Fördel på Hovet?
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Fördel på Hovet?
Nu är man väl fortfarande lite upprörd efter gårdagens insats på Hovet men man undrar ju ändå. Det snacket om att vi är så starka på hemmaplan, att motståndarna skulle vara "rädda" för att komma till Hovet och spela verkar ju inte riktigt stämma. Vi spelar ju sämre än någonsin på hemmaplan. Man hör ju alltid spelarna berömma publiken/klacken att vi är fantastiska, och att det är som att ha en extra spelare på isen mm.
Men varför ser det så ut som det gör på hemmaplan? Poängskörden är ju katastrofal och om jag inte har helt fel så är väl vi det sämsta laget på hemmais i år.
Men varför ser det så ut som det gör på hemmaplan? Poängskörden är ju katastrofal och om jag inte har helt fel så är väl vi det sämsta laget på hemmais i år.
Re: Fördel på Hovet?
Så länge vi vinner mot Linköping hemma är allt lungt, eller? Nä, jag skojjade bara
Det kommer ett uppehåll nu, och tro mig när jag säger att vi kommer börja plocka mer poäng på hemma is efter detta uppehåll...
Känns som en ordentlig vändning är på gång, med ett par raka 3 poäng vinster irad.
Och att någon skulle vara rädda för att komma till Hovet, är väl bara rent skit snack eftersom vi knappast är det bästa hemma laget i Elitserien.
Men det är väl något man borde ändra på...

Det kommer ett uppehåll nu, och tro mig när jag säger att vi kommer börja plocka mer poäng på hemma is efter detta uppehåll...
Känns som en ordentlig vändning är på gång, med ett par raka 3 poäng vinster irad.
Och att någon skulle vara rädda för att komma till Hovet, är väl bara rent skit snack eftersom vi knappast är det bästa hemma laget i Elitserien.
Men det är väl något man borde ändra på...

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
Om man jämför de sista 10 årens matcher i Globen kontra Hovet så har DIF garanterat tagit långt fler poäng i snitt per match i Globen. Spelar ingen roll att stämningen är bättre eller vad alla säger.
- Emil Svelander
Samma tanke har slagit mig flertalet gånger.MAP skrev:Om man jämför de sista 10 årens matcher i Globen kontra Hovet så har DIF garanterat tagit långt fler poäng i snitt per match i Globen. Spelar ingen roll att stämningen är bättre eller vad alla säger.
Med det inte sagt att vi ska tillbaka till Globen.
Sjunger avgå Johnny...
-
Lite av det som jag tänkte på. Hur mycket betyder egentligen den fantastiska stämningen på läktarna för resultatet i matcherna egentligen? Tror att vi på läktarn verkar ha nån sorts övertro på att är det bara bra stämning och mycket folk så kommer vi vinna. Känns inte så i år. Håller med Emil fullständigt...är inte heller sugen på en flytt till Globen igen(i alla fall så länge vi inte kan ha ett garanterat publiksnitt på 9500 pers).MAP skrev:Om man jämför de sista 10 årens matcher i Globen kontra Hovet så har DIF garanterat tagit långt fler poäng i snitt per match i Globen. Spelar ingen roll att stämningen är bättre eller vad alla säger.

- Christopher J
Det finns statistik som några tidningar har tagit fram som jämför Djurgårdens spel på Globen kontra Hovet, hemmastatistiken är betydligt bättre på Globen än på Hovet. Tyvärr så är Djurgårdspubliken bättre på Hovet än vad hockeylaget är idagsläget. Har för mig att vissa spelare har sagt att de känner sig mer hemma på Globen sätt till det "spelmässiga" men hyllar samtidigt publiken på Hovet.
Bara till att hoppas att det är Jumbotronen som får dem att spela bättre, nu när vi snart får en ny till Hovet...
I vote for Globen, men det är ju bara jag!
Btw, skulle inte den nya jumbotronen vara installerad till tälje matchen på Hovet eller är jag ute och cyklar? Försenad igen?
Btw, skulle inte den nya jumbotronen vara installerad till tälje matchen på Hovet eller är jag ute och cyklar? Försenad igen?
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
Läste någonstans att den skulle upp vecka 45 (denna vecka), vilket verkar extra troligt med tanke på att vi inte har match hemma + uppehåll. Ser fram emot att se den uppe och klar på nästa hemma match, 11/11 mot Modo. Spännande faktisktmelker skrev:I vote for Globen, men det är ju bara jag!

-
Vafan det måste ju vara mycket roligare att se hockey när det är nästan fullsatt (till syns) och ett jävla drag på läktaren än att spela inför till syns lite folk på läktaren och mindre stöd av publiken!
Jag har varit inne på 4 hemmamatcher i år och 3 har varit torsk men det som är kul att se är att trots ett 5-1 underläge så sjunger klacken, MEN det är nästan bara hälften av klacken som sjunger! STÅR NI I KLACKEN SE TILL ATT BIDRA MED DEN STÄMNING SOM EN KLACK SKA!
Vi ska på allvar kunna kalla oss Sveriges bästa klack!!!
Jag har varit inne på 4 hemmamatcher i år och 3 har varit torsk men det som är kul att se är att trots ett 5-1 underläge så sjunger klacken, MEN det är nästan bara hälften av klacken som sjunger! STÅR NI I KLACKEN SE TILL ATT BIDRA MED DEN STÄMNING SOM EN KLACK SKA!
Alltid Oavsett Förevigt DJURGÅRDEN
- Christopher J
sorunda_99 skrev:Vafan det måste ju vara mycket roligare att se hockey när det är nästan fullsatt (till syns) och ett jävla drag på läktaren än att spela inför till syns lite folk på läktaren och mindre stöd av publiken!
Jag håller med dig om att Hovet är underbart med stämningen som järnkaminerna skapar, men jag tycker inte att alla matcherna ska spelas på hovet utan kanske 18-20 på Hovet och 7-8 på Globen. Det finns ju matcher som vi drar över 10 000 vid olika perioder, och med tanke på det ekonomiska läget för Djurgården hockey vore det bra att få in mer intäkter på vissa matcher genom att ha några matcher på globen då främst i slutet av serien då intresset oftast är på topp.
Jag älskar Hovet och dess stämning men till det ekonomiska för Djurgården och att laget har lättare att vinna i globen skulle inte jag ha något emot om några matcher spelades i Globen nästa säsong.
Word! Detta har ju varit på tapeten jäkligt länge vid det här lagetChristopher J skrev:Jag håller med dig om att Hovet är underbart med stämningen som järnkaminerna skapar, men jag tycker inte att alla matcherna ska spelas på hovet utan kanske 18-20 på Hovet och 7-8 på Globen. Det finns ju matcher som vi drar över 10 000 vid olika perioder, och med tanke på det ekonomiska läget för Djurgården hockey vore det bra att få in mer intäkter på vissa matcher genom att ha några matcher på globen då främst i slutet av serien då intresset oftast är på topp.
Jag älskar Hovet och dess stämning men till det ekonomiska för Djurgården och att laget har lättare att vinna i globen skulle inte jag ha något emot om några matcher spelades i Globen nästa säsong.

"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
DIF är starka/svaga då och då på hemmaplan.

________________________________________________________________________________
DIF= Stolthet
DIF= Vilja
HEJA DJURGÅRDEN!
Nu med ett eget forum http://angushockey.forum24.se/
________________________________________________________________________________
DIF= Stolthet
DIF= Vilja
HEJA DJURGÅRDEN!
Globen blir aktuell den dagen ajk från utlandet solna möter oss igen. Annars, never ever again.