Varför litar ingen på sitt djurgården??

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.

Hur många djurgårdsmatcher ser du på en säsong? (live, inte TV)

1-10
25
43%
11-20
10
17%
21-30
14
24%
31-40
3
5%
41-50
4
7%
Fler
1
2%
Ingen
1
2%

Antal röster: 58

djurgårdarn3

Varför litar ingen på sitt djurgården??

Inlägg av djurgårdarn3 »

jag kollar i forumet minst en gång om dagen och skriver även själv.
men nu undrar jag varför ingen litar på djurgården.
dom flesta tycker att deras värvningar är för klena och dåliga och inte har tillräckligt hög standard.
dom tycker att ekonomin är för dålig.
och djurgårdens matchtröjor är för fula tycker många!
och dom tror inte att djurgården ens kan klara sig till slutspel.
hur ofta går ni ens på matcherna?
jag ser att många skriver från alla möjliga ställen och säger att dom åker på matcher 1-2 gånger om året då kan dom ju inte säga om dom gör dåliga värvningar eller att klacken är för liten.
vi måste ju dit och hjälpa dom!

har ni inget hjärta till djurgården?? eller vad är det för fel?
skriv och motivera :?: :?: :?:

Litar du på djurgården :?: :?: :?:
eller litar du inte på djurgården :?: :?: :?:
åhh vad det är skönt att se Djurgårn göra mål!
corrado_boy

Inlägg av corrado_boy »

DET jag blir lack på är alla som säger sig vara djurgårdare men sedan sviker ena sporten...
tex som vi hockey-fotboll så säger vissa..nä jag är mer supporter i fotbollen änn vad jag är för hockeyn!!

DETTA E SKIT SNACK :evil:
ÄR MAN DJURGÅRDARE SÅ ÄR MAN 8)
ALLTID OAVSETT FÖR EVIGT DJURGÅRDEN :twisted:

Så till er där hemma som har sådana vänner innom denna förening ställ upp dom för rätta e du djurgårdare eller inte??
Ett annat sätt är att bjuda Kanske 1-2 spelare från fotbollens a-lag till klacken för att få lite magnetism?? :wink:
Wedd
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Wedd »

30+
Alltid Oavsett.
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

Säsongskort för 11 året irad. Brukar åka när vi möter SSK och ibland VF
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Mycket snack lite verkstad skulle kunna beskriva det hela rätt bra. Man läser ofta om spelare som DIF vill ha, men samtliga tackar ändå nej. Det har varit snack om storsatsningar hit och dit samt att pengarna man fick från vissa NHL exporter skulle gå till nya spelare. för över 4 mille fick vi i sådana fall Rydman och Landberg skall tilläggas. Istället för att jobba med de stora avgörande bitarna väljer man att plocka fram och göra reklam för att de personer som har mastercard / dif-kortet nu får lite mer rabatt. Helt seriöst ge fasen i alla små meningslösheter och ta i ut med de stora problemen istället och framför allt snacka mindre med media.

DIF fotboll hörde man inte ett knysst från sedan slog bomben Aki ner. Så gör man när man värvar spelare.

Det finns om man bortser från spelarrekrytering 3 punkter som är viktiga att ta i tu med:

* Arenasituationen
* elitseriens upplägg
* Hitta ett bättre sätt att slussa in unga spelar. Läs skapa avtal med någon vettig klubb så vi inte förlorar spelare som Lundh i fortsättningen.

Punkt två kan vara svår att lösa, men de övriga två borde inte vara omöjliga att nysta upp. Punkt 3 borde t ex vara toklätt att lösa. Både Huddinge och Hammarby är på dekis och borde vara sugna på ett avtal av denna sort.

Sedan måste det nämnas att spelarrekryteringen varit under all kritik de senaste säsongerna. Visst vissa spelare har varit lyckokast som Larsson och Bengan, men faktum är att spelare som värvats in i "mellanklassen" inte alls varit lyckade. Detta betyder att vi köpt in dyra medelmåttor istället för att låta unga spelare få fler chanser. Det är alltså bättre att satsa mer pengar på en spetsspelare och sedan fylla på med unga spelare jämfört med att köpa in dyr utfyllnad; Läs Anger, Frylén m fl.

Frågorna jag ställer mig är bland annat:

HUr kunde Hagos undgå att inte krita på för oss trots att vi var villiga att betala mer än Mora?

Om vi gett fasen i Frylén och Anger hade vi då haft råd med Michael Holmqvist?

Att plocka upp unga spelare känns helt rätt agerat, men satsningen på dyra medelmåttor känns milt uttryckt korkat. Tyvärr har detta systemtänkande varit rådande i DIF de senaste säsongerna vilket är väldigt oroväckande. ( 2 år på danielsson och Ericsson känns t ex inte så där superduper välscoutat om ni frågar mig. Danielsson kanske kan lyckas hyggligt, men jag tvivlar. )

Det känns helt klart som att de som har ansvaret för rekrytering av spelare inte skött sina jobb direkt bra under de senaste 3-4 säsongerna.
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

1-10
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

corrado_boy skrev:DET jag blir lack på är alla som säger sig vara djurgårdare men sedan sviker ena sporten...
tex som vi hockey-fotboll så säger vissa..nä jag är mer supporter i fotbollen änn vad jag är för hockeyn!!

Så till er där hemma som har sådana vänner innom denna förening ställ upp dom för rätta e du djurgårdare eller inte??
Ett annat sätt är att bjuda Kanske 1-2 spelare från fotbollens a-lag till klacken för att få lite magnetism?? :wink:
Helt serisöt det finns inte tid eller pengar till att följa en serie som innehåller 50+ matcher. För min del är fotbollen nummer 1. Det innebär att jag ser de flesta matcher live vilket framför allt är en belastning rent tidsmässigt. Fotbollen är värd satsningen för där gäller varje match något samtidigt som matcherna inte är lika många till antalet vilket gör att man hinner bygga upp en längtan till nästa match som nästan blir för stor. I hockey är det matcher mer eller mindre varje dag känns det som och därför hinner man aldrig bygga upp den spänning och de förväntningar som man kan göra inför en fotbollsmatch. En fotbollsmatch är nerv och spänning i 90 minuter. hockeymatcher känns tyvärr rätt ofta som rena gäspningarna i jämförelse.
Användarvisningsbild
mforce

Inlägg av mforce »

Att jämföra fotboll och hockey är grymt subjektivt. Jag tycker att en del fotbollsmatcher är orgier i felpassningar, okoncentration, fantasilöst anfallsspel och pass hem till målvakt. Så när det väl händer något intressant kan man ge sig fan på att linjemannen vinkar offside eller domaren blåser frispark till försvarande lag i straffområdet.

Nej, jag köper inte att fotboll per definition är en mer underhållande sport.
Användarvisningsbild
Pompe
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Pompe »

Kommer säkert bli en match mer än förra årets säsong, det var ju så att en fotbollsmatch krockade med en hemmamatch i hockeyn :D
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Jag ser 1-10 matcher live varje säsong. Det är vad jag hinner med.
Senast redigerad av Remy Lebeau den 2007-09-12 11:13:34, redigerad totalt 1 gånger.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
corrado_boy

Inlägg av corrado_boy »

Kall-El skrev:
corrado_boy skrev:DET jag blir lack på är alla som säger sig vara djurgårdare men sedan sviker ena sporten...

Helt serisöt det finns inte tid eller pengar till att följa en serie som innehåller 50+ matcher. För min del är fotbollen nummer 1. Det innebär att jag ser de flesta matcher live vilket framför allt är en belastning rent tidsmässigt. Fotbollen är värd satsningen för där gäller varje match något samtidigt som matcherna inte är lika många till antalet vilket gör att man hinner bygga upp en längtan till nästa match som nästan blir för stor. I hockey är det matcher mer eller mindre varje dag känns det som och därför hinner man aldrig bygga upp den spänning och de förväntningar som man kan göra inför en fotbollsmatch. En fotbollsmatch är nerv och spänning i 90 minuter. hockeymatcher känns tyvärr rätt ofta som rena gäspningarna i jämförelse.

Kan du förklara på villket sätt det är mer närv i fotboll??
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Hans personliga åsikt, lägg ner med att försöka motbevisa folk i en sådan orelevant sak corrado.
Användarvisningsbild
blocco

Inlägg av blocco »

corrado_boy skrev:
Kall-El skrev:

Det gjorde han ju, och jag håller med till viss del, det blir mindre spänning och matcherna blir inte lika viktiga när de är så otroligt många.
Men å andra sidan så tycker jag att hockey är roligare att kolla på... :? :)
#25 SuperMicke Johansson

Inlägg av #25 SuperMicke Johansson »

Är Djurgår´n trogen och varit det sedan födseln 1978!
Vi har alltid varit störst bäst å vackrast, nu blåser det en motvind mot föreningen, ekonomin -5 miljoner är en pina de är den.
Politiker mer egocentriska än nånsin.
Man ska inte kunna bedriva idrott i sthlm så ska det tydligen vara..
Vi får inga klassspelare men tror laget går till slutspel..
Mycket på grund av ekonomin.
Linkan visade att han vill och kan mot Helsningfors, Anger har fått igång Ottosson och håller den linan ingen fara på taket.
Borta är egot Dragan som tjatar å gråter
Borta är Fernholm i mina ögon tillsammans Linköpinfg det största hatobjektet inför 2007/08!!

Har ingenting med att jag tycker att matchtröjorna är skitfula.
Gillar dom inte alls,
Vi är i behov av sponsorer men dessa passar inte på retortröjan samtidigt som typsnittet på siffororna är kräkfula.

Ska vi ha retro ska vi ha fullkommligt retro fram med lagerkransen i sådant fall och bort med siffrorna fram med de från 2004/05.

Min kärlek till Djurgår´n kommer aldrig avta eller försvinna..
Jag kritserar inte folk som håller på DIF i hockey å Drott i handboll å Gais i Fotboll..
Tycker bara de e sjukt, men visst vissa har olika favoritlag å favoritsporter..
Jag e Djurgår´n i allt oavsett..
Tillsammans står vi enade med medparten av hemmamacherna spelandes på hovet.!
DIFstyrelsen tänker på fansen och en sak är jävulskt kul, Micke Johannson är tillbaka!!

De e en känsla av VI MOT DOM!
Så är det också: DIF MOT RUBBET!
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

corrado_boy skrev:
Kall-El skrev:

Varför det är mer nerv i fotboll? Tja enkelt uttryckt gäller varje match något i fotboll kombinerat med att det inte är lika många vilket gör at varje enskild match är så mycket mer värd / viktig jämfört med en hockeymatch. Allsvenskan är typ 28 matcher eller något sådant. Hockeyn är 55 plus slutspel. bara det borde vara bevis nog för att nerven i fotboll blir större än i hockey. Man hinner bygga upp en anspänning mellan matcherna på ett helt annat sätt i fotbollen helt enkelt. Just nu är det t ex ett uppehåll på hela två veckor och jag kryper redarna på väggarna i väntan på matchen mot TFF av alla lag. Att fotbollen dessutom har derbyn gör ju detta att nerven kring dessa matcher blir än större jämfört med hockeyn som inte har något hetare än 4 möten mot FBK....

*suck*

Trodde detta var uppenbart. Och bara för att förtydliga lite grand. Jag lägger inget värde i kvalién på idrotten som erbjuds utan pratar här enbart om spänning, nerv och liknande saker. Å andra sidan anser jag att det krävs nerv och spänning för att göra en mach intressant sedan spelar det ingen roll vilka spelare det är som står på isen eller på gräset....
Skriv svar