Härliga bilder på klacken!

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
Blåränderna går aldrig ur

Härliga bilder på klacken!

Inlägg av Blåränderna går aldrig ur »

Det här e sveriges bästa klack...kan det inte komma så här många varje match ;)

Bild
Bild
Bild

Fan är den bästa match jag varit med på
Användarvisningsbild
Emil Svelander
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Emil Svelander »

Jävligt sköna
tänk om det kunde se ut sådär mot tälje
Kel Varnsen

Inlägg av Kel Varnsen »

Härliga bilder.

Har nyss beställt 2st 995-kort. Jag och min kompis kommer definitivt att göra vad vi kan. Det blir att gå till klacken istället för dom platserna vi får.
Användarvisningsbild
DIForever

Inlägg av DIForever »

Då kunde du ju lika gärna ha köpt två säsongskort till klacken, som kostar lika mycket.
Användarvisningsbild
Altono

Inlägg av Altono »

Se till att vi får uppleva det där igen.

Börja hettsa!
Användarvisningsbild
Maxz
Kontakt:

Inlägg av Maxz »

DIForever skrev:Då kunde du ju lika gärna ha köpt två säsongskort till klacken, som kostar lika mycket.
Plus att eventuellt slutspel ingår!
Användarvisningsbild
ZtAvVe

Inlägg av ZtAvVe »

Maxz skrev:
DIForever skrev:Då kunde du ju lika gärna ha köpt två säsongskort till klacken, som kostar lika mycket.
Plus att eventuellt slutspel ingår!
Om det skulle hände, (vilket aldrig kommer att hända) ingår kvalserie då också?
Lädersliparen

Inlägg av Lädersliparen »

För lite blått bara.

Har ni ingen djurgårdströja eller dylikt, gör det till #1 på tomtens lista.
Annars kan ni ju köra målad bar överkropp. (tips: vattenbaserad färg)

:)
Användarvisningsbild
Christopher J

Inlägg av Christopher J »

Man önksar att det var så lite oftare.
Användarvisningsbild
Elias

Inlägg av Elias »

Mot Luleå den 27/12 så är jag övertygad om att det kommer att se ut så i Globen. Snacket är igång, så det är upp till var och en och inhandla klackbiljetter.

Klackbiljett kostar i vanlig ordning 100 pix och inhandlas i butiken på Jakobsgatan 26 alternativt i DIF Hockeys butik i Globen City.

En för alla, alla för DIF!
Saint-Adam

Inlägg av Saint-Adam »

Elias skrev:Mot Luleå den 27/12 så är jag övertygad om att det kommer att se ut så i Globen. Snacket är igång, så det är upp till var och en och inhandla klackbiljetter.

Klackbiljett kostar i vanlig ordning 100 pix och inhandlas i butiken på Jakobsgatan 26 alternativt i DIF Hockeys butik i Globen City.

jag tror fan också på att det finns en chans att kommer se ut så!! skulle vara jävligt najs iaf :D
Användarvisningsbild
Ölvestad
Medlem: Ja, vanlig medlem
Kontakt:

Inlägg av Ölvestad »

Saint-Adam skrev:
Elias skrev:Mot Luleå den 27/12 så är jag övertygad om att det kommer att se ut så i Globen. Snacket är igång, så det är upp till var och en och inhandla klackbiljetter.

jag tror fan också på att det finns en chans att kommer se ut så!! skulle vara jävligt najs iaf :D
Folk är lediga, och efter en lång och relativt lugn julhelg så vill nog många få lite fart på "grillorna" innan arbetet åter kallar. Denna teori har jag iaf!

GOD JUL KÄRA BRÖDER!
I UR & SKUR
Användarvisningsbild
Elias

Inlägg av Elias »

Ölvestad skrev:
Saint-Adam skrev:

Folk är lediga, och efter en lång och relativt lugn julhelg så vill nog många få lite fart på "grillorna" innan arbetet åter kallar. Denna teori har jag iaf!

GOD JUL KÄRA BRÖDER!
Vi vet att kapaciteten finns där, så det är mer upp till oss själva att sprida budskapet och ta det egna ansvaret. Ta tillfället i akt och ta med polarna på lite högklassig hockey. Även som DIF mot förmodan skulle svika på isen, så ska vi i alla fall ha roligt på läktaren.

Gud jul på alla i efterskott, men glöm för allt i världen inte att julfirandet uterupptas på onsdag kl. 19.

Sprid ordet så fyller vi kurvan!
Saint-Adam

Inlägg av Saint-Adam »

kapaciteten finns självklart, men alla är så jävla slöa! tänk på hur många djurgårdare det finns i Stockholms-området, så hur jävla svårt kan det vara för 10 000 pers att dra sig till Globen/Hovet 1-2 gånger i veckan??
Slött!!!
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

En annan sak som ingen riktigt tagit tag i vad gäller Djurgårdens kris är fansen. Eller rättare sagt fel fans.

De som står i hockeyklacken i Djurgården är inte de "tuffa grabbarna" som går på fotbollen.
Tuffa grabbar drar fler grabbar och publik.

De något tillbakadragna fansen i hockeyklacken är inga publikmagneter.

Det behövs en makeover på fansen för att fler ska ställa sig i klacken. Får Djurgåden en rejäl klack blir det fotbollseffekt och Globen kommer att fyllas.

DIF har förlorat många gamla klackrävar som har tappat sugen av olika anledningar. Dom "nya" Djurgårdarna har ännu inte upptäckt hur underbart det kan vara på en sprängfylld klacksektion i Globen. Och det är där jag tycker att JK inte har lyckats. JK har i mitt tycke blivit en fotbollssupporter förening, som satsar lite då och då. Oftast när några bonnlag mobiliserar, annars så skrivs det inte mycket på hemsidan, utan det är oftast pliktskyldiga artiklar.

DIF Hockey måste tillbaka till rötterna känns det som, och jag tror att det är på rätt väg nu, det snackas både här och på diverse supporter sidor om DIF mot rubbet! Och det är dit vi måste tillbaka, sittplatspubliken måste känna och uttrycka samma känslor som vi som står i klacken gör.
Vi vill väl ändå samma sak?
Skriv svar