Löjligt jämn serie i år igen.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
shma

Löjligt jämn serie i år igen.

Inlägg av shma »

Skillnaden mellan botten och toppen är typ 3-4 segrar efter drygt 20 omgångar. Detta är löjligt lite. Det var samma visa förra året, dock var 1an och 2an något distanserade. Tror helt sonika att dom lag som är sopigast i februari åker ut. Serien fram till dess kommer med största säkerhet vara lika jämn. Alla slår alla oavsett budget. Inget konkret ämne visst, men vara odds sättare i dessa tider kan ju inte vara kul. Om jag satt 5000 spänn på 5-1 vinst för skellefteå mot hv i augusti, skulle jag haft en anställd som skrev det här inlägget.

Jaja, mest ett konstaterande att serien är jämn, men våra kära djurgårdare känns något ojämna hitills. Ena matchen snackar kommentatorerna om guld spel, nästa är det div 1 spel... Hur som helst tror jag det är i februari vi ska vara bäst, men resan fram dit kan ju få vara rolig den med.
Bild
Josefsson

Re: Löjligt jämn serie i år igen.

Inlägg av Josefsson »

Djurgården kör hittills nästan en identisk kopia av säsongsinledningen i fjol sett till poängutvecklingen. Efter 15 spelade hade Djurgården i år precis som förra säsongen 24 poäng. Sedan körde DIF ifjol och i år en oavgjord upp till 25 poäng, följt av 07-08 av tre förluster och en seger. I år tre raka förluster på samma matchintervall, så tar Djurgården tre poäng mot Modo är man totalt synkat med samma tid förra säsongen.

Poäng efter 19 matcher
08-09 (DIF blir ?): 25
07-08 (DIF blev 7:a): 28
06-07 (DIF blev 10:a): 24
05-06 (DIF blev 10:a): 21
04-05 (DIF blev 5:a): 26
[tidigare säsonger är lönlösa att kolla på eftersom det då var straffar så det alltid delades ut bonuspoäng i oavgjorda matcher]

På det stora hela inte så särskilt stor skillnad så långt på bra och dåliga säsonger, däremot kan man se en stor skillnad på de kommande matcherna nu efter uppehållet för Djurgårdens del mellan att nå och missa slutspel. 07-08 tog Djurgården efter den här inledningen ovan på de 12 nästkommande matcherna 21 poäng, 04-05 tog man 22 poäng. De två säsongerna däremellan där Djurgården missade slutspel blev det bara 13 poäng 05-06 och 11 poäng 06-07.

Kan vara värt att notera att av de kommande 12 matcherna efter uppehållet för Djurgården spelas 8 på Hovet och 4 på bortais. Just denna här perioden efter Karjala är som jag ser det hyperviktig, kan bli det som "makes or breaks" chanserna att nå kvartsfinal... Med så många matcher på hemmaplan finns förutsättningar där. Upp till bevis Djurgårn!
Skriv svar