Det finns bara EN Fredrik Bremberg!
-
Det finns bara EN Fredrik Bremberg!
Hej igen, min frånvaro har kanske inte lyst så väldans mycket på forumet. Men nu tänker jag hylla vår alldeles egna Fredrik "Linkan" Bremberg!
Att hylla någon är kanske inte det bästa i detta läge, absolut inte. Men Linkan har nu gjort 26 poäng, och dom andra forwards är knappt över 15 sammanlagda poäng! Det är så dåligt, tänk vad vårt käre DIF hade varit utan LINKAN?
Och framförallt alla dessa säsonger på senaste tid, sitter och tänker på alla dessa drömpassningar och alla dessa retfullt enkla frilägen, upp i taket som han allt som oftast sätter, klockrehnt! Det är så man ryser, man blir tår ögd...
Dem flesta har hyllat Linkan upp till skyarna, men jag kommer fortsätta hylla den störste liraren igenom alla tider, som någonsin bärt skölden med färgerna Gul Röd Blå!
Vill bara säga, tack! Tack för att du finns, Linkan!Hoppas att vi får se dig så många som möjligt säsonger i DIF tröjan!
Återigen, Tack!
Efter din karriär kan jag inte vänta tills #23 hängs upp i taket, och jag kommer vara den som har tårar i ögonen vill jag lova...
Tack för mig!
Att hylla någon är kanske inte det bästa i detta läge, absolut inte. Men Linkan har nu gjort 26 poäng, och dom andra forwards är knappt över 15 sammanlagda poäng! Det är så dåligt, tänk vad vårt käre DIF hade varit utan LINKAN?
Och framförallt alla dessa säsonger på senaste tid, sitter och tänker på alla dessa drömpassningar och alla dessa retfullt enkla frilägen, upp i taket som han allt som oftast sätter, klockrehnt! Det är så man ryser, man blir tår ögd...
Dem flesta har hyllat Linkan upp till skyarna, men jag kommer fortsätta hylla den störste liraren igenom alla tider, som någonsin bärt skölden med färgerna Gul Röd Blå!
Vill bara säga, tack! Tack för att du finns, Linkan!Hoppas att vi får se dig så många som möjligt säsonger i DIF tröjan!
Återigen, Tack!
Efter din karriär kan jag inte vänta tills #23 hängs upp i taket, och jag kommer vara den som har tårar i ögonen vill jag lova...
Tack för mig!
Re: Det finns bara EN Fredrik Bremberg!
Brembergs tröja ska hissas upp i taket. Han har räddat oss under den senare delen av 2000-talet och jag har en känsla av att han kommer göra det denna säsong också.
Instämmer med Stolpen!
Det finns bara EN Fredrik "Linkan" Bremberg!
Det finns bara EN Fredrik "Linkan" Bremberg!
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
skulle inte ha kunnat skriva det bättre själv. Fredrik Bremberg är helt magisk. Älskar han! Precis som du skriver tänk om han hade haft en till spelare vid sin sida då hade han kasnke gjort 40 p! Fattar inte hur karl lyckas, säsong efter säsong spela med olika spelare och alltid göra dubbelt sp mkt poäng som sina medspelare. kan inte nämna någon annas spelare som är i närheten av det, dem är alltid 2! Det e Skråder å Sundström, Weinhandel å Mårtensson....osv. Det jag vill säga är att Fredrik är sjukt makalös. Han borde hyllas varje match, är ju nästan hånfullt att klacken vrålar Håkan södergren, när hjäölten spelar på isen....jaja heja heja djurgården
Finns tyvärr också lite för mycket på minuskontot för min del.
vad menar du då? Den påstådda rattfyllan? ingen är dömd än
-
Tror han menar att han är alldeles för slapp i defensiven.rune skrev:vad menar du då? Den påstådda rattfyllan? ingen är dömd än
Linkan har burit Djurgården på nästan egna axlar senaste säsongerna och han har säkert fått flertal miljonbud från ryska ligan men valt att stanna <3 Linkan levererar Underbara passningar varje match och det finns ingen som har så lysande spelförståelse som Linkan
jag håller med föregående talare när han säger vi hyllar nr 22 men inte nr 23 som är den verkliga Hjälten som också är på isen medans Södergren är på läktaren och behöver inte vårat stöd på det sättet. Vi måste ha hyllnings sång om linkan ! Det finns bara en gud Fredrik"linkan"Bremberg <3 DIF

DIF <3
Nu har han väl inte valt att stanna, utan kanske mer varit tvungen pågrund av att han haft ett kontrakt. Attityden och +/- statistiken är på minuskontot. På pluskontot är den fantastiska speluppfattningen.sportfåne skrev:Linkan har burit Djurgården på nästan egna axlar senaste säsongerna och han har säkert fått flertal miljonbud från ryska ligan men valt att stanna <3 Linkan levererar Underbara passningar varje match och det finns ingen som har så lysande spelförståelse som Linkanjag håller med föregående talare när han säger vi hyllar nr 22 men inte nr 23 som är den verkliga Hjälten som också är på isen medans Södergren är på läktaren och behöver inte vårat stöd på det sättet. Vi måste ha hyllnings sång om linkan ! Det finns bara en gud Fredrik"linkan"Bremberg <3 DIF
Jag tror nog inte han har blivit tvingad dom måste ju har fört en dialog och som jag ser det är Linkan en Äkta Djurgårdare !
DIF <3
Kommer ihåg när linkan debuterade i DIF 1990
Om man slår ihop samtliga inlägg du stått för på detta forumet tror jag det är lika med ett normallångt inlägg från de flesta andra skribenterwarrant skrev:Kommer ihåg när linkan debuterade i DIF 1990

jensa85 skrev:Om man slår ihop samtliga inlägg du stått för på detta forumet tror jag det är lika med ett normallångt inlägg från de flesta andra skribenterwarrant skrev:Kommer ihåg när linkan debuterade i DIF 1990
Jaha och..
Nä, det var klart där.warrant skrev:jensa85 skrev:Om man slår ihop samtliga inlägg du stått för på detta forumet tror jag det är lika med ett normallångt inlägg från de flesta andra skribenterwarrant skrev:Kommer ihåg när linkan debuterade i DIF 1990
Jaha och..
-
Kanske skulle förklara dig lite ytterligare? Annars är de sjukt meningslöst och skriva sådana inläggwarrant skrev:Kommer ihåg när linkan debuterade i DIF 1990