Hyllningstråd till DIF Hockeys styrelse och övrig ledning

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
Emil Svelander
Medlem: Ja, vanlig medlem

Hyllningstråd till DIF Hockeys styrelse och övrig ledning

Inlägg av Emil Svelander »

Mitt i denna, hittils, otroligt tragiska säsong vill jag tänka lite positivt och hylla dem som hyllas bör.

Jag vet inte hur det ligger till med ekonomin just nu och jag vet inte om ledningen har koll på slantarna, men det struntar jag i nu. Jag skulle vilja hylla de ledande i DIF Hockey för deras enormt öppna och välkomnande uppträdande mot oss supportar.

Man mailar - får svar direkt.

Man kommer till Hovet - känner sig extremt välkommen.

Man har åsikter - de lyssnar.

Jag skulle vilja tacka och hylla både styrelse och övrig ledning. Speciellt tack och hyll till Mats Larsson och Claes Forsberg för deras enormt härliga bemötande av oss supportar.

Tack för att ni finns.

Tillsammans vänder vi trenden!
Sjunger avgå Johnny...
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Re: Hyllningstråd till DIF Hockeys styrelse och övrig ledning

Inlägg av DIF_Soldier »

Ja, för trots en usel ekonomi har man lyckats skrapa ihop ett lag som bör nå en semi med en hel del flax. TROTS att truppen på papperet är den bästa sen -01 så ligger ändå felet i spelarprestationerna. Jag vill ha tillbaka mitt gamla, uträknade nederlagstippade Djurgården som inte en jävel räknar med!

Men styrelsen ska vi fan inte klaga på nu.
Säg den glädje som varar
lilleman

Inlägg av lilleman »

Emil Svelander skrev:Mitt i denna, hittils, otroligt tragiska säsong vill jag tänka lite positivt och hylla dem som hyllas bör.

Jag vet inte hur det ligger till med ekonomin just nu och jag vet inte om ledningen har koll på slantarna, men det struntar jag i nu. Jag skulle vilja hylla de ledande i DIF Hockey för deras enormt öppna och välkomnande uppträdande mot oss supportar.

Jag skulle vilja tacka och hylla både styrelse och övrig ledning. Speciellt tack och hyll till Mats Larsson och Claes Forsberg för deras enormt härliga bemötande av oss supportar.

Tack för att ni finns.

Oj, så rätt man kan ha!

DIF hockeys styrelse är helt fantastiska mot oss supportrar, när man tror att de har gjort allt de kan, så öppnas en ny kampanj.
Precis som Emil säger så gör DIF hockey det vi vill, de lyssnar på oss, och vad vi tycker och tänker. Tillsammans bollar vi tankar med varandra.
Det är riktigt underbart att se!

Djurgårdsfamiljem, tillsammans vänder vi detta!
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Så ni menar att dom inte har ett ansvar när det ser ut som det gör nu? Just nu hyllar jag ingen i DIF, inte spelare/tränare i allafall.
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Att dom nu tar av spelarnas löner ser jag dock som bra, jobbar man inte ska man inga pengar ha.
gadden78

Inlägg av gadden78 »

Ska hylla DIF styrelsen och ledningen att lyssna på oss supportrar men vafasen görs åt arena frågan? Djurgården har hamnat ljusår efter elitserie konkurenterna och inget görs, för mig otroligt...! Kunde konstatera det när dom intervjuade Djurgårdens sportchef på Canal + då han inte hade svar på ngn av experternas frågor om hur DIF ska ta sig ur krisen... Allsvenskan nästa tyvärr...
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Ingen överraskning att de inte har svar på den frågan. De har ju redan förut pratat om lösningar som baserar sig på mer publik till matcherna, ett koncept som alla redan känner till inte fungerar tillräckligt bra. Det måste till helt andra ägandeförhållanden dvs en arena som ägs och styrs av föreningen. Allt annat är tyvärr konstgjord andning. Dealen med AEG är för övrigt antagligen också konstgjord andning. Har ännu inte sett minsta tecken på att vi skulle få det bättre ekonomiskt med dem. Det som AEG gjorde var att utnyttja vår situation och köpte till sig sin största hyresgäst för kaffepengar samtidigt som man effekt band upp oss till en arena som man själva kontrollerar. Smart agerat av dem in i helvete korkat av oss.

Tyvärr tror jag det krävs en flytt till någon av grannkommunerna. Kanske det finns någon hugad spekulant där som skulle vilja ha ett elitlag i hockey i utbytew mot en plätt mark att bygga på?
Användarvisningsbild
grandstoff

Inlägg av grandstoff »

Kall-El skrev:Tyvärr tror jag det krävs en flytt till någon av grannkommunerna. Kanske det finns någon hugad spekulant där som skulle vilja ha ett elitlag i hockey i utbytew mot en plätt mark att bygga på?
Att från styrelsen lyfta frågan kanske skulle räcka för att få Sthlm stad/AEG lite nervösa. Naturligtvis ett långskott, men klart mer troligt än att Djurgården tillåts ta över Hovet.
Lucas

Inlägg av Lucas »

Kall-El skrev:Smart agerat av dem in i helvete korkat av oss.
Men om inte AEG nu köpt sig in, hade inte vi mist elitserie licensen?
Jag är varken för eller mot dom, har inte märkt skillnaden som supporter att dom finns med i leken. Det kanske betyder att dom inte gör något, vilket är dåligt. Men å andra sidan, är det inte tack vare dom att vi fortfarande får spela i elitserien? Eller har jag fel?
Kagen

Inlägg av Kagen »

Jag som oftare talar OM Djurgården än MED Djurgåren får ge en stor eloge till DIF's styrelse om det är på det här viset. Men också en eloge till Djurgårdsfansen!

Se på AIK, på Västerås! Om fansen beter sig respektfullt så får de nog kritisera hur mycket som helst och kommer bemötas med respekt och svar.

Mycket kul att höra!
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher regard those who think alike than those who think differently.
/Friedrich Nietzsche
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Faktum är dock att det fortfarande så vitt jag vet inte tagits fram någon realistisk plan på hur föreningen skall ta sig ur de ekonomiska problemen och så länge inte dettas görs ställer jag stora frågetecken kring kompetensförhållandena i toppen av föreningen.

Samtidigt vill jag passa på att ge en rejäl känga åt Calle JOhansson som verkar tro att det skulle vara någon fördel att vara geografiskt placerad i en storstad jämfört med en medelstor stad. Killen kan hockey, men har inte en susning när det kommer till den ekonomiska biten den saken står helt klar. Mindre kommuner hjälper sina elitlag, medan stockholm stad gör sitt bästa för att sänka dem...
Användarvisningsbild
Caveman
Säsongskort: Ja

Inlägg av Caveman »

Lägger även in denna text i den här tråden, då den också handlar om styrelsen & ledningen.

Leffe Boork i dagens Expressen:

Djurgården har problem. Stora problem.
Inte bara med spelet och spelarna, utan med hela elitsidan i ishockeyföreningen.

DJURGÅRDENS MARDRÖMSSVIT
25 oktober: Timrå (b) 2-3
28 oktober: Södertälje (h) 3-5
30 oktober: Färjestad (b) 1-2
1 november: Frölunda (h) 3-6
3 november: Modo (b) 3-4
11 november: Modo (h) 7-0
15 november: Skellefteå (b) 2-2
18 november: Brynäs (h) 2-4
20 november: Frölunda (h) 1-4

Många av mina kontaktytor i Djurgården är oroade. Och frågeställningen är: Hur kommer det sig att en av Sveriges mest anrika föreningar, i rikets största stad med enormt många kontaktytor in i näringsliv och politik inte lyckas lösa sina problem. Och det är inte vilka problem som helst.

Problem, problem, problem...
* Ett gigantiskt ekonomiskt underskott och likviditetsproblem som utmynnar i att man måste låna pengar av sina anställda.
* En handlingsförlamande situation med en arena som man inte har makten över.
* En intern organisation som är under stark kritik och till synes oförmögen att lösa problemen.
* Ett lag som underpresterar och som periodvis spelar för bekvämt och utan passion.
* Och ett publikunderlag som är hopplöst dåligt. 4 200 åskådare i torsdags mot Frölunda.
Flera mycket initierade personer inklusive jag själv, tror att det kan gå käpprätt åt helsike.

Mycket som inte stämmer
Djurgården IF är en institution. Det finns fantastiskt många människor med inflytande som värnar och står bakom föreningen. Den nuvarande organisationen har inte förmåga att realisera dessa människors positioner i reell ekonomi och handlingskraft. Vad gör Du Carl-Henric Svanberg? Sitter Du bara och värmer en sittdyna i styrelserummet?
Vad gör Stockholms stad? Fattar ni inte att ni är på väg att mista en marknadsposition inom den mest etablerade sektorn inom svensk elitidrott. Nämligen ishockeyn. Och ännu värre. Djurgårdens ishockeystyrelse förmår inte ändra på detta.
Fattar inte styrelsen att den största bad-will man kan göra medialt är när man tar pengar från spelarna. Då är man garanterad dåligt mediefokus.
Fattar ni inte att ni måste ha en sportslig organisation med makt. Sportchefen ska bestämma och ha en budget. Han ska inte ha sex, sju före detta spelare över sig i en sportkommitté som saknar erfarenheter av lagbyggnad. Och hur kan nuvarande sportchefen finna sig i detta? Prestige?
Fattar inte sportchefen och tränarna att de måste operera bort spelare som saknar förmåga att mobilisera arbetsglädje och passion. Det ska mobiliseras varje dag. I allt man gör. Inte bara efter ett krismöte eller de sista 10-12 minuterna i en match med underläge.
Jag tror det behövs grundläggande förändringar. Snart. Och jag vet att det finns många som skulle kunna bidra. Om de fick frågan
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Dessa herrar må vara trevliga och svara på mail osv. Men frågan är om dom besitter den kompetens som krävs av en styrelse, mycket tveksamt. Att DIF inte längre är en maktfaktor inom svensk ishockey är ett resultat av deras handlande. Det som händer på isen är indirekt ett resultat av deras beslut. Det behövs en ny stark röst i båset omgående men på sikt (till nästa säsong) så behövs det en ny styrelse. Om inte detta sker så är jag säker på att vi spelar vår sista säsong i Elitserien, om inte i år så nästa år.
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Intressant läsning från Boork, mycket det han säger stämmer...
Lädersliparen

Inlägg av Lädersliparen »

Emil Svelander skrev:Mitt i denna, hittils, otroligt tragiska säsong vill jag tänka lite positivt och hylla dem som hyllas bör.

Tack för att ni finns.

Läs bara Boorkens ord, så förstår du nog att det inte är styrelsen du skall Hylla!
Eventansvarig kanske inte är direkt ledning eller styrelse...
Skriv svar