Slutspelsdatum

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Blå Kongo

Slutspelsdatum

Inlägg av Blå Kongo »

Ok, jag är förmodligen blind... och uppenbarligen j-vligt dålig på att söka på nätet också... men finns det möjligen någon vänlig själ som har koll på vilka datum som gäller för ett ev slutspel? Nu börjar man ju drömma om det och det vore ju dumt att lägga jobbet så att det krockar... såg att någon klagade på fotbollens sida över att man hade lagt årsmötet för fotbollen samma dag som en trolig kvartsfinal hemma om vi skulle gå dit - så "någonstans" måste det ju finnas info om preliminära datum...

Någon? Please... länk?
FredrikA

Re: Slutspelsdatum

Inlägg av FredrikA »

Blå Kongo skrev:Ok, jag är förmodligen blind... och uppenbarligen j-vligt dålig på att söka på nätet också... men finns det möjligen någon vänlig själ som har koll på vilka datum som gäller för ett ev slutspel? Nu börjar man ju drömma om det och det vore ju dumt att lägga jobbet så att det krockar... såg att någon klagade på fotbollens sida över att man hade lagt årsmötet för fotbollen samma dag som en trolig kvartsfinal hemma om vi skulle gå dit - så "någonstans" måste det ju finnas info om preliminära datum...

Någon? Please... länk?
Speldagar för SM-slutspelet

Kvartsfinaler
Kvartsfinal 1, tisdag 11/3 19:30
Kvartsfinal 2, torsdag 13/3 19:30
Kvartsfinal 3, lördag 15/3 18:30
Kvartsfinal 4, måndag 17/3 19:00
Kvartsfinal 5, tisdag 18/3 19:30 (ev)
Kvartsfinal 6, torsdag 20/3 19:30 (ev)
Kvartsfinal 7, lördag 22/3 18:30 (ev)

Semifinaler
Semifinal 1, måndag 24/3 19:00
Semifinal 2, onsdag 26/3 19:30
Semifinal 3, fredag 28/3 19:30
Semifinal 4, söndag 30/3 18:30
Semifinal 5, måndag 31/3 19:00 (ev)
Semifinal 6, torsdag 3/4 19:30 (ev)
Semifinal 7, lördag 5/4 18:30 (ev)

Finaler
Final 1, måndag 7/4 19:00
Final 2, onsdag 9/4 19:30
Final 3, fredag 11/4 19:30
Final 4, måndag 14/4 19:00
Final 5, onsdag 16/4 19:30 (ev)
Final 6, fredag 18/4 19:30 (ev)
Final 7, söndag 20/4 18:30 (ev)
Blå Kongo

Inlägg av Blå Kongo »

Tackar!

Visst är det så att sämst placerade laget är hemma match 1+3+6?
FredrikA

Inlägg av FredrikA »

Blå Kongo skrev:Tackar!

Visst är det så att sämst placerade laget är hemma match 1+3+6?
Svar ja!
FBK_Karlstad

Inlägg av FBK_Karlstad »

Hej..ville bara säga grattis till slutspels platsen..och där kan allt hända..hoppas ni får möta nåt bra lag som typ HV för då ryker HV...jag som hejar påå FBK vill absolute inte möta er i kvartsfinal..

för jag tror ni kommer gå långt om ni möter nåt annat lag än FBK
Freddeman

Inlägg av Freddeman »

Jag tror vi går långt i slutspelet om vi får möta FBK. Vi har varit jättebra mot dem iår och vi verkar inte ha några problem alls mot just FBK. Dem verkar ha stor respekt för oss, och det ska dem ha!
Men givetvis, vi kan gå långt iallafall, även om vi inte skulle få möta just FBK. Det kvittar vilket lag man möter. För att vinna måste man även slå de bästa! I ett slutspel kan allt hända...

Men visst... HV71 är väl inget lag jag föredrar att möta... :roll:
Användarvisningsbild
odburt
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av odburt »

Tycker att lag 1-4 ser okej ut statistiskt sett:

HV71 1 seger, 1 torsk, 2 oavgj. = 5 p +-0p
LHC 3-1-0 = 9 p + 6p
FBK 2-1-1(OTW) = 8p + 4p
MoDo 3-2-0 = 9p + 3p

De lagen vi inte har lirat bra mot torde vara Timrå och Frölunda, som har 11-1 resp 10-4 på oss i poäng. (Mora har jag räknat bort som möjliga
slutspelsmotståndare.)
Användarvisningsbild
*Knirre

Inlägg av *Knirre »

Får vi möta Färjestad så åker vi ut direkt. Spelar ingen roll att vi haft lätt mot FBK, då det är så enorm klasskillnad mellan lagen sett till spelarmaterial och det faktum att Färjestad har en grym förmåga att vara bra när det drar ihop sig. Ser inte hur vi ska kunna rubba något av de fyra bästa lagen. Tror för övrigt att Färjestad eller MoDo tar guldet, då HV71 har seriens sämsta målvakt och LHCs Tony "sämst när det gäller" Mårtensson kommer att vika ner sig i slutspelet, samt att Fernholm nog kan krydda med några onödiga utvisningar och mål i egen kasse.

Jag hade hoppats att Timrås oundvikliga genomklappning skulle komma senare, och att vi då hade fått möta dem i en kvartsfinal.. då hade vi haft skrälläge.
Användarvisningsbild
dif rules
Säsongskort: Ja

Inlägg av dif rules »

*Knirre skrev:Får vi möta Färjestad så åker vi ut direkt. Spelar ingen roll att vi haft lätt mot FBK, då det är så enorm klasskillnad mellan lagen sett till spelarmaterial och det faktum att Färjestad har en grym förmåga att vara bra när det drar ihop sig. Ser inte hur vi ska kunna rubba något av de fyra bästa lagen. Tror för övrigt att Färjestad eller MoDo tar guldet, då HV71 har seriens sämsta målvakt och LHCs Tony "sämst när det gäller" Mårtensson kommer att vika ner sig i slutspelet, samt att Fernholm nog kan krydda med några onödiga utvisningar och mål i egen kasse.

Jag hade hoppats att Timrås oundvikliga genomklappning skulle komma senare, och att vi då hade fått möta dem i en kvartsfinal.. då hade vi haft skrälläge.
du snackar i nattmössan, drömmen är fbk i kvarten, sedan tar VI guld, ingen annan.
FULL FART FRAMÅT
HÄLL TÄTT BAKÅT

/vet att mitt användarnamn är lite emot reglerna
Antie

Inlägg av Antie »

Personligen vill jag gärna möta Linköping i kvartsfinalen...

Edit: Semifinalen går också fint annars...
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Nåt lag vi inte borde möta, är Timrå. Dessutom är väl DIF bäst när det gäller också? :lol:
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

stolpskott skrev:Nåt lag vi inte borde möta, är Timrå. Dessutom är väl DIF bäst när det gäller också? :lol:
Inte sista matchen förra säsongen iallafall... :(
Säg den glädje som varar
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

DIF_Soldier skrev:
stolpskott skrev:Nåt lag vi inte borde möta, är Timrå. Dessutom är väl DIF bäst när det gäller också? :lol:
Inte sista matchen förra säsongen iallafall... :(
Usch usch usch! Prata inte om det, fyfan som man grät... Som trogen supporter var man helt knäckt! :cry:
Användarvisningsbild
Necrodamus
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Necrodamus »

Just nu ligger vi på 5:e plats. Jag är till 90% säker på att vi behåller den och slutar på densamme när serien är slut. Förra året vann Modo. Vilken plats slutade dom på i serien? :wink: :lol:
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Necrodamus skrev:Just nu ligger vi på 5:e plats. Jag är till 90% säker på att vi behåller den och slutar på densamme när serien är slut. Förra året vann Modo. Vilken plats slutade dom på i serien? :wink: :lol:
90% säker....jaha.
DIF ligger 1p före Frölunda & TIK, 21p kvar att lira om.
Om trenden håller i sig med tappade poäng i slutskedet av matcherna så är sannolikheten större att DIF blir 7:a, då kan vi bara be en stilla bön att HIV-anno-1971 hellre tar sig an SAIK alt. SSK i kvartsfinalen.
Skriv svar