Nytt sammarbete med Globenarenorna
Nytt sammarbete med Globenarenorna
Verkligen ett steg i rätt riktning. Kul för DIF, nu känner man sig mer motiverad att handla i kioskerna.
Kul att vi är på rätt väg, bolagisering och nytt sammarbete...
http://difhockey.se/nyhet.php?news=4318
Kul att vi är på rätt väg, bolagisering och nytt sammarbete...
http://difhockey.se/nyhet.php?news=4318
För övrigt är den nya dealen ett hån utan like. 5% av på allt som säljs, WoW! Hur jävla mycket hade sålts om DIF inte hade lirat alls? Eftersom det är vi som drar folket borde vi ha minst 80% av intäkterna på försäljning på arenan. Hur mycket sötsaker hade krängts om vi inte spelat i elitserien? Bara för att ta ett exempel. Om du köper en godisbit för 20 spänn får DIF tillbaka 1 krona på detta. Med andra ord är det bättre att du köper samma godisbit i din matvaruaffär och lägger 2 kronor i en insamlingshink för DIFs finanser. Då har både du och DIF gjort en bättre affär.
Den sk satsningen och profilering är också den smått skrattretande. Vem fan bryr sig om några pappfigurer? Inte jag i alla fall. Vill man satsa och profilera sig på hockeyn borde man låta DIF få ta över hela driften av Hovet eller åtmistone byta ut alla stolar så de gick i DIF-tema, lite som det såg ut på Arsenals förra hemmaplan typ.
Om politikerna nu vill ha kvar ett elitlag i Stockholm kanske de borde ta lärdom av handlandet i Luleå. Sälj Hovet till oss och bli sedan vår hyresgäst för hela kostnaden över en 10 års period. Jag anser att vi skall få samma hjälp som FBK och Luleå har fått svårare än så är det inte. Mindre insatser än ovan nämnda ser jag bara som hån.
Blir mer lack än glad över denna nya deal, då den bara än mer belyser vilka urusla förhållanden vi verkar under.
Den sk satsningen och profilering är också den smått skrattretande. Vem fan bryr sig om några pappfigurer? Inte jag i alla fall. Vill man satsa och profilera sig på hockeyn borde man låta DIF få ta över hela driften av Hovet eller åtmistone byta ut alla stolar så de gick i DIF-tema, lite som det såg ut på Arsenals förra hemmaplan typ.
Om politikerna nu vill ha kvar ett elitlag i Stockholm kanske de borde ta lärdom av handlandet i Luleå. Sälj Hovet till oss och bli sedan vår hyresgäst för hela kostnaden över en 10 års period. Jag anser att vi skall få samma hjälp som FBK och Luleå har fått svårare än så är det inte. Mindre insatser än ovan nämnda ser jag bara som hån.
Blir mer lack än glad över denna nya deal, då den bara än mer belyser vilka urusla förhållanden vi verkar under.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
En av de bästa nyheterna på mycket länge. Äntligen har de börjat inse vilket värde Djurgården hockey har. Om hockeylaget skulle försvinna från Elitserien förlorar de oerhört mycket pengar, så det är inte mer än rätt att de börjar ge en hel del tillbaka.
50% låter som ett steg i helt rätt riktning. Vi kan inte räkna med så mycket mer då vi inte äger arenan.
Kan ingen med lite insyn göra en liten beräkning på vad detta kan ge för summor?
Jag har ingen aning om vad försäljningen kan vara.
Däremot delar man vinsten i 2 när dealen är 50%
Så långt är jag med....
50% låter som ett steg i helt rätt riktning. Vi kan inte räkna med så mycket mer då vi inte äger arenan.
Kan ingen med lite insyn göra en liten beräkning på vad detta kan ge för summor?
Jag har ingen aning om vad försäljningen kan vara.
Däremot delar man vinsten i 2 när dealen är 50%

Så långt är jag med....
För att räkna lågt, säg att vi har ett snitt på 6000 pers. Dessa handlar för 30kr/pers i snitt (obs, detta är helt taget ur luften, bara vilt spekulerande).
Då skulle vi göra en vinst på 28 matcher x 6000 pers x 15 kr d.v.s. 2 520 000 kr.
Dock är jag helt övertygad om att vi tjänar bra mycket mer än så.
Det är i varje ett steg framåt, snart kanske vi kan ha SSK:s eller SAIK:s spelarbudget.
Då skulle vi göra en vinst på 28 matcher x 6000 pers x 15 kr d.v.s. 2 520 000 kr.
Det är i varje ett steg framåt, snart kanske vi kan ha SSK:s eller SAIK:s spelarbudget.
Kul med ett ganska bra samarbete. Nu kanske man kan tänka sig att köpa något i det alltför dyra kioskerna. Vore bra med ett samarbete med donken också! Ses i kväll.odburt skrev:För att räkna lågt, säg att vi har ett snitt på 6000 pers. Dessa handlar för 30kr/pers i snitt (obs, detta är helt taget ur luften, bara vilt spekulerande).
Djurgården
- Emil Svelander
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Nu händer det grejer...
Bra jobbat ledningen. Nu har vi möjlighet att vara med igen. Framtiden ser rätt ok ut!
- Tommy Baloo
Mmm, kan du förklara skillnaden mellan omsättning och vinst i din nästa post kanske?odburt skrev:För att räkna lågt, säg att vi har ett snitt på 6000 pers. Dessa handlar för 30kr/pers i snitt (obs, detta är helt taget ur luften, bara vilt spekulerande).
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher regard those who think alike than those who think differently.
/Friedrich Nietzsche
/Friedrich Nietzsche
Helt sant, menade 2 500 000 i intäkter, sedan vet jag inte hur man har delat upp kostnaderna.Kagen skrev:Mmm, kan du förklara skillnaden mellan omsättning och vinst i din nästa post kanske?odburt skrev:För att räkna lågt, säg att vi har ett snitt på 6000 pers. Dessa handlar för 30kr/pers i snitt (obs, detta är helt taget ur luften, bara vilt spekulerande).
200.000 bara. Det var bra mycket mindre än jag trodde!
Kan det verkligen stämma? Det är inte mer än runt 17.000 per matc
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=2244&a=720143
Kan det verkligen stämma? Det är inte mer än runt 17.000 per matc
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=2244&a=720143