Strömberg skadad???
Strömberg skadad???
Nån som vet nåt om hur allvarlig Mikas skada är??? Är han med mot SSK? Vi har inte råd med skador nu mera..... 

Ingen seger utan offer
- Strömberg=power
- Strömberg=power
- grandstoff
Har han två (!) brutna revben (!!) blir han borta längre än en vecka. Kan ju inte direkt fixera revbenen och därför måste de läka utan omfattande åtgärd. Då räcker det med en hårdare-än-mysig kram för att han ska säcka ihop igen.Strömberg=power skrev:Han har 2brutna revben och armen gör ont.....
...
Vet ej ,men jag tror en vecka.... Ska fråga han....
Jag small av lite revben när jag åkte snowboard för ett år sedan, det tog en månad innan jag blev människa igen. Åkte iofs bräda igen två dagar efter att jag brutit dem, den riktiga smärtan kom smygandes efter 5-6 dagar och sedan var man blek någon vecka och hade rejäla känningar i ytterligare tre veckor. Skulle avstå styrketräning av överkroppen den perioden enligt en läkarkompis.
Läser ofta att hockeyspelare skadar revbenen och spelar rätt snart efteråt, det funkar säkert att få bort smärtan ganska bra med en massa piller och sån't men så vidare roligt kan det knappast vara.
Att skjuta/täcka slagskott, tackla/tacklas osv kan inte vara det roligaste med brutna revben.
Läser ofta att hockeyspelare skadar revbenen och spelar rätt snart efteråt, det funkar säkert att få bort smärtan ganska bra med en massa piller och sån't men så vidare roligt kan det knappast vara.
Att skjuta/täcka slagskott, tackla/tacklas osv kan inte vara det roligaste med brutna revben.
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher regard those who think alike than those who think differently.
/Friedrich Nietzsche
/Friedrich Nietzsche