Djurgårdens IF - Mora IK, 6/12 2007

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Raffe_DIF89

Djurgårdens IF - Mora IK, 6/12 2007

Inlägg av Raffe_DIF89 »

Klacken var en ren fröjd i matchen mot Timrå men vad det gäller övrig publik var det en ren skam hur ödsligt Hovet var. Det kommer förhoppningsvis inte se lika illa ut mot Mora.

I forumet har det efter Timrå matchen diskuterats olika skäl till att inte dyka upp på Djurgårdens matcher och jag tycker det är rent bedrövligt att ha som skäl att inte komma på en match bara för att man får en hemresa på 2 timmar.

SKÄMS NI SOM INTE DYKER UPP!!!!!!!!!!!
MOT 17:E
Användarvisningsbild
Rocker

Re: 6/12 Djurgårdens IF - Mora IK Hovet, 19:00

Inlägg av Rocker »

Raffe_DIF89 skrev:Klacken var en ren fröjd i matchen mot Timrå men vad det gäller övrig publik var det en ren skam hur ödsligt Hovet var. Det kommer förhoppningsvis inte se lika illa ut mot Mora.

I forumet har det efter Timrå matchen diskuterats olika skäl till att inte dyka upp på Djurgårdens matcher och jag tycker det är rent bedrövligt att ha som skäl att inte komma på en match bara för att man får en hemresa på 2 timmar.

Ren skam är synd att kalla det. När det är strax över 4000 i globen mot malmö, som det var förra säsongen, då kan vi börja snacka om skam. Hylla i stället dom 5000 som trotsade det hemska vädret och offrade sin lördagskväll för att ta sig till Hovet.
Användarvisningsbild
Raffe_DIF89

Inlägg av Raffe_DIF89 »

Rocker skrev:
Raffe_DIF89 skrev:Klacken var en ren fröjd i matchen mot Timrå men vad det gäller övrig publik var det en ren skam hur ödsligt Hovet var. Det kommer förhoppningsvis inte se lika illa ut mot Mora.

Ren skam är synd att kalla det. När det är strax över 4000 i globen mot malmö, som det var förra säsongen, då kan vi börja snacka om skam. Hylla i stället dom 5000 som trotsade det hemska vädret och offrade sin lördagskväll för att ta sig till Hovet.
hmm???? Ofra sin lördagskväll för att se djurgården lira hockey? du får förklara dig lite där tror jag.
MOT 17:E
Användarvisningsbild
blocco

Inlägg av blocco »

Nu bryter vi den trista sviten mot Mora och vinner.
Mitt tips är 4-1.

1-0 Linkan
2-0 Fimpen
2-1 ?
3-1 Falken
4-1 Ossi
KRNI
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av KRNI »

Tänk att de ska va så svårt att skriva rubriken rätt, hur många korrekta exempel finns det att ta efter? Kan man inte lyckas få till rubiken kan man väl låta någon annan skapa trådarna! Man blir så trött... :shock:
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

Raffe_DIF89 skrev:
Rocker skrev:

hmm???? Ofra sin lördagskväll för att se djurgården lira hockey? du får förklara dig lite där tror jag.
För en del är helg och ledigt inte samma sak. För mig, exempelvis, som jobbar mycket och pluggar på heltid (univsersitetsstudier) och sällan har tid över till att träffa familj och vänner, blir det tyvärr så att man offrar lördagskvällen för att se DIF lira.
Användarvisningsbild
carl-bysen

Inlägg av carl-bysen »

Nu vinner vi på torsdag! Mitt tips är att vi bryter 0-3-trenden och vinner med 5-1, Falk är i bra målform och nätar två ggr om.

Period 1:
3, Falk 1-0
8, Hagos 1-1
11, Bremberg 2-1

Period 2:
4, Hörnqvist 3-1
17, Väänänen 4-1

Period 3:
19, Falk 5-1
Användarvisningsbild
blocco

Inlägg av blocco »

carl-bysen skrev:Nu vinner vi på torsdag! Mitt tips är att vi bryter 0-3-trenden och vinner med 5-1, Falk är i bra målform och nätar två ggr om.
Falk är borta i matchen mot frölunda och det känns osannolikt att han är tillbaka redan mot Mora.
Användarvisningsbild
carl-bysen

Inlägg av carl-bysen »

blocco skrev:
carl-bysen skrev:Nu vinner vi på torsdag! Mitt tips är att vi bryter 0-3-trenden och vinner med 5-1, Falk är i bra målform och nätar två ggr om.
Falk är borta i matchen mot frölunda och det känns osannolikt att han är tillbaka redan mot Mora.
Oj hade missat det.
Användarvisningsbild
Emil Svelander
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Emil Svelander »

Jag kräver en urladdning utan guds nåde i denna match. Det är tamejfan dags för Säcken att på allvar visa att vi också kan spela hockey hemma. Uteblir vinst här, så blir jag otroligt besviken.
Användarvisningsbild
Elias

Inlägg av Elias »

Det är som vanligt upp till oss på läktaren att visa vägen genom bra tryck. Det enda som egentligen förväntas är att du är på plats och tar med dig så många du bara kan och ser till att dessa gör sig ordentligt hörda. Så svårt ska det väl inte behöva vara? På torsdag värmer vi upp inför vad som komma skall på lördag (JK:s första organiserade bortaresa).

Med enade krafter - mot slutspel!
Highwind

Inlägg av Highwind »

Känns som en väldigt viktig match att vinna. Vinner vi denna har vi råd att förlora mot Färjestad borta och ändå känna oss relativt lugna i uppbehållet då spelare kommer tillbaka från sjukdom och skada...

Hoppas flytet är med oss denna gång :)
skullman

Inlägg av skullman »

jag tror de blir en jämn match men vi sätter våra chanser och vinner klart med 4-1

Första:
1-0 Bengan

Andra:
2-0 Dicken
3-0 Timmy pettersson

Tredje:
3-1 Hagos får byta till Adam Andersson eftersom Hagos ä skadad
4-1 Linkan
Senast redigerad av skullman den 2007-12-04 22:32:13, redigerad totalt 1 gånger.
DIF MOT RUBBET
Användarvisningsbild
Caveman
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Caveman »

Highwind skrev:Känns som en väldigt viktig match att vinna. Vinner vi denna har vi råd att förlora mot Färjestad borta och ändå känna oss relativt lugna i uppbehållet då spelare kommer tillbaka från sjukdom och skada...

Förstår inte, vadå råd att förlora mot Färjestad, slog vi inte dem enkelt där uppe senast?(denna gång har vi 5 bussar med oss). Fbk ska vi alltid slå. Tycker vi tar 6 poäng dessa två matcher. Det känns som Mora är den svåraste av de två.
Highwind

Inlägg av Highwind »

Caveman skrev:
Highwind skrev:Känns som en väldigt viktig match att vinna. Vinner vi denna har vi råd att förlora mot Färjestad borta och ändå känna oss relativt lugna i uppbehållet då spelare kommer tillbaka från sjukdom och skada...

Förstår inte, vadå råd att förlora mot Färjestad, slog vi inte dem enkelt där uppe senast?(denna gång har vi 5 bussar med oss). Fbk ska vi alltid slå. Tycker vi tar 6 poäng dessa två matcher. Det känns som Mora är den svåraste av de två.
Det är svårt att räkna med vinst nu när så många är skadade. Färjestad lär knappast gå på samma trick som förra matchen då vi nollade dom. Dom lär vara taggade till tusen.

Mora är ett sämre lag och där har vi större chans.

Vid mora-matchen ska det vara vinst. Färjestadsmatchen kan man ju hoppas på.
Skriv svar