Inlägg av Sebbe G »

Jag gillar inte alls fotboll!! Men den här matchen ser jag faktiskt fram emot!!!!
När det är derby brukar ju kvaliten bli lite bättre på plan... men i år vet man inte!! :lol:
Användarvisningsbild
136_Djurgårdare
Kontakt:

Inlägg av 136_Djurgårdare »

Sebbe G skrev:Jag gillar inte alls fotboll!! Men den här matchen ser jag faktiskt fram emot!!!!
När det är derby brukar ju kvaliten bli lite bättre på plan... men i år vet man inte!! :lol:
Vet inte hur många derbyn du har varit på men det är väldigt sällan kvalitén på spelet är speciellt bra. Stämningen och känslorna är oslagbara men själva spelet består till 80-90% utav kamp :wink:
Jimmie Ölvestad är Djurgår'n Hockey.
Användarvisningsbild
Sebbe G

Inlägg av Sebbe G »

136_Djurgårdare skrev:
Sebbe G skrev:Jag gillar inte alls fotboll!! Men den här matchen ser jag faktiskt fram emot!!!!
Vet inte hur många derbyn du har varit på men det är väldigt sällan kvalitén på spelet är speciellt bra. Stämningen och känslorna är oslagbara men själva spelet består till 80-90% utav kamp :wink:
Det är ju det som är kul! Jag sa också att kvalitén BRUKADE bli lite bättre och den här säsongen vet man inte alls vad som händer!!!
Användarvisningsbild
136_Djurgårdare
Kontakt:

Inlägg av 136_Djurgårdare »

Sebbe G skrev:
136_Djurgårdare skrev:
Det är ju det som är kul! Jag sa också att kvalitén BRUKADE bli lite bättre och den här säsongen vet man inte alls vad som händer!!!

Självklart om man syftar på derbyna under storhetstiden. Då var ju iof spelarmaterialet enormt mycket bättre, på den tiden hade vi ju faktiskt spelare som kunde slå en bred sida i fart till rätt adress, plus att gnihet och vraken hade rätt så bra trupper också. Perioden 01-05 spelades det många bra derbyn med mycket mål men innan och efter det så har kvalitén varit mindre bra, framförallt efter.
Jimmie Ölvestad är Djurgår'n Hockey.
Skriv svar