Färjestads BK - Djurgårdens IF, 22/11 2007
Färjestads BK - Djurgårdens IF, 22/11 2007
konstigt att ingen har skrivit nåt om matchen imorgon. Är det ingen som ska dit??
Karlstad, vafan är det?
Hade det inte varit för en massa annat skit hade jag åkt dit bara för att hata.
Jag vet absolut INGENTING äckligare än högfärdiga skogshuggare som öser in pengar i en kassa värd 84 mille och samtidigt kan hålla på Örebro eller ajk i fotboll bara för att deras skitlag inte är något vidare.
Jag hatar Färjestad mer än ajk, jag hatar Karlstadsbönder värre än Solnaiter. Så har det alltid varit.
Tips:
Antagonistjävlarna - DIF 2-4 (1-0, 1-1, 0-3)
-----
2" T. Rhodin PP1
-----
25" C. Eklund NU1
28" P. Nordström
-----
45" F. Bremberg PP1
52" D. Axelsson PP1
59" N. Danielsson (tom kasse)
Ha det så trevligt alla djurgårdare i Karlstad men tänk att ni sponsrar skiten. Köp ingenting därinne, det är de INTE värda.
Hade det inte varit för en massa annat skit hade jag åkt dit bara för att hata.
Jag vet absolut INGENTING äckligare än högfärdiga skogshuggare som öser in pengar i en kassa värd 84 mille och samtidigt kan hålla på Örebro eller ajk i fotboll bara för att deras skitlag inte är något vidare.
Jag hatar Färjestad mer än ajk, jag hatar Karlstadsbönder värre än Solnaiter. Så har det alltid varit.
Tips:
Antagonistjävlarna - DIF 2-4 (1-0, 1-1, 0-3)
-----
2" T. Rhodin PP1
-----
25" C. Eklund NU1
28" P. Nordström
-----
45" F. Bremberg PP1
52" D. Axelsson PP1
59" N. Danielsson (tom kasse)
Ha det så trevligt alla djurgårdare i Karlstad men tänk att ni sponsrar skiten. Köp ingenting därinne, det är de INTE värda.
Får FBK ledningen tidigt kan detta bli en minst lika jobbig kväll som sist.
Skulle nästan föredra om vi inte la så mycket krut på denna match för att istället satsa lite hårdare på matchen hemma mot MoDo. Hostoriskt sett brukar vi nämligen ha rätt lätt för pojkarna från Övik på hemmaplan.
Tipset imorgon går till FBK och seger för deras del med 4-1.
Om de nu inte gör en av sina inte alldeles ovanliga plattmatcher förstås...
Största frågetecknet är väl vilken av målisarna som skall stå. Själv gissar jag på Riddarn, men jag är inte direkt säker.
Skulle nästan föredra om vi inte la så mycket krut på denna match för att istället satsa lite hårdare på matchen hemma mot MoDo. Hostoriskt sett brukar vi nämligen ha rätt lätt för pojkarna från Övik på hemmaplan.
Tipset imorgon går till FBK och seger för deras del med 4-1.
Om de nu inte gör en av sina inte alldeles ovanliga plattmatcher förstås...
Största frågetecknet är väl vilken av målisarna som skall stå. Själv gissar jag på Riddarn, men jag är inte direkt säker.
- Lee Harvey Oswald
Har inga som helst förhoppningar om poäng ikväll.
Stannar det vid en 1-4 förlust så känns det nästan smickrande, iaf om DIF kör vidare på den inkörda vägen
-"istället för försvar, förvirring"
TIK stod emot en bit in i 2:a per mot FBK senast, sedan kom det stora raset.
& då känns väl ändå TIK klart stabilare än DIF.
Det enda som talar för DIF poäng är väl att FBK vunnit det mesta nu på slutet.
För varje seger, en match närmare förlust.
Stannar det vid en 1-4 förlust så känns det nästan smickrande, iaf om DIF kör vidare på den inkörda vägen
-"istället för försvar, förvirring"
TIK stod emot en bit in i 2:a per mot FBK senast, sedan kom det stora raset.
& då känns väl ändå TIK klart stabilare än DIF.
Det enda som talar för DIF poäng är väl att FBK vunnit det mesta nu på slutet.
För varje seger, en match närmare förlust.
Ett mål med kvällen
Som jag ser det finns det bara ett mål för kvällen: Att få ordning på defensiven igen. Jag hoppas på ett otroligt disciplinerat försvarsspel, där alla jobbar för varandra och där utvisningar undviks till varje pris. Sedan kan man ju alltid hoppas på en kontring eller två framåt. Har absolut inga förväntningar på poäng ikväll, men hoppas att få se ett trendbrott (vi har spelat mindre bra i alla matcher efter uppehållet).
Sedan hoppas jag att Larsson ges en chans till revansch ikväll. Vi måste få igång honom till 100% för att hänga på när slutspelståget går. Börja inte vela mellan målvakterna. De gör bara att vi får två nervösa målvakter.
Sedan hoppas jag att Bengan flyttas ned i tredjekedjan. Lyft upp Danielsson till första eller Varför inte prova Axelsson-Bremberg ihop och ge Danielsson plats i andra kedjan? Hursomhelst, tålamodet med Bengan är slut. Dags för en förändring!
Sedan hoppas jag att Larsson ges en chans till revansch ikväll. Vi måste få igång honom till 100% för att hänga på när slutspelståget går. Börja inte vela mellan målvakterna. De gör bara att vi får två nervösa målvakter.
Sedan hoppas jag att Bengan flyttas ned i tredjekedjan. Lyft upp Danielsson till första eller Varför inte prova Axelsson-Bremberg ihop och ge Danielsson plats i andra kedjan? Hursomhelst, tålamodet med Bengan är slut. Dags för en förändring!
- Raffe_DIF89
KROSS
Jag tror inte Kaffeskiten är berädda på den här matchen, de tror säkert att vi kommer va lika dåliga som sist men nu tar vi tre raka segrar här!
2-4 slutar matchjäveln
Period 1
1-0 Prestberg
2-0 Rhodin
Period 2
2-1 Ottosson
Period 3
2-2 Bremberg
2-3 Bäcker
2-4 Danielsson
2-4 slutar matchjäveln
Period 1