Stad som backar upp sitt lag!

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
#25 SuperMicke Johansson

Stad som backar upp sitt lag!

Inlägg av #25 SuperMicke Johansson »

Samtidigt som mitt kära Djurgården kämpar för sin existens bygger Göteborgs stad en ny lyxarena till Frölunda!!!
Snacka om att det är natt och dag mellan kommunpolitikerna i stockholm mot övriga landet!!
Är så in i helvete besviken så det det saknar motstycke!

DIF är bra pr för stockholmshockyn, och ger massor med massmedialt utrymme i pressen..
Mesta mästarna!!

här är länken:
http://www.aftonbladet.se/vss/telegram/ ... __,00.html
Wedd
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Wedd »

Är inte lätt när dom flesta motsätter allt vi gör och säger.
Alltid Oavsett.
#25 SuperMicke Johansson

Inlägg av #25 SuperMicke Johansson »

Word!
Vi spelar fan i mej i fel stad, sett i politikerögon!
Gäst

Inlägg av Gäst »

Sparka idrottsborgarrådet nu
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Då är det väll upp till oss suopportrar att stödja vårt lag, dax och visa att vi inte behöver en lyx-arena för att vinna!
Äppelmos

Inlägg av Äppelmos »

Finns det inget man kan göra för att få politikerna att fatta? Typ namn insammling eller nått sånt?

Asså jag älskar mitt lag, mitt Djurgården. Men de känns ALLTID som vi får kämpa i motvind. Jävligt jobbigt!
Kojak

Inlägg av Kojak »

Jag har själv under dagen gått omkring med en knut i magen, och jag har fan haft lust att ta bilen in till stadshuset kommande vecka och demonstrera för DIF Hockeys skull och Stockholmshockeyn. Frågan är om det är lagligt? Frågan är också om det är lönsamt..?

Hur många skulle kunna göra detta?

Det är kanske lite pajasvarning över detta, men det är helt klart känslorna, de JOBBIGA känslorna, som gör att jag skriver detta.
Bigge

Inlägg av Bigge »

Handlar inte direkt om hockey:

Men hur i helsike kan Hammarbuuu fotboll få bygga en nu fotbolls arena bredvid Globen, Vet ju att det är hammarbus "land"

Men är det inte sthlm stad som äger den mark. isåfall varför får de bygga men inte DIF?? Fast DIF kanske får bygga men inte har pengar och sponsorer till det??
Kanske dum fråga, men bor inte i Sthlm så är inte så insatt just i den biten. Men ni får mer än gärna informera mig om detta och hur det ligger till.

Känns som DIF överlevnad just nu hänger på egen arena, antingen äga hovet eller helt ny.
DIF måste klart få intäkter för kringförsäljningen. Kolla alla andra klubbar. De tjänar en rätt bra hacka på detta.
There is no I in TEAM!!!!
Användarvisningsbild
Original Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem
Kontakt:

Inlägg av Original Frasse »

Bigge skrev:Handlar inte direkt om hockey:

Men hur i helsike kan Hammarbuuu fotboll få bygga en nu fotbolls arena bredvid Globen, Vet ju att det är hammarbus "land"

Men är det inte sthlm stad som äger den mark. isåfall varför får de bygga men inte DIF?? Fast DIF kanske får bygga men inte har pengar och sponsorer till det??
Kanske dum fråga, men bor inte i Sthlm så är inte så insatt just i den biten. Men ni får mer än gärna informera mig om detta och hur det ligger till.

Känns som DIF överlevnad just nu hänger på egen arena, antingen äga hovet eller helt ny.
DIF måste klart få intäkter för kringförsäljningen. Kolla alla andra klubbar. De tjänar en rätt bra hacka på detta.
Stockholms Stad äger inte marken där vraken vill bygga sin nya arena.

Har för övrigt skrivit ett mail till idrottsnämnden där jag har ställt lite frågor angående Stockholms Stads inställning till DIF Hockey.
Sju sorters apa!
Bild
nisse__

Inlägg av nisse__ »

Djurgårdens överlevnad hänger på en skör tråd. Någon politiker måste agera. Eller vill politikerna helt enkelt att hockeyn och Djurgården ska dö. Allt hänger på en egen arena.
Alltid Djurgården
Gäst

Inlägg av Gäst »

Vi har ju en statsminister som är Djurgårdare..
Han skulle väl kunna påverka dom i stadshuset
espen21

Inlägg av espen21 »

Tycker vi borde starta en lista att ge till adelssons fru där vi uttrycker vårat missnöje över läget för vårt kära djurgår´n. Skulle vi få alla medlemmar att sätta sin kråka på det så är det ju en hel del. Vi gjorde ju liknande när thoresen skulle lämna oss, så det ska ju inte va svårt att få ihop en lång lista med namn i detta kritiska läge.

Vad tycker ni? Nån som vet hur man gör en sån där lista?
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

espen21 skrev:Tycker vi borde starta en lista att ge till adelssons fru där vi uttrycker vårat missnöje över läget för vårt kära djurgår´n. Skulle vi få alla medlemmar att sätta sin kråka på det så är det ju en hel del. Vi gjorde ju liknande när thoresen skulle lämna oss, så det ska ju inte va svårt att få ihop en lång lista med namn i detta kritiska läge.

Vad tycker ni? Nån som vet hur man gör en sån där lista?
Namninsamling.com finns ju:

http://www.namninsamling.com/site/petition_intro.asp
Säg den glädje som varar
Gäst

Inlägg av Gäst »

Fy fan för politikerna i stockholms stad.Inte blir det lättare när man har bajen pundarn kristina axen olin som finansborgarråd heller
Äppelmos

Inlägg av Äppelmos »

Micke Nylander skrev:Jag har själv under dagen gått omkring med en knut i magen, och jag har fan haft lust att ta bilen in till stadshuset kommande vecka och demonstrera för DIF Hockeys skull och Stockholmshockeyn. Frågan är om det är lagligt? Frågan är också om det är lönsamt..?

Hur många skulle kunna göra detta?

Det är kanske lite pajasvarning över detta, men det är helt klart känslorna, de JOBBIGA känslorna, som gör att jag skriver detta.
Name the time and place, jag skulle inte ha några problem med att "demonstrera" lite, du känns som att vi måste visa hur vi känner, och vad vi kräver att dom ska göra för oss!...
Skriv svar