Hyllningstråd

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Stickan6
Medlem: Ja, vanlig medlem

Hyllningstråd

Inlägg av Stickan6 »

Mycket av det som skrivs på forumet för tillfället handlar om att kritisera diverse spekare och andra ansvariga i DIF.

Visst finns det anledning att vara besviken över säsongen, med det finns ju mycket att vara nöjd med också. Därför tycker jag det är på sin plats att börja hylla de prestationer under säsongen som så förtjänar.

Själv tycker jag vändningen efter juluppehållet var helt fantastisk och att det inte höll hela vägen är egentligen inte mycket att förvånas över med tanke på vad det såväl psykiskt som fysiskt kostade. Vem trodde när vi låg klart sist i december att vi skulle ha chans på slutspel mot slutet av serien? Själv var jag övertygad om att det skulle bli kvalserie.

Vissa spelar får oförtjänt mycket kritik för sina insatser.

Ex 1: Niklas Danielsson - visserligen många mycket tveksamma insatser, men oerhört nyttig och jobbig att möta under den period det gick bra för DIF. Låg rätt hela tiden och kämpade hårt, vann mycket puck kring sargerna. Saknade tyvärr flyt med målskyttet men gjorde i slutändan hyfsat med poäng ändå.

Ex 2: Niklas Anger - många mål och framför allt mycket tongivande under den tunga perioden, känns som om det var han som startade vändningen med sin inställning.

Det finns fler fina insatser som är värda att nämna!
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Re: Hyllningstråd

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Bra initiativ och jag kan bara hålla med! Efter en tung period var det en fantastisk känsla att äntligen, i januari, få känna att vi är bland de absolut bästa i serien - om än för en alldeles för kort tid.

Vad det gäller Danielsson så tycker jag att han spelat långt under hans nivå (iaf jämfört med förra säsongen).

Anger förstår jag inte hur man kan gnälla på. Tycker han gjort två mål per match ungefär och nästan överträffat sig själv :)

Men som sagt, bra tråd och man ser redan fram emot nästa säsong med vårt härliga Djurgårn!
Användarvisningsbild
Tessan
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Tessan »

Bra med en positiv tråd! Tycker också att DIF gjorde en härlig upphämtning. Ser redan fram emot nästa säsong. En rejäl satsning behövs. För stockholmshockeyn hoppas jag också att råttorna tar sig upp till Eliten! Vilka heta derbyn!

Mest vill jag hylla klacken! I hockeysammanhang brukar det mest vara suckar och uppgivenhet men i år stod man upp för vårt kära DIF, sjöng i ur och skur, fick igång sittplats och gav killarna allt stöd på isen. EN stor eloge till alla som stått i klacken i år! Sveriges bästa och snyggaste!!! :P
Vi_e_Djurgårn

Inlägg av Vi_e_Djurgårn »

Bra idé, man kan ju skippa de mest obvious hyllningarna på Ragge, o Linkan för poäng.

Man kan nog säga så här om Danielsson: Spelade över sin nivå förra säsongen, landade lite under sin egentliga nivå denna. Det tycker jag i alla fall. Kom från Almtuna trots allt.

Tycker Michael Holmqvist ska ha en eloge för de sista 10 matcherna han spelade. Samt för en del viktiga mål han gjorde tidigare (Luleå 2 ggr).

Timmy Pettersson ska ha en klapp på axeln, kolla killens +/-, år efter år stabil. Underskattad tycker jag.

Calle, ska ha en eloge för att han hittade kassen i slutet på säsongen efter att ha slitit hela året.

Tim Eriksson kan ha en liten eloge för alltid bra skridskoåkning, han borde dock ha producerat mera.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Niklas Anger var bra i en månad och vek sedan ned sig de sista matcherna.
I övrigt har han varit kass. OK i boxplay.

Timmy är en stabil back men producerade för lite (spelar trots allt i PP 2)

Danielsson jobbade upp sig efter petningen - beundrandsvärt. Är dock här för att göra mål vilket han inte gjort.

Tim Eriksson har slitit hela säsongen. Tyvärr har det blivit för mycket snurr för lite verkstad.

Calle är en grovjobbare och har gjort det jävligt bra. Dock ingen spelare för andralinan där han spelade i slutparten av säsongen. Han är helt enkelt för uddlös framåt.
Säg den glädje som varar
calpe

Inlägg av calpe »

DIF_Soldier skrev: Calle är en grovjobbare och har gjort det jävligt bra. Dock ingen spelare för andralinan där han spelade i slutparten av säsongen. Han är helt enkelt för uddlös framåt.
Jag förstår inte att du kan säga att Calle är uddlös????Han är en spelare som verkligen jobbar i ALLA byten. Han kommer att bli en bra spelare som vi bör hålla kvar i truppen. Han är en fena på skridskorna, han går in i närkamper utan att visa rädsla och han har en riktigt bra speluppfattning.Han är verkligen inte uddlös :?
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

calpe skrev:
DIF_Soldier skrev: Calle är en grovjobbare och har gjort det jävligt bra. Dock ingen spelare för andralinan där han spelade i slutparten av säsongen. Han är helt enkelt för uddlös framåt.
Jag förstår inte att du kan säga att Calle är uddlös????Han är en spelare som verkligen jobbar i ALLA byten. Han kommer att bli en bra spelare som vi bör hålla kvar i truppen. Han är en fena på skridskorna, han går in i närkamper utan att visa rädsla och han har en riktigt bra speluppfattning.Han är verkligen inte uddlös :?
Men helvete... LÄS ORDENTLIGT! Jag har fan inte sagt nåt annat. Allt jag säger är att han saknar målkänslan för att spela i andrakedjan.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Stolt-Djurgårdare

Inlägg av Stolt-Djurgårdare »

Bra med en positiv tråd :)

Det jag är mest nöjd med är i särklass våran underbara klack :D

Sen var det ju väldig bra att Gabriel Landeskog fick sin sin chans.
Och han gjorde ju helt okej av sig.

Anger tycker jag också har fått alldeles för mycket kritik den här säsongen.
Han har väl gjort en helt okej säsong kanske inte lika bra på slutet
som i början.

Det är i alla fall vad jag tycker :)
Djurgårdare för livet
Användarvisningsbild
Gocke
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Gocke »

Bra slitet av våra yngre spelare i år!
Skriv svar