Djurgårdens IF - MODO Hockey 14/2 2008
-
Djurgårdens IF - MODO Hockey 14/2 2008
Såg att ingen tråd om denna match hade kommit upp än.
Viktig match, fast det är ju alla matcher som är kvar i och för sig, dessutom näst sista Hovet matchen i grundserien. Så det finns egentligen ingen anledning att inte komma till den här matchen.
Laget behöver vårat stöd, det märktes ju helt klart i tredje perioden mot Brynäs, där många spelare gick på knäna, men när de hörde våran sång lyfte sig och krigade vidare. Kan vi hålla det tryck vi hade i tredje perioden mot Brynäs kommer alla lag som kommer hit få det riktigt, riktigt jobbigt.
Så för fan bege er till Hovet och krossa bönderna från foppa land!
Ps. Om det här inte motiverar er att gå på matchen, kan ni väl i alla fall gå för min skull, farsan är modoit. Då kan ni räkna ut resten själva hur tungt det skulle vara för mig om vi mot förmodan skulle torska den här matchen. Ds
Viktig match, fast det är ju alla matcher som är kvar i och för sig, dessutom näst sista Hovet matchen i grundserien. Så det finns egentligen ingen anledning att inte komma till den här matchen.
Laget behöver vårat stöd, det märktes ju helt klart i tredje perioden mot Brynäs, där många spelare gick på knäna, men när de hörde våran sång lyfte sig och krigade vidare. Kan vi hålla det tryck vi hade i tredje perioden mot Brynäs kommer alla lag som kommer hit få det riktigt, riktigt jobbigt.
Så för fan bege er till Hovet och krossa bönderna från foppa land!
Ps. Om det här inte motiverar er att gå på matchen, kan ni väl i alla fall gå för min skull, farsan är modoit. Då kan ni räkna ut resten själva hur tungt det skulle vara för mig om vi mot förmodan skulle torska den här matchen. Ds
Låter utmärkt tippat, längatar till denna match med tanke på LG Hockey Games uppehållet. Någon som vet om Hörnqvist är säkert tillbaka, hörde att han var lite skadat vet inte om detta stämmer dock. Ses där!blocco skrev:Det var länge sedan Modo tog tre pinnar mot Djurgården i Stockholm.
Solklar seger ska det vara här. 4-1
Danielsson
Jiri
Bengan
Bengan
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Blir nog en jämn match = vi kan bli skillnaden mellan seger och torsk...
Så enkelt kan det faktiskt va.
Det man ska ha i åtanke är att det är våran första match efter uppehållet och vi brukar ju vara ganska sega efter just landslaguppehållena...
Samtidigt lirar Modo två dagar innan och hinner alltså få upp flåset lite till matchen mot oss. Därför blir vår roll än viktigare då vi måste sjunga igång grabbarna lite från start.
Så enkelt kan det faktiskt va.
Det man ska ha i åtanke är att det är våran första match efter uppehållet och vi brukar ju vara ganska sega efter just landslaguppehållena...
Samtidigt lirar Modo två dagar innan och hinner alltså få upp flåset lite till matchen mot oss. Därför blir vår roll än viktigare då vi måste sjunga igång grabbarna lite från start.
Blue Brigade Sthlm
Kommer ihåg det som förra säsongens nästa hemskaste match efter LHC borta.blocco skrev:Det var länge sedan Modo tog tre pinnar mot Djurgården i Stockholm.
Danielsson
Jiri
Bengan
Bengan
2-4 efter 0-4 i sista perioden tack vare superskickliga Martin Lindman som jag är oerhört glad att jag slipper se i DIF något mer. Tror det var 2 dec 06.
Du har faktiskt rätt. Då var det inte så länge sedan. Men av tradition så har Modo väldigt svårt i Stockholm.odburt skrev:Kommer ihåg det som förra säsongens nästa hemskaste match efter LHC borta.blocco skrev:Det var länge sedan Modo tog tre pinnar mot Djurgården i Stockholm.
Danielsson
Jiri
Bengan
Bengan
2-4 efter 0-4 i sista perioden tack vare superskickliga Martin Lindman som jag är oerhört glad att jag slipper se i DIF något mer. Tror det var 2 dec 06.
25/11 var det visst.
Dags att hausa biljettförsäljningen till denna match NU!
Kan vi inte fylla Hovet, direkt efter att ha haft 10 000 i snitt på Globen trots tre matcher på en vecka, är det pinsamt.
Enormt viktiga matcher på gång nu, skillnaden mellan att komma trea o nia i grundserien kan vara publiktrycket.
Ett utmärkt exempel var senaste hemmamatchen mot Brynäs, när vi på läktaren äntligen tände till gjorde DIF detsamma.
Kan vi inte fylla Hovet, direkt efter att ha haft 10 000 i snitt på Globen trots tre matcher på en vecka, är det pinsamt.
Enormt viktiga matcher på gång nu, skillnaden mellan att komma trea o nia i grundserien kan vara publiktrycket.
Ett utmärkt exempel var senaste hemmamatchen mot Brynäs, när vi på läktaren äntligen tände till gjorde DIF detsamma.
Jag är faktiskt efter resurserna mycket nöjd med klackens insats i år. Och när jag menar det så menar jag inte till antalet, utan jag menar hur bra varje person har sjungit utefter sina resurser.wallander skrev: Ett utmärkt exempel var senaste hemmamatchen mot Brynäs, när vi på läktaren äntligen tände till gjorde DIF detsamma.
Därför anser jag att SAIK i oktober, SSK i november, Färjestad borta i december, HV i november, Timrå i november samt SSK borta nu den 24/1 har varit våra toppar, medan 0-3-matcherna emot Frölunda och Mora har varit de sämsta matcherna. (Jag missade matcherna 30/12 och 5/1)
Helt klart är att varje man trappar upp lite extra på Hovet, alla vill liite mer.
Matchen då? 3-2 till oss, efter ett sent mål av Bengan. Nicklas stänker dit två baljor innan dess också.
Usch för Modo!
Massa självgoda lappar som tror att de bästa hockeylirarna kommer därifrån.
Kanske var så för i tiden, men numera dominerar mellansverige o södra sverige juniorlagen.
Sveriges absolut sämsta hemmafans har de också.
Den minnesgode minns med äckel när Bäckman Alavara o Wernblom löpte amok i ÖVIK i en match mot DIF!
Kan ha fel på något av namnen där.
Var det inte senaste säsongen som Modo hjälpte Mora i slutomgången på vår bekostnad??
Som lök på laxen, vann de sedan SM!
Massa självgoda lappar som tror att de bästa hockeylirarna kommer därifrån.
Kanske var så för i tiden, men numera dominerar mellansverige o södra sverige juniorlagen.
Sveriges absolut sämsta hemmafans har de också.
Den minnesgode minns med äckel när Bäckman Alavara o Wernblom löpte amok i ÖVIK i en match mot DIF!
Kan ha fel på något av namnen där.
Var det inte senaste säsongen som Modo hjälpte Mora i slutomgången på vår bekostnad??
Som lök på laxen, vann de sedan SM!