Ny matchdag och tid klart för DIF - Brynäs!

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Kojak

Ny matchdag och tid klart för DIF - Brynäs!

Inlägg av Kojak »

Hej

Fick nyss information!

I morgon söndag 20.00 på GLOBEN spelas dagens inställda match!

Dörrarna öppnar 18.00

Informationen kommer direkt från DIF!

Nu jävlar ska vi ha fest, vi är klara för slutspel!!!
Användarvisningsbild
Enbom
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Enbom »

Fyfan vad trevligt.
Användarvisningsbild
Caveman
Säsongskort: Ja

Inlägg av Caveman »

Jaha, då missar man den matchen.
Användarvisningsbild
Diffe89
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Härligt att den spelas imorgon i alla fall, även om jag gärna hade sett en tidigare matchstart. Men skit i det nu, vi ska fira SLUTSPELET!
kallec

Senare än vanligt

Inlägg av kallec »

Bra matchtid, vi slipper alla småbarn i klacken :D
Highwind

Inlägg av Highwind »

Hur får man tag i klackbiljetter för morgondagen?
Användarvisningsbild
Diffe89
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Highwind skrev:Hur får man tag i klackbiljetter för morgondagen?
Om de finns kvar lär de väl säljas i DIF Concept Store i Globen Shopping.
Östgöten

Inlägg av Östgöten »

Om imorgon söndag 20:00 stämmer är det en mycket svagt av arrangörerna, nämligen Globenarenorna. Jag hoppas verkligen att DIF får pengar för de som köpt biljetter till idag, eftersom det sannolikt inte kommer att komma så många människor för att se på Hockey imorgon söndag.
Användarvisningsbild
Diffe89
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Östgöten skrev:Om imorgon söndag 20:00 stämmer är det en mycket svagt av arrangörerna, nämligen Globenarenorna. Jag hoppas verkligen att DIF får pengar för de som köpt biljetter till idag, eftersom det sannolikt inte kommer att komma så många människor för att se på Hockey imorgon söndag.
Säg en tid som fungerat bättre och som varit möjlig att genomföra. Tidigare på dagen imorgon kanske inte går eftersom det tar tid att fixa isen eller för att AIK spelar på Hovet kl 16 och de inte vill att matcherna ska börja samtidigt. Jag vet inte, men är bara glad över att matchen spelas imorgon.
Östgöten

Inlägg av Östgöten »

Diffe89 skrev:Säg en tid som fungerat bättre och som varit möjlig att genomföra. Tidigare på dagen imorgon kanske inte går eftersom det tar tid att fixa isen eller för att AIK spelar på Hovet kl 16 och de inte vill att matcherna ska börja samtidigt. Jag vet inte, men är bara glad över att matchen spelas imorgon.
Imorgon söndag 20:00 kommer sannolikt bara 60 procent av de 10 000 personer som köpt eller fått biljett till idag. Om vi räknar med att priset för biljetterna i snitt är 150 kr, så blir skillnaden 600 000 kr i totala intäkter, varav DIF:s andel bör vara över 400 000 kr.

AIK spelar på Hovet 16:00. Frågan är hur många vakter alternativt poliser som polismyndigheten i Stockholm kräver på plats för att DIF ska få börja spela 17:00? Antalet vakter/poliser får arrangören, det vill säga Globenarenorna, betala ur egen ficka. Globenarenorna tar bra betalt för att hyra ut sina pissiga arenor till DIF. Om man tar betalt first class, får man som arrangör även ge service som motsvarar first class!

Globen finns till för arrangörer som DIF och den publik föreningen lyckas få till arenorna. Att i sådant här tillfälle tacka Globenarenorna för att de lyckas få fram en tid som funkar för dem som arrangörer, men inte för laget som har match dagen efter i Luleå eller publiken som har svårt att gå är l a m t! Diffe89 sträck på dig. Vi är lite finare och lite bättre.
Användarvisningsbild
blårandigt

Inlägg av blårandigt »

Diffe89 skrev:
Östgöten skrev:Om imorgon söndag 20:00 stämmer är det en mycket svagt av arrangörerna, nämligen Globenarenorna. Jag hoppas verkligen att DIF får pengar för de som köpt biljetter till idag, eftersom det sannolikt inte kommer att komma så många människor för att se på Hockey imorgon söndag.
Säg en tid som fungerat bättre och som varit möjlig att genomföra. Tidigare på dagen imorgon kanske inte går eftersom det tar tid att fixa isen eller för att AIK spelar på Hovet kl 16 och de inte vill att matcherna ska börja samtidigt. Jag vet inte, men är bara glad över att matchen spelas imorgon.
DIF och ajk fans brevid varann bäddar för bråk.
Användarvisningsbild
Diffe89
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

blårandigt skrev:
Diffe89 skrev:
DIF och ajk fans brevid varann bäddar för bråk.
Med tanke på att aik har max 600 personer på sina matcher och 99% av dem oftast inte är huliganer är nog risken inte speciellt stor.
Användarvisningsbild
Diffe89
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Östgöten skrev:
Diffe89 skrev:Säg en tid som fungerat bättre och som varit möjlig att genomföra. Tidigare på dagen imorgon kanske inte går eftersom det tar tid att fixa isen eller för att AIK spelar på Hovet kl 16 och de inte vill att matcherna ska börja samtidigt. Jag vet inte, men är bara glad över att matchen spelas imorgon.
Imorgon söndag 20:00 kommer sannolikt bara 60 procent av de 10 000 personer som köpt eller fått biljett till idag. Om vi räknar med att priset för biljetterna i snitt är 150 kr, så blir skillnaden 600 000 kr i totala intäkter, varav DIF:s andel bör vara över 400 000 kr.

AIK spelar på Hovet 16:00. Frågan är hur många vakter alternativt poliser som polismyndigheten i Stockholm kräver på plats för att DIF ska få börja spela 17:00? Antalet vakter/poliser får arrangören, det vill säga Globenarenorna, betala ur egen ficka. Globenarenorna tar bra betalt för att hyra ut sina pissiga arenor till DIF. Om man tar betalt first class, får man som arrangör även ge service som motsvarar first class!

Globen finns till för arrangörer som DIF och den publik föreningen lyckas få till arenorna. Att i sådant här tillfälle tacka Globenarenorna för att de lyckas få fram en tid som funkar för dem som arrangörer, men inte för laget som har match dagen efter i Luleå eller publiken som har svårt att gå är l a m t! Diffe89 sträck på dig. Vi är lite finare och lite bättre.
Ifrågasätter du om jag tycker vi är lite finare, lite bättre? Klart som fan att vi kommer tappa publik, men jag räknar kallt med att Globenarenorna betalar de pengar DIF förlorar eftersom det är deras personal som låg bakom "olyckan".

Ser helst inte att något östgöte ifrågasätter mig som Djurgårdare heller, men det behöver vi inte ta här.

EDIT: Sorry för dubbelposten.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Diffe89 skrev:
Jag räknar kallt med att Globenarenorna betalar de pengar DIF förlorar eftersom det är deras personal som låg bakom "olyckan".
Självklart måste Globe Arenas ta ansvar för det här - finns inte en chans att DIF Hockey skall behöva stå för de här misstagen. Tråkigt dock med sen match av flera anledningar.

1) Jobbigt för laget att ha match så kort inpå mot Luleå dagen efter
2) Trist med färre folk på läktarna
3) Förjävligt för alla de som åkt till Stockholm för att se matchen, tycker faktiskt synd om alla BIF supportrar som tagit sig hit utifrån landet (och självklart alla våra tappra DIF-krigare som finns ute i landet som släpade sig till Globen för att se match)

Menmen, fanns ju knappast några alternativ. Jag klagar inte på den här lösningen, iaf. Nu hyllar vi grabbarna imorrn!!!!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Skönt att slutspelet är fixat, känns skumt...var så länge sedan nu.
& helt plötsligt blev denna match viktig, dvs om DIF vill avancera uppåt i tabellen mot en 5-6 plats.

Tror det blir tufft att slå Luleå i konsum-hallen (där vi aldrig vinner i vanliga fall) bara ett dygn senare
Skriv svar