Själv har jag hela landet som arbetsområde (inte minst norrland) och jag kan med lätthet säga att Skellefteå inte ens kommer i närheten av något som Stockholm har att erbjuda när det kommer till utbudet av nöjen.hehe det är ganska roligt att se den inbitne sthlmaren höja sin stad till skyarna om det stora utbudet av saker att göra osv....sanninen är den att om ni orkar er utanför tullarna och kollar in en medelstor stad så har den i princip det utbud av aktiviteter och annat som sthlm har...fast inom en mindre yta och med lättare kommunikationer o ch kanske lite mindre skala. OK Mora kanske inte är sååå stor men Skellefteå är ganska så precis en tiondel av sthlm och rätt lagom för många
Vad man har där uppe är självklart möjligheten att erbjuda spelare att köpa/hyra bostäder inom samma närområde.
Den möjligheten är svårare att erbjuda i Stockholm (lite av det piss-nisse gnällde på när han lämande oss för Timrå......).
Tro nu inte att jag har något mot norrland som landsdel, tvärtom det har sin charm men hur kul är det att bo i en landända som ligger i mörker ett kvartal varje år ?
Möjligheten till istider i samma ishall träning efter träning är i sig positivt men hur jävla kul är det att ha 13 mil till närmaste tätort ? och då dessutom till en tätort där kommunismen har en starkt fäste (om vi nu talar om Skellefteå).
Hade det handlat om Frölunda eller för den delen Linköping hade jag kunnat förstå ditt resonemang om att det faktist finns samma utbud av nöjen eller åtminstone närheten till dessa.