Känns jävligt tungt att säsongen slutade redan nu, och på detta sätt. Kändes som laget var på gång, och spelade tämligen bra hockey.
Tydligt är ju att frånvaro av viktiga spelare som Micke Holmkvist och framförallt Kristoffer Ottosson, blev ödesdigra i de sista matcherna.
Det är väl bara att inse att bredden i truppen är för dålig och att det är där jobbet måste riktas mot till nästa säsong.
Självklart ska mr Djurgården, Linkan Bremberg vara kvar i klubben. En av de bästa spelarna någonsin i elitserien. Kan man sen knyta ett par stabila spelare till till klubben, och framförallt en etablerad målvakt, så kan nästa säsong bli riktigt rolig. Tränarparet Montén, Johansson, måste ju få fortsätta, så att man får en kontinuitet i ledarlägret.
Jag är för första gången inne på detta forum, men är en trogen Djurgårdare sen barnsben. Jag förstår de bittra inläggen och den syn många har på dagens DIF, men vi som fans måste fortsätta att tro på "De mästa mästarna" och hålla färgerna högt.
Jag är övertygad om att Djurgården Hockey reser sig, och återkommer som ett topplag i elitserien. Dessutom är jag övertygad om att Linkan gör påäng nr 500 och att laget avslutar snyggt, med att spöa frölunda på Lördag.
Nero
Optimism....
Re: Optimism....
Sånt där bull orkar man inte lyssna på längre.. Fabler.. Gud hjälper den som hjälper sig själv!
-
Gyllen, är du djurgårdare lr vad ?
jag har tröttnat på onödigt gnäll.
jag har tröttnat på onödigt gnäll.
JK är Sveriges Bästa Hockeyklack!!!<3
-
Klart vi "måste" fortsätta heja, som om vi inte skulle göra det bara för ett skitår?
Vafan, klart som fan att vi alltid kommer finnas kvar för klubben. Inge snack om saken, men nu måste det börja hända grejer för annars kommer folk sluta gå. Det kan jag lova. Nu när vi äntligen har fått tillbaka publiken så måste klubben också bjuda på något annars kommer folk tröttna åter igen.
-
Helt rätt, konceptet "bara Stockholm" måste fungera. Då måste vi värva de bra Stockholmarna som inte är hemma nu. Vi har ju börjat nappa efter Mackan och Kronwall, helt rätt! Äldre Djurgårdare, som inte är så tända på hockey, kommer att känna igen sig med de lite mera klassiska namnen och kanske dras med.