Bönder på Sittplats.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Mackan1891
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Bönder på Sittplats.

Inlägg av Mackan1891 »

Om ämnet finns någon annanstans så kan väl Admin ta bort tråden i såna fall.

Jag vet att vi bor i ett fritt land men jag blir sjukt irriterad på när det sitter bönder på "våran" Säsongskortsläktare (A-13) och gastar och jublar när deras inavelslag gör mål eller nåt.
Igår mot HV så brann det rejält i huvudet på mig efter 0-1 när det sitter fyra stycken jönköpingsbönder med Hockeyfrilla, fjunmustash och sex tår på varje fot och tokjublar när HV gjorde mål jag blir vansinnig och vänder mig om och ber dem hålla käften och sitta ned för de sitter på en Djurgårdsläktare för annars skulle de åka ut på isen med utslagna tänder. Jag hade även på förslag att dem kunde gå och sätta sig bland sina mongo-polare på bortasektionen. De gick efter första perioden men det är riktigt tråkigt att man ska behöva försvara sina färger på sin egen läktare. Tom Super-Lelle som är snäll som en nallebjörn var märkbart irriterad.

Jag har pröjsat 3200 kr för min plats på "F" och jag tolererar inte att behöva sitta bland en massa bönder. Det måste ju på något sätt kunna gå att stuva ihop alla Säsongare så att läktarsektionerna fylls med enbart hemmapublik?

Jag är medveten om att det blir svårt att göra något nu under pågående säsong men det kan väl finnas i åtanke i alla fall för jag betvivlar att jag är ensam om att tycka så här.

Händer det inget så lämnar jag sittplats och gör en comeback i Klacken till nästa säsong för där vore det väl fan om det skulle vara några motståndarsupportrar.
spiik
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Bönder på Sittplats.

Inlägg av spiik »

Vill inte kännas vid att ämnet behandlats tidigare så tråden får gärna vara kvar för mig. Du har en väldigt bra poäng i det du skriver. Många bönder som flyttat till storstan går man ur huse när deras lag kommer på besök till sthlm. Dessa bönders intresse får inte gå före säsongskortsinnehavares på något sätt. Det är åt helvete att du och andra, som betalat säsongsplåt med sina surt förvärvade pengar, ens ska behöva stå ut med och än mindre lägga energi på att försöka få dessa personer att flytta till bortasketionen. Själv står jag i klacken och där är vi förskonade mot detta som du skriver.

DIF har gjort en bra manöver mot detta i och med att man aktivt börjat kommunicera att bortasupportrar med fördel kan söka sig till denna sektion med likasinnade. Däremot märker man ju fortfarande (som igår) att det finns väldigt många utspridda bortasupportrar runtom på läktarna. Det sänker ju hela möjligheten för vår sittplats att skapa stämning.

Publikvärdarna gör säkert ett mycket bra jobb och utför det de blir tillsagda så ingen skugga ska falla över dem men de som delegerar ut uppgifterna till publikvärdarna borde kanske omprioritera värdarnas uppgifter något:

Istället för att jag som kommer i DIF halsduk ska behöva visa min plåt för att komma in till klacken (som om jag inte hade access dit skulle jag försöka "snylta" till mig en plats på läktaren varifrån man ser sämst på hela Hovet..?) så kan deras huvuduppgift vara att slussa de som kommer i bortalagsmundering till den bortasektionen som faktiskt finns i syfte att samla bortasupportrarna. Så långt detta är möjligt i de fall det finns plats kvar därborta, som igår t ex. Det går givietvis inte att identifiera alla bortasupportrar men många bönder tenderar ju att spöka ut sig i sina lags färger när de spelar på bortaplan så det är lång ifrån en svår uppgift. På så sätt får "vi" en bättre sittplats och det måste ju också vara en önskvärd och relativt enkel åtgärd ur ett säkerhetsperspektiv att samla bortasupportrarna på samma ställe!?
Blue Brigade Sthlm
Användarvisningsbild
Back to the good old days
Kontakt:

Inlägg av Back to the good old days »

Mackan1891 skrev: ...jag blir vansinnig och vänder mig om och ber dem hålla käften och sitta ned för de sitter på en Djurgårdsläktare för annars skulle de åka ut på isen med utslagna tänder.
Mackan1891 skrev:De gick efter första perioden men det är riktigt tråkigt att man ska behöva försvara sina färger på sin egen läktare.
Mackan1891 skrev:Jag har pröjsat 3200 kr för min plats på "F" och jag tolererar inte att behöva sitta bland en massa bönder.

Bland det bästa som överhuvudtagets skrivits här inne någonsin!

APPLÅDER!!!
.
Hej hå, Hej hå... Vi hatar aik! Ett äckligt gäng, med noll poäng... Hej hå, hej hå...
Användarvisningsbild
melker

Inlägg av melker »

Håller helt med dig, men samtidigt så har det väl alltid varit såhär, alltid när vi lirade på Globen så var bortafans utspridda över hela arenan. Det är väl bara i år och föregående säsong som DIF har utvecklat en sektion för borta supportrar. Man får väl leva med att människor håller på olika lag och att man kan komma nära en motståndare. Svårt att komma undan det HELT. Skulle väl vara att sitta i en egen lodge i sånna fall.
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
Mackan1891

Inlägg av Mackan1891 »

melker skrev:Håller helt med dig, men samtidigt så har det väl alltid varit såhär, alltid när vi lirade på Globen så var bortafans utspridda över hela arenan. Det är väl bara i år och föregående säsong som DIF har utvecklat en sektion för borta supportrar. Man får väl leva med att människor håller på olika lag och att man kan komma nära en motståndare. Svårt att komma undan det HELT. Skulle väl vara att sitta i en egen lodge i sånna fall.
Det är lik förbannat helt oacceptabelt att släppa in motståndarsupportrar bland Säsongare på sittplats! Hur tror ni det skulle ha funkat på Stadion på tex Sektion F eller O...
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Inlägg av Emil Svelander »

Mackan1891 skrev:
melker skrev:Håller helt med dig, men samtidigt så har det väl alltid varit såhär, alltid när vi lirade på Globen så var bortafans utspridda över hela arenan. Det är väl bara i år och föregående säsong som DIF har utvecklat en sektion för borta supportrar. Man får väl leva med att människor håller på olika lag och att man kan komma nära en motståndare. Svårt att komma undan det HELT. Skulle väl vara att sitta i en egen lodge i sånna fall.
Det är lik förbannat helt oacceptabelt att släppa in motståndarsupportrar bland Säsongare på sittplats! Hur tror ni det skulle ha funkat på Stadion på tex Sektion F eller O...

Förmodligen skulle det sluta som just det scenario du snackade om i ditt första inlägg...

Håller helt med er, bort med bönderna!
Sjunger avgå Johnny...
Användarvisningsbild
alskar_dif

Inlägg av alskar_dif »

[quote=

Håller helt med er, bort med bönderna![/quote]

HAHAHAHAHAHAHAHHAA

Vi har inga bönder :wink:
Användarvisningsbild
Angusdif
Kontakt:

Inlägg av Angusdif »

Bara för att man är från Jönköping är man ju inte direkt en bonde.

Nu med ett eget forum http://angushockey.forum24.se/
________________________________________________________________________________
DIF= Stolthet
DIF= Vilja

HEJA DJURGÅRDEN!
Sidney Crosby

Inlägg av Sidney Crosby »

Angusdif skrev:Bara för att man är från Jönköping är man ju inte direkt en bonde.

Inlägg av Highwind »

Bonde är man om man är från Solna. Vad är man då om man är från Jönköping? :o
Användarvisningsbild
alskar_dif

Inlägg av alskar_dif »

Highwind skrev:Bonde är man om man är från Solna. Vad är man då om man är från Jönköping? :o

Halv bonde :wink:
Steef

Inlägg av Steef »

vad säger att man inte kan vara både bonde och djurgårdare?

lokalt(gävle) definierar man bonde om nån är från hille(en bit utanför gävle) emn för många här är jag väl en bonde. eller?
Ceterum censeo Solnam delendam esse.
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Håller med till fullo. Jag minns till och med matchen hemma mot färjestad i år då det satt ett par jävla kaffesugare precis brevid Djurgårdsklacken där jag då befann mig. Och de höll då fan inte käften. Jag liksom du Mackan blir jävligt förbannad och skriker att jag hoppas att deras liv blir kort och smärtsamt (med lite grövre ordaval). Detta är ett gigantiskt problem och överhuvudtaget så ska kurvan och säsongskortssektionerna nära kurvan vara befriad från (som du så vackert benämner dem) bönder.
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
alskar_dif

Inlägg av alskar_dif »

Steef skrev:vad säger att man inte kan vara både bonde och djurgårdare?

lokalt(gävle) definierar man bonde om nån är från hille(en bit utanför gävle) emn för många här är jag väl en bonde. eller?
Tyvvär du är en bonde.

Alla som inte bor i Sthlm,Gbg,Malmö ÄR bönder.
jensa85

Inlägg av jensa85 »

alskar_dif skrev:
Steef skrev:vad säger att man inte kan vara både bonde och djurgårdare?

Tyvvär du är en bonde.

Alla som inte bor i Sthlm,Gbg,Malmö ÄR bönder.
Jaså, är det så?
Vart kan man läsa om det faktumet? Vore intressant att läsa mer om det nämligen.
Och du verkar även för övrigt vara en väldigt klipsk och insiktsfull snubbe måste jag dessutom tillägga. Keep ut the good work :!:
Skriv svar