Svarta rubriker i media

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
grandstoff

Svarta rubriker i media

Inlägg av grandstoff »

Aftonblaskan frossar i Djurgårdens prekära situation och kastar gärna fan i sjön så fort tillfälle ges.

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 30,00.html
http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 28,00.html
http://www.aftonbladet.se/blogg/hockeyblogg/
Användarvisningsbild
Jacke

Inlägg av Jacke »

"Vi har budgeterat för 7000 åskådare i snitt och den är jag övertygad om att vi också kommer att hålla."

Jaså det säger du Engström. Budgeten var lagd på nästan samma snitt förra året. Det som översteg budgeten skulle NHL-stjärnorna få i lön. Som vi alla vet gick Djurgården hejdundrans back förra säsongen.

Då ställer jag mig frågan, var förra säsongen helt oplanerad ekonomiskt eller är denna säsongen planerad med vinst? Priset på förra säsongen kan vara att åka ur denna säsong.
Lädersliparen

Inlägg av Lädersliparen »

Trist läsning, men inte direkt felaktig.
Personligen tror jag att intresset är kallt för Djurgården.
Med bleka resultat inledningsvis i ES, så finns risken att intresset svalnar ännu mer.
Att det blir 7000 personer i snitt i år, med tanke på förra årets publiksnitt tror jag även Engström förstår att det inte är rimligt.

Jag håller tummarna, men personligen skulle jag även dyka upp om det vore match i Wallenstam hallen.
Användarvisningsbild
Ritterwand

Inlägg av Ritterwand »

Lädersliparen skrev: Att det blir 7000 personer i snitt i år, med tanke på förra årets publiksnitt tror jag även Engström förstår att det inte är rimligt.
Har du tagit med att Leksand spelar i ES i år i dina beräkningar? Där har du ju i princip 3 utsålda matcher..
Användarvisningsbild
Don_T
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Don_T »

http://www.svenskafans.com/hockeyzon/di ... ?id=100718

Det gäller att vi Djurgårdare inte gör som media förväntar! Vi ska visa alla att vi kan fylla Globen!
DIF! ALLTID - OAVSETT!
Lädersliparen

Ritterwand skrev:
Lädersliparen skrev: Att det blir 7000 personer i snitt i år, med tanke på förra årets publiksnitt tror jag även Engström förstår att det inte är rimligt.
Har du tagit med att Leksand spelar i ES i år i dina beräkningar? Där har du ju i princip 3 utsålda matcher..
Tror inte det spelar så stor roll ändå, vare sig med Leksand eller inte.
Foppa & CO i Modo drog ju 2 fullsatta förra säsongen.
Elitserien 2004/2005 hade ganska hyffsade laguppställningar.
Ändå kom det mindre än 7400 åskådare.
Tror du verkligen själv på att det kommer nästintill samma antal åskådare med årets laguppställningar i ES? Då är ni två :)
Användarvisningsbild
Altono

Inlägg av Altono »

Tror faktiskt inte det spelar någon roll om spelarna heter Nils Ekman eller Adam Andersson. Det kan man också se på publiksnittet innan nhl spelarna spelade och när nhl spelarna spelade, ingen större ökning eller minskning där.

Jag säger i stället, sluta tjura över en dålig försäsong och gå på matcherna.
Hjälper ni DIF hockey med erat gnäll(inte alla) tycker ni?

NEJ! Det är snarare eran brist på kunskap som lyser igenom.

Ställ upp för DIF!

Tack för mig!
Användarvisningsbild
Ritterwand

Inlägg av Ritterwand »

Lädersliparen skrev: Tror du verkligen själv på att det kommer nästintill samma antal åskådare med årets laguppställningar i ES? Då är ni två :)
Nej jag tror egentligen ingenting, jag utesluter dock inte möjligheten. Det är i alla fall en rätt stor skillnad på ett genomsnitt på 7400 och 7000. Om DIF säljer ut Globen vid två tillfällen så räcker det om resten av säsongen har ett genomsnitt av 6400 för att det totala publikgenomsnittet ska bli ca 7000. Det är inte en omöjlighet. Säljer DIF ut de två matcherna mot Leksand samtidigt som JK gör 2-3 ordentliga storsatsningar så kan man nog klara målsättningen även om det visserligen kommer bli matcher mot Luleå med 3500 pers på läktaren. Tyvärr så spelas en av tre matcher mot Lekand på Hovet och två av tre matcher mot Färjestad spelas på Hovet, det kan nog göra ordentlig skada.
Bigge
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Bigge »

I Djurgårdens styrelse sitter bland andra Ericssons vd Carl-Henric Svanberg, EMA Telstars ordförande Thomas Johansson och TV3:s vd Hasse Breitholtz och frågan är om deras affärskontakter nyttjas fullt ut?

Se sanningen i vitögat
Bara deras egna fallskärmar skulle räcka för att driva runt Djurgården i flera år, gissar jag.

stämmer rätt bra det han sa på aftonbladet, mäktiga och äckligt rika snubbar som kan driva DIF åratal utan att det sinar på kontot, men de e kanske lika penga giriga som alla andra vd och direktörer så det enda de tänker på är pengar pengar pengar :)
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Superstars bojkottar resor till Globen

Inlägg av Frasse »

Dessvärre så har Superstars bestämt sig för att inte organisera några resor till Stockholm i vinter och detta som protest emot att man inte får ha med sig trummor och huligantutor.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
DIF 4 EVER

Inlägg av DIF 4 EVER »

Risken finns absolut att DIF åker ur iår. Det går inte att spara sig ur en kris. Istället måste inkomsterna ökas. Sponsorkontrakt ses över m.m. Kanske kan någon huvudsponsor skjuta till lite mer pengar?

Ändå tycker jag DIF har rensat ganska bra i truppen. Flera spelare som jag inte tycker presterade i fjol är borta. Typ Fimpen, Kollar och S Kronwall är i mina ögon inga förluster.

DIF kör iår med en ungt och talangfullt lag. Däremot är det också en osäkerhet i det. Man vet inte riktigt hur dessa unga oerfarna killar ska tackla att spela i elitserien med de stora grabbarna. Finns en risk att unga spelare ibland viker ner sig.

Skulle gärna sett åtminstone en rutinerad back till i truppen. Backsidan är den tunnaste enligt mig. Har nog aldrig sett DIF med en sådan tunn backbesättning. Saknar en offensiv spelförande back i powerplay med ett tungt slagskott. Vet att sådana inte växer på träd men en sådan skulle verkligen behövas för att få igång powerplayet.
Lädersliparen

Bigge skrev: stämmer rätt bra det han sa på aftonbladet, mäktiga och äckligt rika snubbar som kan driva DIF åratal utan att det sinar på kontot, men de e kanske lika penga giriga som alla andra vd och direktörer så det enda de tänker på är pengar pengar pengar :)
Svanberg har ju iofs petat in 10 mille av sina privata pengar.

Jag har köpt 4 st sittplatskort sektion A (exkl slutspel)
Är medlem i både JK & Dif Hockey.
Köper en del profilerade kläder.
Vad mer kan jag göra för att bidra ekonomiskt?

Sen har jag inte sett något gnäll i denna topic, mest fakta.
Användarvisningsbild
grandstoff

Inlägg av grandstoff »

Har återigen läst igenom blaskans intervjumed Tommy Engström. Försöker läsa mellan raderna vad han egentligen menar.
Tommy Engström skrev:– Vi har omprövat målsättningen lite. Tidigare sa vi att vi skulle vara ett topplag, men nu pratar vi bara om slutspel – till att börja med.
Varför nöja sig med den situation som uppstått? Har det verkligen inte funnits andra vägar att gå än att värva spelare som knappt platsar i allsvenska lag? Inför årets säsong har Djurgården kvalificerat sig för 19 raka slutspel. Nu ska vi helt plötsligt vara glada om vi når dit, och med dagens lag måste det ses som en gigantisk bragd om det skulle gå vägen.
Tommy Engström skrev:- Att skära ner kostnaderna var nödvändigt. Finns det inte pengar så finns det inte. Vi måste leva i nuet.
Då klubben saknar pengar finns det ändå vägar att gå. Tittar vi kort i backspegeln så minns säkert många att både Södertälje och Mora lyckades knyta till sig världsspelare i form av Olli Jokinen och Marian Hossa utan att belasta eller riskera klubbens ekonomi. Alla utgifter betalades direkt av sponsorer. Jag ser inte varför detta skulle vara omöjligt för Djurgården att klara av, framför allt då Engström påstår att Djurgården "ligger i topp när det gäller sponsorbiten."

Det skulle vara mycket intressant att se ledningens vision om var Djurgården kommer befinna sig om 5 år. Tror de verkligen att detta sparpaket kommer vara lösningen? Vad händer nästa säsong, kommer nästa svångrem då? Klubbens ekonomi har ju varit på dekis i flera år och man har fortfarande inte hittat en hållbar lösning...

Bajen driver en kamp för livet när det gäller avtalet med GA. Hur lång tid dröjer det innan Djurgården finner sig i samma situation? Så länge Djurgården är fast i klorna på GA kommer alltid ekonomin att vara en akilleshäl.
Tyvärr så är nog sanningen att Djurgården är fast i en snabb spiral neråt som är otroligt svår att bryta. I värsta fall är detta bara början på det stålbad som väntar. :?
Användarvisningsbild
grandstoff

Inlägg av grandstoff »

isolerad

Inlägg av isolerad »

http://www.svd.se/dynamiskt/sport/did_10542102.asp

Den artikel får det faktiskt att se ljusare ut.

SVD tippar att Djurgården klarar en åttonde plats.
Skriv svar