Reklam på isen

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Semper Fi!

Reklam på isen

Inlägg av Semper Fi! »

Nu vet jag inte om detta diskuterats förut, men reklamen på Elitserierinkarna börjar se som i Finland eller Tjeckien, man ser ju inte pucken längre. Det värsta tycker jag är sen Telenor klev in och erbjöd stålar så försvann alla logos från tekningscirklarna, bara det är ett hån mot supportrarna. Är Elitserien så jävla fattigt att lag en inte får ha sina egna emblem i mittcirkeln?
Semper Fi!

Inlägg av Semper Fi! »

Jag måste understryck mig själv. Det är fan så mycket mäktigare att kliva in på Hovet/Globen och se ett stort jävla DIF emblem mitt på isen... Håller ni med?
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

Semper Fi! skrev:Jag måste understryck mig själv. Det är fan så mycket mäktigare att kliva in på Hovet/Globen och se ett stort jävla DIF emblem mitt på isen... Håller ni med?
Telenor betalar väl en och annan krona för sin logga i mittcirkeln.... ganska mycket cash i intäkter.
Användarvisningsbild
blårandigt
Säsongskort: Ja

Inlägg av blårandigt »

Semper Fi! skrev:Jag måste understryck mig själv. Det är fan så mycket mäktigare att kliva in på Hovet/Globen och se ett stort jävla DIF emblem mitt på isen... Håller ni med?
grymt mäktigt. både för spelare och supporter.
en dröm och ha det nu på hovet 8)
Användarvisningsbild
blocco

Inlägg av blocco »

blårandigt skrev:
Ja så kan vi göra!! DIF är ju inte alls i behov av pengar för tillfället så att ta bort en av de ställena där sponsorerna betalar som mest för att få ha sin reklam. Vilken toppenidé.

Nej ärligt talat, visst det hade varit mycket snyggare men ni får ju vara realistiska. DIF behöver pengar!
Användarvisningsbild
blårandigt

Inlägg av blårandigt »

blocco skrev:
blårandigt skrev:
Ja så kan vi göra!! DIF är ju inte alls i behov av pengar för tillfället så att ta bort en av de ställena där sponsorerna betalar som mest för att få ha sin reklam. Vilken toppenidé.

Nej ärligt talat, visst det hade varit mycket snyggare men ni får ju vara realistiska. DIF behöver pengar!
haha. Ja vi skulle inte kunna göra så ekonomin tillåter inte de på några år
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Frasse »

Rocker skrev:
Telenor betalar väl en och annan krona för sin logga i mittcirkeln.... ganska mycket cash i intäkter.
Telenor betalar närmare bestämt 10 miljoner över tre år för att ha rätten till mittcirklarna på landets Elitserie-arenor.
Avtalet har tecknats med Svenska Hockeyligan och Hockeyligan fördelar sedan pengarna mellan de tolv Elitserieklubbarna.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Grrr.... Ser verkligen fram mot den dag då Elitserieklubbarna bryter med pajasförbundet och själva kan teckna reklamavtal.
Skriv svar