Linkan
- DIFference
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Linkan
Linkan gjorde fyra poäng i första matchen. Efter sju omgångar och sex spelade matcher har han fortfarande bara gjort fyra poäng. Vad har hänt? Är han fortfarande missnöjd?
- reservjesus
Om han nu är missnöjd, varför låter dem han spela? Visst han är en poänkung a la Gretzky men en missnöjd linkan är en dålig linkan. Bänka killen fall han forsätter glida runt och inte göra något.
Men jag tror inte han är speciellt misnöjd,tror han är i en svacka bara. Kom ihåg han är 34 och han blir inte yngre
Märk mig fall jag har fel, de är bara mina tankar och åsikter
Men jag tror inte han är speciellt misnöjd,tror han är i en svacka bara. Kom ihåg han är 34 och han blir inte yngre

Märk mig fall jag har fel, de är bara mina tankar och åsikter
- Emil Svelander
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Håller med förgående inlägg.
Alla spelare har sina formsvackor, som drabbar skickliga spelare även Fredrik "Linkan" Bremberg i detta fall, som man blivit bortskämd dem senaste åren då han alltid levererar och gör det han ska.
Fast det är bättre att formsvackan kommer nu, i början av säsongen, än slutet av säsongen då laget kanske behöver en påltilig spelare som kan producera poäng och inge självförtroende för laget.
Man jag vet och hoppas att Bremberg kommer till sitt rätta "jag" och visar alla att han är en skicklig spelare som även har sina dåliga dagar ibland även om man inte kan tro det om han.
Alla spelare har sina formsvackor, som drabbar skickliga spelare även Fredrik "Linkan" Bremberg i detta fall, som man blivit bortskämd dem senaste åren då han alltid levererar och gör det han ska.
Fast det är bättre att formsvackan kommer nu, i början av säsongen, än slutet av säsongen då laget kanske behöver en påltilig spelare som kan producera poäng och inge självförtroende för laget.
Man jag vet och hoppas att Bremberg kommer till sitt rätta "jag" och visar alla att han är en skicklig spelare som även har sina dåliga dagar ibland även om man inte kan tro det om han.
Senast redigerad av Pilate den 2007-10-10 11:33:03, redigerad totalt 1 gånger.
-
Det som är oräväckande med Linkan är att han är så bedrövlig i egen zon. Vissa matcher blir hans kedja nertryckt ordentligt tack vare att markeringen och närkampsspelet brister. Spelar ju ingen roll om dom gör en kasse om dom släpper in 2. Måste bli bättre +- på vissa av våra stjärnor.
Där har alltid Otto varit otroligt stabil. Även om han bara gjort 20 poäng så tar han alltid sitt ansvar i defensiven.
Sen spelar det ingen roll att PP inte räknas in i +-. Hade vi legat på 22-25% i PP så hade det gjort skillnad. Men nu går vi väl i stort sett jämnt ut i PP/BP.
Där har alltid Otto varit otroligt stabil. Även om han bara gjort 20 poäng så tar han alltid sitt ansvar i defensiven.
Sen spelar det ingen roll att PP inte räknas in i +-. Hade vi legat på 22-25% i PP så hade det gjort skillnad. Men nu går vi väl i stort sett jämnt ut i PP/BP.
-
Linkan är och kommer aldrig att bli bra i egen zon, han är inte den spelartypen. Linkan är liraren som kan göra vad som helst på planen och eftersom han gör det tycker i alla fall inte jag att det inte spelar någon roll att han inte gör det bästa jobbet hemåt.MAP skrev:Det som är oräväckande med Linkan är att han är så bedrövlig i egen zon. Vissa matcher blir hans kedja nertryckt ordentligt tack vare att markeringen och närkampsspelet brister. Spelar ju ingen roll om dom gör en kasse om dom släpper in 2. Måste bli bättre +- på vissa av våra stjärnor.
Det är där Säcken måste se till att han får lira med en defensiv center, typ Falken, som kan ta det ansvaret hemåt när Linkan beger sig ut på sina färder.
Nej, Linkan ska inte användas i något defensivt spel, det är därför jag är riktigt förvånad att han fått lira flera byten i box play. För det första måste vi vila honom då så han kan spela mer när vi spelar offensivt spel, sen är han som sagt ingen bra defensiv spelare.
Trevlig helg alla.
Linkan For President!!
Håler inte riktigt med. Linkan borde fortsätta användas i defensiva situationer som i boxplay. Han läser spelet som få och kan skapa rikitgt giftiga kontringar på egen hand. Tänk på att DIF gjort flest shorthanded i serien. Däremot håller jag med om att han, om han ska användas i numerära underlägen, måste ha en defensivt skicklig center vid sin sida, typ Falk eller Ante.John älskar DIF! skrev:Linkan är och kommer aldrig att bli bra i egen zon, han är inte den spelartypen. Linkan är liraren som kan göra vad som helst på planen och eftersom han gör det tycker i alla fall inte jag att det inte spelar någon roll att han inte gör det bästa jobbet hemåt.MAP skrev:Det som är oräväckande med Linkan är att han är så bedrövlig i egen zon. Vissa matcher blir hans kedja nertryckt ordentligt tack vare att markeringen och närkampsspelet brister. Spelar ju ingen roll om dom gör en kasse om dom släpper in 2. Måste bli bättre +- på vissa av våra stjärnor.
Det är där Säcken måste se till att han får lira med en defensiv center, typ Falken, som kan ta det ansvaret hemåt när Linkan beger sig ut på sina färder.
Nej, Linkan ska inte användas i något defensivt spel, det är därför jag är riktigt förvånad att han fått lira flera byten i box play. För det första måste vi vila honom då så han kan spela mer när vi spelar offensivt spel, sen är han som sagt ingen bra defensiv spelare.
Trevlig helg alla.
Linkan For President!!
Linkan bäst i världen!
Linkan är och kommer alltid att vara Djurgårdens bästa spelare så länge han är sugen på att fortsätta lira! Det vet alla som är på hovet för att kolla in laget i allas våra hjärtan